Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Naar rechts trekken

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Naar rechts trekken

    Ik heb een A6 avant van 8 maanden oud.
    Nu viel het mij op dat met het steken van de zomervelgen de auto heel lichtjes naar rechts trok op de snelweg. Maar het moet juist zijn

    De wagen dan maar laten uitlijnen, maar dit hielp niet veel. Vandaag terug gegaan en hier zei men mij dat mijn links voorwiel een heel klein beetje (ongeveer 1 mm) meer naar voor staat als mijn rechts. Even een verrassing natuurlijk, volgens de bandenman zou dit geen kwaad kunnen, zouden er veel auto's dit hebben en is dit waarschijnlijk door een in een put te rijden ofzo. Hij zag geen schade ofzo onderaan.
    Hij heeft nog wat bijgeregeld en nu rijdt hij wel rechtdoor.

    Toch maar eens even naar jullie mening vragen, anders moeten ze dit maar oplossen in de garage. Ik heb namelijk garantie op de wagen.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Naar rechts trekken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crazyke Bekijk Berichten
    Ik heb een A6 avant van 8 maanden oud.
    Nu viel het mij op dat met het steken van de zomervelgen de auto heel lichtjes naar rechts trok op de snelweg. Maar het moet juist zijn

    De wagen dan maar laten uitlijnen, maar dit hielp niet veel. Vandaag terug gegaan en hier zei men mij dat mijn links voorwiel een heel klein beetje (ongeveer 1 mm) meer naar voor staat als mijn rechts. Even een verrassing natuurlijk, volgens de bandenman zou dit geen kwaad kunnen, zouden er veel auto's dit hebben en is dit waarschijnlijk door een in een put te rijden ofzo. Hij zag geen schade ofzo onderaan.
    Hij heeft nog wat bijgeregeld en nu rijdt hij wel rechtdoor.

    Toch maar eens even naar jullie mening vragen, anders moeten ze dit maar oplossen in de garage. Ik heb namelijk garantie op de wagen.
    Niemand geen idee?

  3. #3
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.581
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Naar rechts trekken

    als je garantie hebt even terug gaan zou ik zeggen.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Naar rechts trekken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    als je garantie hebt even terug gaan zou ik zeggen.
    Ben even ten rade gegaan bij de garage waar ik met mijn vorige a6 ging. Van zodra ze hoorde dat het een duitse wagen was ging alle medewerking verloren laat ons zeggen. Wel droevig voor een officiele garage.
    Spreekt voor zich dat ik daar niet meer ga komen.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    58
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Naar rechts trekken

    De wielen voor wisselen van rechts naar links! Als de auto dan naar links trekt ipv eerst naar rechts, dan zit het mogelijk in de band. Je kunt dan vervolgens de op dat moment linker band nog draaien op de velg, als het tenminste geen draairichting gebonden band is.
    Succes!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Naar rechts trekken

    Heb de wagen nog maar eens laten uitlijnen en heb ineens een rapport gevraagd. Volgens dit zou mijn links voorwiel 25' meer naar voor staan. Uitgerekend zou dit dan 1,4 cm zijn.
    Volgens de bandencentrale zou het fabriek een tolerantie van 30' hanteren, maar normaal zou men het rechtse voorwiel meer naar voor zetten in europa omdat de banen afwateren.
    IMG_6713.jpg

  7. #7

    Standaard Re: Naar rechts trekken

    @crazyke
    Volgens mij niet 1,4cm maar iets van 2mm. Je onderstel wordt daar trouwens afgesteld als sportonderstel en niet als standaardonderstel, klopt dat? En 't probleem ontstond pas na je niet originele velgen die flink verder naar buiten staan toch? Of heb je 't ook met je winterset?

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Naar rechts trekken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @crazyke
    Volgens mij niet 1,4cm maar iets van 2mm. Je onderstel wordt daar trouwens afgesteld als sportonderstel en niet als standaardonderstel, klopt dat? En 't probleem ontstond pas na je niet originele velgen die flink verder naar buiten staan toch? Of heb je 't ook met je winterset?
    Volgens de bandencentrale kon dit geen verschil geven met het sportonderstel.
    Ik heb een aparte set winter- en zomervelgen, ik kan echter niet zeggen of hij het daarvoor al had. Ik heb de wagen namelijk gekocht met de wintervelgen en heel snel de zomervelgen erop laten zetten.

    Ik ben geen mekanieker, maar het stuur trilt niet of dergelijke dus zou niet begrijpen waarom de wagen kan scheeftrekken door de velg zelf.

    Het enige dat ik mij nog kan inbeelden is dat de banden misschien van andere fabricatie zijn. Ik heb gezien dat mijn linkse band geproduceerd is eind 2016, de overige 3 banden in maart 2017. Wel allemaal hetzelfde merk en type. (michelin)


    Eind mei heb ik een afspraak in de garage dus ben benieuwd
    Laatst gewijzigd door crazyke; 16-05-17 om 16:54.

  10. #9

    Standaard Re: Naar rechts trekken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crazyke Bekijk Berichten
    Volgens de bandencentrale kon dit geen verschil geven met het sportonderstel.
    Wielvlucht bij sportonderstel wordt anders afgesteld dan bij standaardonderstel, dus het is wel zaak het juiste onderstel te selecteren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crazyke Bekijk Berichten
    Ik ben geen mekanieker, maar het stuur trilt niet of dergelijke dus zou niet begrijpen waarom de wagen kan scheeftrekken door de velg zelf.
    Niet originele ET of spacers kunnen het weggedrag veranderen.

    En ik neem aan dat je de achterwielen ook laat uitlijnen? Je plaatje is alleen van de wielen voor.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 16-05-17 om 17:28.

  11. #10

    Standaard Re: Naar rechts trekken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crazyke Bekijk Berichten
    Heb de wagen nog maar eens laten uitlijnen en heb ineens een rapport gevraagd. Volgens dit zou mijn links voorwiel 25' meer naar voor staan. Uitgerekend zou dit dan 1,4 cm zijn.
    Volgens de bandencentrale zou het fabriek een tolerantie van 30' hanteren, maar normaal zou men het rechtse voorwiel meer naar voor zetten in europa omdat de banen afwateren.
    IMG_6713.jpg
    Even voor de goede orde: als ik 'naar voor' lees, dan lees ik wielbasis. En dat is de afstand tussen voor- en achterwielen. Ik neem aan dat je hier wat anders bedoeld? Want de wielbasis wordt NIET gemeten bij een uitlijning.

    Gaat het hier om toespoor of uitspoor?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #11

    Standaard Re: Naar rechts trekken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Even voor de goede orde: als ik 'naar voor' lees, dan lees ik wielbasis. En dat is de afstand tussen voor- en achterwielen. Ik neem aan dat je hier wat anders bedoeld? Want de wielbasis wordt NIET gemeten bij een uitlijning.

    Gaat het hier om toespoor of uitspoor?
    Caster is gemeten en die kun je niet verstellen. Door caster links en rechts te vergelijken kun je wel zeggen of 't ene wiel verder naar voren staat dan 't andere, dat staat los van de wielbasis.. Aangezien er een hoekverschil van 25 graadminuten is betekent dat het ene voorwiel dus een paar milimeter verder naar voren staat dan 't andere wiel.

  13. #12

    Standaard Re: Naar rechts trekken

    Goeie
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Naar rechts trekken

    Even een update,
    Vandaag naar mijn garage gegaan voor uitlijning. Ze hebben het probleem erkend en ze gaan in garantie een nieuw stuurhuis steken want hier zou ook iets van speling opzitten. Ze wilden geen risico nemen ...
    Ben dan maar naar huis gestuurd met een nieuwe a4 als vervangwagen.
    Topservice van garage veys in deerlijk!

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Naar rechts trekken

    Tip
    De meeste auto's hebben op de snelweg een lichte stuurafwijking.
    Als alles mechanisch in orde is kan je de bandenspanning met b.v. 0,1 bar verhogen aan de kant waar de auto naartoe trekt.
    Laatst gewijzigd door Peteraudia; 27-09-17 om 13:16.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •