Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: Dakdraag systeem

  1. #1
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Dakdraag systeem

    Zo, nu maar eens het eerste topic in het 4H forum openen!

    Afgelopen jaren altijd geprobeerd zo weinig mogelijk spullen mee te nemen op wintersport zodat we niet met zo'n verschrikkelijk ding op het dak hoefde te rijden. Nu is de kofferruimte van de A8 4H aanzienlijk kleiner dan van een D3. Daarom vrees ik dat we er dit jaar toch echt aan moeten geloven. Daarom ben ik nu opzoek naar een set dakdragers. Audi kan ze nog niet leveren en daarom opzoek naar een andere fabrikant! Iemand enig idee waar ik ze wel kan krijgen?

  2. #2

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    Voor de RS2 heb ik een set Thule dakdragers gekocht. Op ebay.de gekocht. Zeer degelijke kwaliteit.

    http://cgi.ebay.de/THULE-Rapid-Relin...item2c54f8e91f
    Laatst gewijzigd door Jeffer; 12-01-11 om 10:56. Reden: linkje erbij geplaats van de dragers
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  3. #3
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    Helaas, ik heb geen roofrails dus daar kan ik ze niet op monteren. Heb nog even op de site van Thule gekeken maar daar staan geen dragers voor a8'en bij

  4. #4
    LangeNeef's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    788
    Kudos
    58
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    In de officiële accessoire brochure van de A8 staan dakdragers voor € 359,-. Of heb jij weer een ander type A8?

    http://www.audi.nl/etc/medialib/ngw/...prijslijst.pdf
    Audi A5 Coupe S Edition 2.0 TFSI ABT

  5. #5
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LangeNeef Bekijk Berichten
    In de officiële accessoire brochure van de A8 staan dakdragers voor € 359,-. Of heb jij weer een ander type A8?
    Hij heeft een A8 L dus dat past niet. Da's ook het probleem denk ik.


  6. #6
    LangeNeef's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    788
    Kudos
    58
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    Okee, een L dus. Er staat inderdaad dat deze dakdrager van Audi niet voor de L geschikt is. Sorry, ff overheen gelezen.
    Audi A5 Coupe S Edition 2.0 TFSI ABT

  7. #7
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    Yes, op een a8l passen ze niet. Op vorige a8 L was dit geen probleem, maar bij dit type opeens wel
    Dan maar met de a6 op wintersport? Liever niet (o wat ben ik een heerlijk verwend nest)

  8. Ad
  9. #8
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    Bij de L kan je toch vast nog wel een koffer tussen de voorstoelen en de benen van de achterpassagier zetten?
    Niet? Tssk!

  10. #9
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    Na heb al een oplossing! Moeder en zusje vliegen naar Munchen(nu ff snel tickets boeken voordat de prijzen de pan uitreizen)dan pik ik ze daar op en moeten ze het laatste stukje maar even een koffer op schoot ofsow!(of ik ga al een dag eerder rijden en breng de bagage alvast)

  11. #10
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    Update:
    Ben samen met een man van Audi naar een oplossing gaan zoeken. We zijn nu bezig met een custom-made dakdrager voor de a8L.
    Ik hou jullie op de hoogte

  12. #11

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    Xander15,

    Al eens een kijkje genomen op de site van prorack: http://www.whispbar.eu/findmycar ?
    Ik heb de afgelopen week een setje whispbars besteld voor mijn A4 Avant en deze bevallen erg goed.
    In twee dagen geleverd vanuit de UK en de transportkosten vielen erg mee (GBP 15,00).
    Misschien kun je er een mailtje aan wagen of de A8 set (dragers met K419 mounts) ook op de A8 L past?
    Let er wel op dat je voor sommige boxen (Thule powergrip) adapters moet bijbestellen ivm de breedte van de bars (85mm).
    Laatst gewijzigd door APLS; 29-01-11 om 17:22. Reden: typo
    A4 AVANT 2.0 TFSI ProLineS MY2011

  13. #12
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    Helaas, de dragers van een gewone a8 passen niet omdat het dak iets verhoogd is. De klemmen moeten dus worden aangepast.

  14. #13
    jeroenbreuer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.151
    Kudos
    27
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben bang als Audi zelf nog niks heeft, dat merken als Thule en MontBlanc ook niks hebben. Deze merken produceren namelijk ook OEM equipement voor oa Audi. Helaas even wachten.

    (ik heb bij Halfords een bijbaantje gehad en regelmatig met toeleveranciers aan de lijn gezeten.)
    Audi 100 2.0i 85kw basis '86
    "Vorsprung durch technik"

    Saab 9-3 LPT S CombiCoupe
    " Born from Jets"

  15. #14
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    Lekker bezig daar in Duitsland bij Audi, Ja meneer het gaat ons makkelijk lukken om voor 18 feb een setje dakdragers te hebben, ondertussen is het stress daar in Ingolstadt, ze gaan het niet redden.

    Weet iemand hier of het dak van een a8 van staal of aluminium is? Ben nu aan het kijken naar een grote magneetplaat op het dak!
    En anders maar met de a6 op vakantie....

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xander15 Bekijk Berichten
    Zo, nu maar eens het eerste topic in het 4H forum openen!

    Afgelopen jaren altijd geprobeerd zo weinig mogelijk spullen mee te nemen op wintersport zodat we niet met zo'n verschrikkelijk ding op het dak hoefde te rijden. Nu is de kofferruimte van de A8 4H aanzienlijk kleiner dan van een D3. Daarom vrees ik dat we er dit jaar toch echt aan moeten geloven. Daarom ben ik nu opzoek naar een set dakdragers. Audi kan ze nog niet leveren en daarom opzoek naar een andere fabrikant! Iemand enig idee waar ik ze wel kan krijgen?
    Tja, de kofferbak is idd wel wat kleiner dan in een A6/s6 (leve de stoelventilatie etc achterin) en iets op het dak ben ik ook geen voorstander van. Mijn TopTip: koop een a6 avant erbij voor de wintersport. Gaat bij ons ook prima; geen gedoe met spullen op het dak of aan de auto en alles past.
    Of audi vragen of ze de Avantissimo toch maar gaan bouwen? Dan heb je echt iets speciaals....

  17. #16
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EAudi Bekijk Berichten
    Tja, de kofferbak is idd wel wat kleiner dan in een A6/s6 (leve de stoelventilatie etc achterin) en iets op het dak ben ik ook geen voorstander van. Mijn TopTip: koop een a6 avant erbij voor de wintersport. Gaat bij ons ook prima; geen gedoe met spullen op het dak of aan de auto en alles past.
    Of audi vragen of ze de Avantissimo toch maar gaan bouwen? Dan heb je echt iets speciaals....
    Die A6 Avant heeft-ie dus al en wilde-ie niet mee op vakantie (al vraag ik me toch af waarom - weinig zo fijn op vakantie als een Avant).

    @ Xander: kan je niet zelf wat klooien? Er is vast wel een dakdrager voor een gewone A8 te krijgen bij Thule, of iets dat er erg op lijkt (oude model, en dan zelf de rubber goot-voetjes aanpassen) - daar heb je geen roofrails voor nodig (ik had ze ook voor de A6 sedan).

  18. #17
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    Heb al zelf wat geprobeerd, het probleem is dat de afstand tussen de deur en het dak te groot is, hier passen bijna geen klemmen omheen.
    Maargoed, dit jaar is het gewoon gelukt, en het is nog maar afwachten of deze A8 de volgende wintersport gaat halen (A) Ik zeg niets....

  19. #18
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    Ondertussen zijn we bijna een jaar verder en zit de wintersport er weer aan te komen. Omdat ik eindelijk wel weer eens wil skien op mn eigen skies en niet op huurders gaat de zoektocht naar dakdragers weer door. Audi biedt nog steeds geen dragers aan via het accessoires programma.

  20. #19
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    Ik werd afgelopen week gebeld door onze verkoper:"Xander, heb je geen interesse in een setje Audi ski's? Ik kan je ze leveren voor een leuk prijsje" "Sorry, maar zolang ik nog geen dakkoffer op het dak kan monteren, gaan die ski's er ook niet komen..." En toen was er even stilte aan de andere kant van de lijn

  21. #20

    Standaard Re: Dakdraag systeem

    Ik ben van plan om een A8L van 2011 of 2012 te gaan kopen en zag toevallig dit topic. Dat is echt een probleem aangezien ik ook in staat moet zijn om dakdragers te gebruiken voor een skibox. Heeft iemand al een oplossing gevonden? Bij voorbaat dank!
    ____________________________________________
    A6 /4F5 Avant 3.0 TDI QUATTRO Tiptronic
    Luchtvering, Adaptive Cruise Control, Stand- / koeling, Digital TV and more....

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •