Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 69

Onderwerp: Boven de 120km is het geen stille auto

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Boven de 120km is het geen stille auto

    Beste allemaal,

    Heb inmiddels 3 weken een mooie A6 station echter de auto is op hogere snelheden behoorlijk windgevoelig en niet echt stil. Eerst leek er wel een raampje open te staan met een duidelijk drukverschil op de oren, dealer wist te vertellen dat linker portier niet goed was gesteld. Dat is nu gelukkig weg, maar het suisen is behoorlijk irritant, zeker op langere afstanden en maakt de beleving een stuk minder. Voordat ik weer ga bellen vroeg ik me af of er meerdere mensen last hiervan hebben. Mijn vorige bmw 520 station was echt beduidend stiller .... alvast dank voor jullie reactie.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard

    Geen proefrit gemaakt op de snelweg he... lijkt mij niet te horen. Vraag is: hoe komen de portieren slecht ingesteld, schade??


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Schade lijkt me niet, de auto is 3 weken oud. In die eerste 15km dat er zonder mij in is gereden zal dat ook niet zijn ontstaan. Heb idd geen proefrit op de snelweg gemaakt. Volgens mij mag je aannemen dat deze auto bij 140km toch wat stiller zou moeten zijn dan mijn 20 jaar oude saab cabrio...

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Ik ervaar dit zeker niet, mijn referentiekader is een Ford Mondeo(bouwjaar 2008). Zeker boven de 160km per uur is mijn A6 Avant 2.0 TDI beduidend stiller dan de Mondeo, zelf met 220 op de teller is het nog redelijk rustig. Het lijkt me dat er iets niet goed is, ik zou zeker een proefrit maken in een andere A6.
    Wens je veel succes, ik ben op dit moment nog niet onder de indruk hoe de Audi dealer met klachten omgaat!
    Laatst gewijzigd door VERSP10; 20-02-12 om 20:16.

  5. #5
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Heerlijk stil. Maar ik heb dan ook dubbele beglazing waardoor het echt nog stiller is.

    Is het de wind? Of heb je gewoon banden die veel herrie maken?
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)


  6. #6

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Niet herkenbaar. Onze huidige A6 C7 Avant 2.0TDI handgeschakeld is stil, ook op hogere snelheden. Ook in vergelijking met vorige E60 520d handgeschakeld.

  7. #7
    mouse's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    375
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ook geen last, sterker nog ik vind mijn c7 echt heel erg stil.

  8. Ad
  9. #8
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Geen probleem, lekker stil, zelfs op echt hoge snelheden.
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  10. #9
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Misschien andere bandjes?

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard

    Ik vraag me eigenlijk af: hoe zit dat dubbel glas in elkaar van een A6?

    Ik neem aan zoals veiligheidsglas. Glas-polycarbonaat-glas. Maar als die lagen niet gescheiden worden door lucht/gas resoneert de ene laag tegen de andere. Geen/zeer weinig verschil.

    Daarentegen is er wel een veel betere thermische isolatie.

    Zoals al aangegeven doen banden denk ik meer.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #11
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    In inmiddels drie ritten in verschillende gemotoriseerde C7's, vond ik de geluidsisolatie ook tegenvallen. Auto lijkt mij niet stiller dan mijn huidige C6. Ook duidelijk luidruchtiger dan CLS 350cdi die ik goed ken.

    Beleving van geluid ligt natuurlijk sterk aan referentiekader; wat ben je gewend voor je in C7 stapt. Herkomst uit een A3 of Mondeo is dan nogal wat anders dan herkomst uit 520d of C6.

    Maar voor jouw specifieke geval, zou ik ook aanraden om met een andere C7 te gaan rijden. Beste vergelijking om vast te stellen of jouw auto luidruchtig is, of dat het producteigenschap van het hele model is...
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    de wagen zelf is niet luidruchtig, stiller dan mijn vorige C6 maar... dan moet je wel je automatische aanjager afzetten. Hij wekt behoorlijk wat geluid op, zeker als de verluchtingsroosters maar half (3 streepjes) openstaan. Je merkt dit vooaral als je de aanjager manueel bediend en slechts op stand 1 of 2 zet, geen last van winderigheid of ruis. Zou er niet van schrikken dat de aanjager van Japonese makelij is. Behoorlijk minpuntje.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lier Bekijk Berichten
    Beste allemaal,

    Heb inmiddels 3 weken een mooie A6 station echter de auto is op hogere snelheden behoorlijk windgevoelig en niet echt stil. Eerst leek er wel een raampje open te staan met een duidelijk drukverschil op de oren, dealer wist te vertellen dat linker portier niet goed was gesteld. Dat is nu gelukkig weg, maar het suisen is behoorlijk irritant, zeker op langere afstanden en maakt de beleving een stuk minder. Voordat ik weer ga bellen vroeg ik me af of er meerdere mensen last hiervan hebben. Mijn vorige bmw 520 station was echt beduidend stiller .... alvast dank voor jullie reactie.

    Dit is een bekend probleem en hoewel er geen terugroepaktie van toepassing is, is het probleem wel in de Audi database incl. oplossing. gewoon naar je garage rijden, daar maken ze de boel. In de portier ter hoogte van je buitenspigel zit te weinig isolatie. Ik had het ook en na herstel tip top in orde en geen windgeluid meer. Zie ook http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2817017

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Dank voor alle suggesties en feedback. Nu dus 2x terug geweest. Audi van collega heeft zelfde issue. Schijnt een ontwerpfout te zijn. Vreemd dus dat niet iedereen daar last van heeft. Dealer kan niets meer doen. Eind van het jaar worden er nieuwe rubbers voor de ramen geleverd om de problemen op te lossen. Voor mij is dit een onacceptabele situatie dus ga het maar eens bij Pon neerleggen.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door O Odigos Bekijk Berichten
    de wagen zelf is niet luidruchtig, stiller dan mijn vorige C6 maar... dan moet je wel je automatische aanjager afzetten. Hij wekt behoorlijk wat geluid op, zeker als de verluchtingsroosters maar half (3 streepjes) openstaan. Je merkt dit vooaral als je de aanjager manueel bediend en slechts op stand 1 of 2 zet, geen last van winderigheid of ruis. Zou er niet van schrikken dat de aanjager van Japonese makelij is. Behoorlijk minpuntje.
    Moet mezelf inderdaad terug verbeteren. Buiten de aanjager van het verwarmings-unit is de wagen inderdaad ook niet vrij van windruis. Als je alles afzet: radio/media en airco/verwarmings-unit is er inderdaad behoorlijk wat bijgeluiden waartenemen aan de deuren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Thomas Bekijk Berichten
    Dit is een bekend probleem en hoewel er geen terugroepaktie van toepassing is, is het probleem wel in de Audi database incl. oplossing. gewoon naar je garage rijden, daar maken ze de boel. In de portier ter hoogte van je buitenspigel zit te weinig isolatie. Ik had het ook en na herstel tip top in orde en geen windgeluid meer. Zie ook http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2817017
    Zo, ga ik bij mijn eerste onderhoudsbeurt dan toch ook even melden. Bedankt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lier Bekijk Berichten
    Dank voor alle suggesties en feedback. Nu dus 2x terug geweest. Audi van collega heeft zelfde issue. Schijnt een ontwerpfout te zijn. Vreemd dus dat niet iedereen daar last van heeft. Dealer kan niets meer doen. Eind van het jaar worden er nieuwe rubbers voor de ramen geleverd om de problemen op te lossen. Voor mij is dit een onacceptabele situatie dus ga het maar eens bij Pon neerleggen.
    Heb toch ook de indruk dat het probleem vooral bij de dichting van de deuren zit. Heb dit afgelopen maandag duidelijk kunnen ondervinden in Duitsland. Bij 200+ begint ie zelfs gewoon een hoge fluittoon te produceren. Foei, foei
    Laatst gewijzigd door O Odigos; 24-04-12 om 21:08.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Ondertussen is hij voor de eerste maal in onderhoud geweest.
    Alle nevengeluiden zullen verholpen worden. Eéntje ervan is al weggewerkt, nml die van de aanjager-airco/koeling.
    Voor het windgeruis aan de chauffeurskant en een vreemd geluid aan het binnenpaneel van de rechter-achterdeur ter hoogte van het slot zal de wagen nog een keer extra voor binnen moeten. Stukken zijn in bestelling.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  18. #17
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Ben benieuwd... Kun je (tezijnertijd) aub ook beschrijven wat onderdelen / aanpassingen aan bestuurderskant en rechts-achter gaan zijn
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    35
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Bij elke nieuwe rit met m'n A6 valt mij dat windgeruis rond de A-stijl vrijwel meteen op... na een tijdje wen je eraan of ik heb ook al gemerkt dat de windrichting een rol kan spelen.
    Maar de auto is op zich zo stil, dat ik mij afvraag vanaf welk punt je die luchtverplaatsing rond de A-stijl moet ervaren als zijnde storend? (onmogelijk om te beantwoorden waarschijnlijk )
    Dacht daarom dat het alsnog normaal was, maar ik kan mij blijkbaar vergissen?
    Op een schaal van 0 tot 10, hoe fel erger je je aan dat windgeruis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door O Odigos Bekijk Berichten
    Bij 200+ begint ie zelfs gewoon een hoge fluittoon te produceren. Foei, foei
    M'n A5 heeft dat ook, alsof er iemand plots luid begint te fluiten wanneer ik over de 190 ga.
    Heb de opmerking in het verleden gemaakt en ik was toen waarschijnlijk één van de eerste -wereldwijd- met dat probleem... nooit opgelost geraakt. :-/

    Nu met de A6 heb ik mij wel -al dan niet noodgedwongen - een andere rijstijl aangemeten.
    Ik kom daarmee zelden over 160 en heb die fluittoon dus nog niet gehoord...
    Het ontwerp langs de raam ziet er mij echter exact hetzelfde uit als op de A5, dus 't zou me niet verbazen dat het weer aanwezig is.
    Audi A6 Avant 2.0TDI Multitronic
    Audi A5 3.0TDI Quattro

  20. #19

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Ik heb hetzelde probleem vanaf ca 110 km/u aan de bestuurderszijde. Kijk voor de aardigheid eens op dit forum: http://www.motor-talk.de/forum/windg...-t3690412.html

    Er zijn twee issues: geruis bij 120 km/u en fluittoon vanaf 235 km/u. Heb vooral last van die eerste.

    Het geruis schijnt verholpen te kunnen worden door nieuwe deurrubbers (of oordoppen). Vanaf productieweek 12-2012 schijnt dit af fabriek verholpen te zijn, aldus voornoemd forum.

    Mijn Avant heeft prodcutieweek 41-2011 (een van de eerste). Heb het probleem bij mijn dealer voorgelegd, nog geen reactie.

    Heeft iemand zijn deurrubbers al laten vervangen? Nog tips?

  21. #20
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Nope, zal het bij de eerste beurt aankaarten, want ik denk idd dat het wat stiller kan..
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •