Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 58 van de 58

Onderwerp: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

  1. #41

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knilessam Bekijk Berichten
    Samengevat: Audi Duitsland verwijst naar de Audi Partner en Visa Versa. De Audi Partner geeft aan dat ik niet in aanmerking kom voor de coulance regeling wegens het feit dat ik de laatste Service beurt niet bij een Audi Dealer heb uitgevoerd en dat ik de grens van 30.000 km tussen de beurten heb overschreden.

    Juridisch gezien zou ik er moeten uit komen met de verkoper en niet met Audi Duitsland. De verkoper wil echter niet meewerken op basis van bovenstaande argumenten, dus kan ik alleen nog naar een advocaat stappen of naar het Europees Consumenten Centrum. Deze stap heb ik niet gezet om meer kosten te voorkomen. Ik heb dus helaas eieren voor mijn geld gekozen

    Dan zal het antwoord hier in Nederland niet anders zijn.
    Als dat zo is wacht me de zware klus, om het motortje eruit te halen en de de kettingen ed te vervangen.

  2. #42

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knilessam Bekijk Berichten
    Hierbij nog de twee TPI documenten van Audi betreffende falende kettingspanner en verstuivers.
    Deze ken ik inderdaad. De diagnose is eerder gesteld dan het vervangen van deze ondeugdelijke spanner

  3. #43

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Hier ook even een update.
    2013 Biturbo TDI sedan.
    ca. 132.000km

    De wagen begin plots te tikken in het vooronder, bij koude start.
    Het kwam duidelijk niet van de ketting (volgde dit topic op de voet)
    Waar dan wel vandaan ? Snel leerde ik er mee leven. So be it. Het was alleen bij koud start.
    Plots begon de auto ook heel sporadisch een foute klap te geven. Ook bij koude motor.
    Nekharen overeind. Maar was meestal weg voordat ik er erg in had. Even een trilling door de wagen en dat was het.
    Opeens begon de wagen ook bij koude start scherp naar diesel roet te ruiken. Klep open, wastegate doorvoer was zwart.
    Irritant maar geen reden tot paniek, roetpot zal wel vol zitten dus veel tegendruk dus pluimpje roet zo nu en dan. En het was alleen bij koude motor.
    Op de ring van Brussel was het dan raak, bovenop de brug, fantastische timing
    Schudden bonken niet normaal
    Maar geen alarm op dashbord, niets
    Uit de kier van de motorkap kwam olie diesel en rook, leuk op een witte koets
    Dus ik redeneer snel, de hoge druk leiding van de stuurboord injectoren is los oid
    Snel auto in efficiency modus, bij rpm verder getokkeld, niets schudden
    Pas bij belasting begon de wagen te schudden alsof een cylinder niet mee deed
    Naar garage gereden Klep open met monteurs.
    Verstuiverbout afgebroken van Cyl1 (stuurboord voor)

    Dat verklaart een hoop met die TPI in de hand
    Dus toch ook even bellen met Audi garage in NL
    Die ontkenden aanvankelijk bestaan van dat bulletin
    Vervolgens ontkennen ze dat die bouten kunnen afbreken
    En vervolgens melden ze dat er een nieuwe kop op moet
    En dat dat een dikke 3000 euro gaat kosten ex loon

    Garage in Belgie uitstekende service (communicatie kan wel beter), netjes gedaan zoals ik het zou doen;
    Uitboren, helicoil erin; en alle andere verstuivers ook gechecked en die ringetjes vervangen + nieuwe bouten a 6euro nogwat per stuk
    En nu komt het
    Rekening van 300 euro ex BTW

    Ik vind dat schappelijk.

    Maar wat schokkend is is dat je dus die ringetjes preventief moet laten vervangen om niet stil te komen staan met afgebroken bouten in je blok, en de mogelijk tot serieus gevaarlijke verkeerssituaties. Audi zou dit preventief bij een beurt beet moeten pakken....

    Grtz
    DD
    Laatst gewijzigd door Dutch Devotion; 14-09-17 om 11:33.
    2004 Subaru WRX 330pk | 2005 Subaru Legacy 3.0R spec B 265pk | 2008 Subaru Sti Cosworth motor 700Nm/430pk | 2013 BMW M5 800Nm/625pk |2010 Audi A8 4.2 tdi | 2013 Audi A6 3.0Biturbo tdi - JD_3 914Nm/457pk | Subaru Forester 2,5 XT 5MT 550Nm/330pk

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lynn2011 Bekijk Berichten
    Dan zal het antwoord hier in Nederland niet anders zijn.
    Als dat zo is wacht me de zware klus, om het motortje eruit te halen en de de kettingen ed te vervangen.
    Indien ik mijn auto wel netjes had onderhouden bij de Dealer en niet over de km-interval was gegaan, ben ik ervan overtuigd dat ik in aanmerking zou zijn gekomen voor coulance. In Nederland is mij verteld dat het 70% van de onderdelen zou zijn. De uren dus niet. Laat dat nou net de grootste kostenpost zijn.
    Ook al krijg je dus Coulance, dan is het relatief gezien maar een klein bedrag.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    In mijn geval met mijn overgenomen "Anschlussgarantie" is alles netjes binnen waarborg afgehandeld.
    Toch enkele garantiedingetjes gehad en mooi gratis opgelost.
    Dat ik een meneer bij Audi ken dat dat voor mij regelt doet misschien ook iets, maar goed, het helpt geen zier bij mijn huidige probleem.

    Ben alleen wel bang dat voor mijn schokprobleem op te lossen er gaat moeten betaald worden. Garantie is sinds juli verlopen. Men ging er naar kijken wat het eventueel kon zijn, maar na 2 weken nog geen nieuws. Volgende week eens wat zeuren.

    Zoals Dutch Devotion voor heeft, zou het bij mij niet mogen zijn. Het lijkt er sterk op, maar de dichtingen zijn vervangen samen met de kettingspanners en ook hoor ik dat geluidje niet in koude toestand. dat zou typisch zijn voor de versleten/kapotte dichtingen.

    Soit, service goed genoeg, maar ik geraak niet uit de problemen
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever


  6. #46

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Na 8 monteurs/garage's te hebben gesproken die er niet aan wilde beginnen of niet de moeite namen om aan te geven dat ze er niet aan wilde beginnen, heb ik me zelf maar een weekendje boos gemaakt.
    De distributieketting van de Audi A6 All-Road 3.0Tdi Bi-turbo vervangen.

    Eerst de motor uit de auto, automaatbak eraf, turbo's eraf en dan ben je (wie verzint het om dit aan de deze kant te monteren) bij de distributiedeksel waar achter zich de distributie bevindt!
    Alles blokkeren (op tijd zetten) kettingen, spanners en geleiders eraf, nieuwe er terug op.
    Timing weer nauwlettend controleren.
    Alle aanbouwdelen terug monteren en de motor terug naar zijn vertrouwde plekje onder de motorkap.

    Als het gelukt is heb ik een paar foto's van de klus toegevoegd.


    IMG_3873.jpgIMG_3914.jpgIMG_3930.jpgIMG_3932.jpgIMG_3933.jpg

  7. #47

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Biturbo diesel Bekijk Berichten
    Na 8 monteurs/garage's te hebben gesproken die er niet aan wilde beginnen of niet de moeite namen om aan te geven dat ze er niet aan wilde beginnen, heb ik me zelf maar een weekendje boos gemaakt.
    De distributieketting van de Audi A6 All-Road 3.0Tdi Bi-turbo vervangen.

    Eerst de motor uit de auto, automaatbak eraf, turbo's eraf en dan ben je (wie verzint het om dit aan de deze kant te monteren) bij de distributiedeksel waar achter zich de distributie bevindt!
    Alles blokkeren (op tijd zetten) kettingen, spanners en geleiders eraf, nieuwe er terug op.
    Timing weer nauwlettend controleren.
    Alle aanbouwdelen terug monteren en de motor terug naar zijn vertrouwde plekje onder de motorkap.

    Als het gelukt is heb ik een paar foto's van de klus toegevoegd.


    IMG_3873.jpgIMG_3914.jpgIMG_3930.jpgIMG_3932.jpgIMG_3933.jpg
    Good job Bij de dealer voeren ze voorafgaand aan deze reparatie in veel gevallen nog een software-update uit via een SVM-code. Ik weet niet exact wat die update allemaal uithaalt, maar misschien is het nog een aanvulling op je werk. Check dus even je software-versie!
    Laatst gewijzigd door Nenna; 06-11-17 om 19:05.

  8. Ad
  9. #48
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Pff wat een verhaal. Zo'n moderne "nieuwe" auto, denk ik dan weer. If you wanna get it done right, do it yourself
    Wat is de km-stand ?
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    mooi werk man, waauw.
    Ik zou er zelf niet durven aan te beginnen
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  11. #50

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfer Bekijk Berichten
    Pff wat een verhaal. Zo'n moderne "nieuwe" auto, denk ik dan weer. If you wanna get it done right, do it yourself
    Wat is de km-stand ?

    Hij staat nu op 128000 km
    geluid kwam naar voren bij de 115000km.
    En Audi NL? tja die vond het inderdaad niet de moeite om enige vorm van coulance toe te passen!

  12. #51
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.574
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    flink gewerkt!
    respect
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Dit is echt wel een enorm werk !
    Daar moet je echt kennis van hebben....
    Ik zou er niet aan durven beginnen !
    Respect !

  14. #53
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    wow, respect. Heb je nog iets kunnen zien aan de oude geleiders? Stukjes afgebroken oid? Of is het alleen een kwestie van een opgerekte ketting?
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering

  15. #54

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interceptor Bekijk Berichten
    Dit is echt wel een enorm werk !
    Daar moet je echt kennis van hebben....
    Ik zou er niet aan durven beginnen !
    Respect !
    Dank! Het is inderdaad wel een klus, maar met het goede gereedschap is het echt gewoon goed te doen!
    Ik sta er meer versteld van dat diverse garage bedrijven er niet aan durfde te beginnen.

  16. #55

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door walram Bekijk Berichten
    wow, respect. Heb je nog iets kunnen zien aan de oude geleiders? Stukjes afgebroken oid? Of is het alleen een kwestie van een opgerekte ketting?
    Dank.
    Het is bij deze motoren echt alleen de rechterspanner (kleinste) die lek raakt en daarom niet meer op druk komt alle andere delen waren volledig in takt.
    Uiteraard wel alles meteen vervangen, want het lag toch allemaal los en open.

    Voor de rest snel vergeten en weer lekker aan het rijden, want dat blijft toch wel een genot

  17. #56

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Dank!

  18. #57

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Good job Bij de dealer voeren ze voorafgaand aan deze reparatie in veel gevallen nog een software-update uit via een SVM-code. Ik weet niet exact wat die update allemaal uithaalt, maar misschien is het nog een aanvulling op je werk. Check dus even je software-versie!
    er is geen dealer die mij dit kan bevestigingen, waar baseer jij dat op?

  19. #58

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Biturbo diesel Bekijk Berichten
    er is geen dealer die mij dit kan bevestigingen, waar baseer jij dat op?
    Staat in de TPI over dit probleem. Gaat om deze softwareversies:

    SW: 4G0 907 311 E <=0003 HW: 4G0 907 401
    SW: 4G0 907 311 B <=0002 HW: 4G0 907 401
    SW: 4G0 907 311 G <=0003 HW: 4G0 907 401
    SW: 4G0 907 401 F <=0006 HW: 4G0 907 401
    SW: 4G0 907 401 P <=0004 HW: 4G0 907 401
    SW: 4G0 907 401 B <=0002 HW: 4G0 907 401
    SW: 4G0 907 311 D <=0005 HW: 4G0 907 401
    SW: 4G0 907 401 <=0003 HW: 4G0 907 401
    SW: 4G0 907 401 S <=0001 HW: 4G0 907 401
    SW: 4G0 907 589 C <=0002 HW: 4G0 907 589
    SW: 4G1 907 401 C <=0002 HW: 4G0 907 401
    SW: 4G0 907 401 Q <=0003 HW: 4G0 907 401
    SW: 4G0 907 401 D <=0004 HW: 4G0 907 401 E
    SW: 4G0 907 401 R <=0002 HW: 4G0 907 401 E

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •