Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Google navigatie en telefoon, opgelost

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    59
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Smile Google navigatie en telefoon, opgelost

    Hallo,

    Een tijd geleden -kan wel twee jaar geleden zijn- heb ik vergeefs geprobeerd om Google navigatie en internet diensten beschikbaar te stellen in mijn A7 inclusief het gebruik van de telefoon (iPhone). Hier heb ik toen ook een topic aan gewijd waar helaas niemand hulp kon bieden.
    Het probleem was dat wanneer je data diensten gebruikt (met een data sim) dan kun je de telefoon niet meer aansluiten en als je een duo sim gebruikte moest je iedere keer de telefoon op vliegtuigstand zetten anders was je na het verlaten van de auto onbereikbaar.

    Momenteel is het mogelijk een duo sim (van Vodafone in dit geval) aan te schaffen waarbij de auto de diensten overneemt (data + telefoon) en de eigen telefoon 'overruled'. Na uitzetten en verlaten van de auto krijgt de eigen telefoon de verbinding weer terug.

    Het aanzetten van Google navigatie gaat dan goed en als je wifi in de auto aanzet kun je op je telefoon nog steeds alle data diensten (zoals bijv Flitsmeister) via de wifi van de auto ontvangen.
    Je raakt dan standaard wel even je contacten op je auto-telefoon kwijt. Dit is echter te verhelpen door middels bluetooth verbinding met je telefoon te maken en de contacten te laten kopiëren naar de auto (tot aan 2000 contacten, moet voldoende zijn neem ik aan).
    4G is echter niet mogelijk vanwege tekortkomingen in de hardware, in de praktijk blijkt 3G goed te voldoen.

    Voor het geval dat deze oplossing nog niet eerder is gepost (kan het niet direkt vinden in een zoekopdracht hier, en kan niet alle posts doorlezen) hierbij ter informatie.

  2. #2
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Google navigatie en telefoon, opgelost

    Is dat met de multisim? Die gebruik ik ook van Vodafone maar is enkel data en geen spraak? Ik heb het Red super abo.
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  3. #3
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Google navigatie en telefoon, opgelost

    Mooie oplossing, maar inmiddels is er ook een firmware update beschikbaar die jouw probleem van 2 jaar geleden ook oplost
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    59
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Google navigatie en telefoon, opgelost

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carpediem Bekijk Berichten
    Mooie oplossing, maar inmiddels is er ook een firmware update beschikbaar die jouw probleem van 2 jaar geleden ook oplost
    Ben toch benieuwd. Kun je wat meer info geven over deze update ? Kan zijn dat ik 'm onlangs heb gehad want ik heb de navigatie DVD van 2014 ook laten installeren. Was ik 'm een hele dag voor kwijt (en dat in 2014...)

    En nee Hansderk, ik heb een duo sim. Een volledige sim met data en telefoon. Mijn iPhone wordt gewoon op non-actief gesteld en de auto sim neemt het over. Als ik de auto uit zet krijg ik mijn signaal weer terug op de iPhone zonder problemen. En omdat ik de wifi in de auto heb aangezet krijg ik alle data gerelateerde informatie gewoon binnen als ik onderweg ben (Whatsapp, Flitsmeister, etc).
    Laatst gewijzigd door Lookie; 01-10-14 om 20:48.

  5. #5
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Google navigatie en telefoon, opgelost

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lookie Bekijk Berichten
    Ben toch benieuwd. Kun je wat meer info geven over deze update ? Kan zijn dat ik 'm onlangs heb gehad want ik heb de navigatie DVD van 2014 ook laten installeren. Was ik 'm een hele dag voor kwijt (en dat in 2014...)

    En nee Hansderk, ik heb een duo sim. Een volledige sim met data en telefoon. Mijn iPhone wordt gewoon op non-actief gesteld en de auto sim neemt het over. Als ik de auto uit zet krijg ik mijn signaal weer terug op de iPhone zonder problemen. En omdat ik de wifi in de auto heb aangezet krijg ik alle data gerelateerde informatie gewoon binnen als ik onderweg ben (Whatsapp, Flitsmeister, etc).
    dat is een update SD kaartje die je bij de dealer kan bestellen voor iets van 20 euro ofzo.

    Als je mazzel hebt dat heeft de dealer deze update bij kaart 2014 gelijk gedaan. (de mijne niet).

    Maar het is eenvoudig zef te doen hoor. Anders je dealer even vragen.

    Peter


  6. #6
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Google navigatie en telefoon, opgelost

    Ja kijk even in je mmi of je versie 770 hebt, deze zou als het goed is geïnstalleerd moeten zijn met de 2014 kaarten.
    Anders even de dealer vragen om dit voor je te doen.
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  7. #7

    Standaard Google navigatie en telefoon, opgelost

    Begrijp ik het goed dat het alleen werkt met een DUO sim (dus twee identieke simkaarten) en niet bij MULTI sim (spraak+data in je iPhone, data only in de MMI)?

    Mijn vraag is eigenlijk als volgt:
    ik heb multisim en krijg het niet voor elkaar om zowel telefoon (iPhone) als data in de auto werkend te krijgen. Wél heb ik de laatste 2015 kaarten, (v783)dus vroeg ik mij af of deze combinatie mogelijk is, en zo ja, hoe.
    Laatst gewijzigd door Diz; 06-06-15 om 19:10.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •