Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Bonken bij stuur scherp indraaien

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Bonken bij stuur scherp indraaien

    Hallo,

    Ik heb een A7 (3.0, quattro, 420 pk). Al enige tijd valt mij een bonkend geluid op als ik langzaam rijdend, een scherpe bocht naar links of rechts maak. Ik lees diverse mogelijke oorzaken, maar wellicht heeft iemand hier ook dee ervaring met een soortgelijke wagen?

    Kan het aan de Quattro liggen? Ik he bde auto nu 1.5 jaar en er staat inmiddels 140K op de teller (auto is iets ouder dan 1.5 jaar )

    thnx!

  2. #2
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Bonken bij stuur scherp indraaien

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiA7Breda Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik heb een A7 (3.0, quattro, 420 pk). Al enige tijd valt mij een bonkend geluid op als ik langzaam rijdend, een scherpe bocht naar links of rechts maak. Ik lees diverse mogelijke oorzaken, maar wellicht heeft iemand hier ook dee ervaring met een soortgelijke wagen?

    Kan het aan de Quattro liggen? Ik he bde auto nu 1.5 jaar en er staat inmiddels 140K op de teller (auto is iets ouder dan 1.5 jaar )

    thnx!
    Heb je luchtvering? En wat voor maat banden? "Bonken" hoor ik niet, maar de draagarmen maken af en toe wel wat geluid wat hoorbaar is bij langzaam rijden, bijv. oprit op/af. Is volgens mij een bekend fenomeen wat geen kwaad kan (maar minder 'premium' aanvoelt).
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  3. #3
    S3fan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Bonken bij stuur scherp indraaien

    Dit heb ik bij meerdere auto's ervaren, vooral als de auto lange tijd heeft stilgestaan. Het klinkt niet prettig, maar of het op een probleem wijst, weet ik niet. In de garage trekken ze meestal de schouders op.

  4. #4

    Standaard Re: Bonken bij stuur scherp indraaien

    Heb je het geluid aan de voorkant, achterkant, bij drempels, bij alle temperaturen, na van D naar R of R naar D en veel gas weinig gas?

  5. #5
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Bonken bij stuur scherp indraaien

    Bij mijn a4 quattro maakt de aandrijfas lawaai bij volledig insturen en dan over hobbeltjes.


  6. #6

    Standaard Re: Bonken bij stuur scherp indraaien

    Het kan echt heel veel zijn. Maar meestal zien ze bij de garage gelijk wat het is als die op de brug staat. Als je het hoort bij hobbel-wegen en drempels kan het goed je stabilisatorstang zijn. Als het echt getik is in de bochten bij scherp insturen kan het ook je homokineet zijn, al lijkt me dat sterk bij zo'n nieuwe auto. Het kan echt van alles zijn, ik adviseer toch even langs de garage te rijden.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Bonken bij stuur scherp indraaien

    Hey, thnx voor je reactie. Klopt, is met luchtvering. Bandenmaat is 255/40 R19. Zag nu dat mijn voorbanden wel aanvervanging toe zijn. Dus wellicht is het een combinatie van gladde banden met inwerking treden van ABS. Het komt bij gladder wegdek ook voornamelijk voor.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Bonken bij stuur scherp indraaien

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Heb je het geluid aan de voorkant, achterkant, bij drempels, bij alle temperaturen, na van D naar R of R naar D en veel gas weinig gas?
    Het is altijd bij vooruit rijden en dan in een bocht, maakt niet uit naar links of rechts. Vooral bij scherp indraaien.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bonken bij stuur scherp indraaien

    Zou eens nieuwe banden proberen hele grote kans dat dan het weg is.
    Heb het zelf ook gehad met mijn banden. Vooral bij scherp langzaam indraaien.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •