Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Geratel bij start 3.0TDI CLAA

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    227
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Geratel bij start 3.0TDI CLAA

    Zoals de titel zegt

    3.0tdi 204 pk versie af fabriek ABT gechipt, motorcode CLAA.

    Mijn audi heeft ook last van geratel bij starten.
    Bij aankoop maand geleden was er niets te horen want heb er op gelet, nu is het van Jan... Hoeveel pech kan je hebben.

    Bij koud start is het harder als dat de wagen warm is. Jij hoort het voor een seconde of 2 ratelen en weg is het

    Nu welke garage raden jullie aan om dit bij te laten verhelpen ?
    Wagen heeft net de 100k gepasseerd en is van 07/2012. Dus op audi garantie of tegemoetkoming moet ik niet rekenen zeker ?

    Mvg
    Konrad

  2. #2
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Geratel bij start 3.0TDI CLAA

    Wordt tegenwoordig ook al af fabriek ABT gechipt?? Maar hoeft idd nergens op te rekenen qua garantie.
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    227
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Geratel bij start 3.0TDI CLAA

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansderk Bekijk Berichten
    Wordt tegenwoordig ook al af fabriek ABT gechipt?? Maar hoeft idd nergens op te rekenen qua garantie.
    Jep.
    Staats zelfs op de papieren dat de garantie blijft doorlopen .

    Misschien audi vragen om ABT aansprakelijk daar voor te stellen misschien dat die dat vergoeden ?!

  4. #4

    Standaard Re: Geratel bij start 3.0TDI CLAA

    Gewoon even aankloppen bij je/een dealer, het probleem voorleggen en vragen of er enige coulance aangeboden kan worden. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ik geef je 'meer' kans op coulance bij de dealer dan bij ABT. Met de offerte van de dealer heb je in ieder geval ook iets om mee te vergelijken.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Geratel bij start 3.0TDI CLAA

    Had laatst filmpje gezien van aanschaf van A6 c7's met bijbehorende mankementen. Schijnbaar is geratel veel voorkomend probleem op 3.0tdi. dit heeft te maken met de kettingspanners. Dit zou opgelost moeten zijn bij het 2016 model. Zou dus bekend moeten zijn bij Audi.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910C met Tapatalk


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    227
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Geratel bij start 3.0TDI CLAA

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timonator Bekijk Berichten
    Had laatst filmpje gezien van aanschaf van A6 c7's met bijbehorende mankementen. Schijnbaar is geratel veel voorkomend probleem op 3.0tdi. dit heeft te maken met de kettingspanners. Dit zou opgelost moeten zijn bij het 2016 model. Zou dus bekend moeten zijn bij Audi.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910C met Tapatalk
    Bekend is het zeker.
    Probleem is dat audi zijn handjes mooi van weg trekt en de consument er voor laat opdraaien...
    Ik ga eens bij Audi polsen wat betreft ABT. Misschien met druk langs hun kant komt er wel iets van in huis.
    Heb ergens gelezen dat zo een herstelling rond 2000euro kost ?!

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Geratel bij start 3.0TDI CLAA

    Heb even voor je in ETKA gekeken. Voor jouw motor code zit er een 059 109 507 R in als ketting spanner.

    Ik heb even gekeken naar het meest recente model, en hier wordt tot 08.10.2015, 059 109 507 R gebruikt. Deze is nu vervangen door 059 109 507 AB en die zouden nieuw iets van een 100 euro moeten kosten. Dit zou je kunnen informeren bij de dealer. Installatie is een ander verhaal .

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •