Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Knarsende keramische remschijven S8

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Knarsende keramische remschijven S8

    Als ik langzaam rijd en rustig rem knarsen mijn remmen, het meest als ik bijna stil sta, het is een soort ijzer op ijzer geluid. Remblokken ogen nog goed, computer geeft niet aan dat ze vervangen dienen te worden (klopt dat wel??) schijven gaan 300.000 km mee en ik heb nog niet eens de helft erop staan. Ik vind het een rot geluid dus wil er graag vanaf.
    Verder remt mijn auto prima bij hogere snelheden.

    Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, anders maar langs mijn audi garage...

  2. #2

    Standaard Re: Knarsende keramische remschijven S8

    Zou er mee terug gaan, lijkt me niet normaal met zo'n jonge S8...
    Laatst gewijzigd door W; 02-07-13 om 14:31.
    A4 Avant 3.0tdi quattro

  3. #3

    Standaard Re: Knarsende keramische remschijven S8

    Kunnen bij "kruipen" behoorlijk geluid maken en dit hoor je vaak bij keramische remmen.
    Maken ze als ze vochtig zijn een ander geluid?

  4. #4
    mouse's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    375
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Volgens mij zijn ze op hun best als er hard gereden moet worden, voor dagelijks gebruik piept en kraakt het vaak. Heb ook kennissen met die ervaring. Ze hebben meer warmte nodig om normaal te presteren volgens mij.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Knarsende keramische remschijven S8

    Bij vochtig weer heb ik geen last van het geluid, ook niet bijvoorbeeld na de wasstraat. Alleen als het erg droog is en pas als ik bijna stilsta. Hoorde via via dat dit een typisch kwaaltje is van keramische schijven en mezelf er geen zorgen over hoef te maken, begin augustus een beurt ingepland, ben benieuwd wat de garage erover te zeggen heeft....


  6. #6

    Standaard Re: Knarsende keramische remschijven S8

    De keramische schijven hebben idd meer warmte nodig om op hun best te zijn. 15-9 ben je welkom om hem uit te laten bij de S/RS meeting op vliegveld Valkenburg. Klik maar eens op de link in mijn onderschrift.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •