Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: D2 2.8 puntjes op de i

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard D2 2.8 puntjes op de i

    Een voorvoegsel "Interieur en Electronica" zou een optie zijn voor dit forum;-)

    Voor een aantal weken terug heb ik een '02 D2 2.8 gekocht van iemand hier op het forum (Coupe20V). Tot op heden nog altijd blij mee, het spul rijdt nog altijd fantastisch en ik blijf het een mooie kar vinden. Waarschijnlijk omdat ik ze nieuw heb gereden in mijn studenten tijd, maar met dit type heb ik gewoon wat.

    Aangezien de auto niet nieuw is en ik ook niet de hoofdprijs heb betaald zijn er wel een paar puntjes die aangepakt moeten worden:

    1) Airbag lampje brandt. (Dit zou van de passagier stoel zijn en volgens A8parts.co.uk op te lossen zijn met een weerstand van 470ohm.)
    2) Het ruitensproeier tankje lekt,
    3) De ruiten sproei opbrengst op de voorruit houdt niet over.
    4) De radio heeft eigenlijk zo goed als geen ontvangst.
    5) Knipperlichten links doen het niet wanneer je de auto van het slot af klikt. (dit zou het alarmlicht relais zijn?)

    Om bij het laatste te beginnen. Via (wederom) A8parts.co.uk kwam ik terecht bij http://audia8problems.blogspot.nl/20...t-working.html Deze eigenaar had het relais vol water zitten. Alhoewel dit ook een facelift 2.8 betreft blijkt een UK auto toch anders, tenminste ik kan het relais niet daar vinden waar het op de foto's in het draadje wordt aangegeven. Ook kom ik Audi's tegen die het relais geïntegreerd in de schakelaar hebben, is dat bij de LHD misschien ook zo?

    Omdat veel elektrische storingen het gevolg zijn van slechte afwateringen ben ik de afvoeren aan het doorblazen. De passagierskant was niet zo moeilijk maar aan de bestuurderskant loop ik tegen de "stop" onder het gaspedaal aan die ik moet verwijderen voordat het tapijt er uit kan. Ik kan het bovenste deel 90 graden draaien en vervolgens indrukken maar los krijg ik em niet. Heeft iemand een idee? Ik vraag liever dan dat ik zaken sloop:-)

    Niels

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: D2 2.8 puntjes op de i

    Voor de APK straks moet helaas toch e.e.a. gebeuren. Beide flexibele delen van de uitlaat zijn lek en het knipperlicht relais dus. Verder blijkt de radiateur een lekje te hebben dus als iemand daar een goede tip voor heeft dan hoor ik het graag. Prijzen varieeren van zo'n 150,- tot een veelvoud daarvan, en wat is wijsheid...

    De auto hebben we helemaal uitgelezen en we kwamen niet al te spannende dingen tegen. Mijn (VAG) monteur was sceptisch bij aanvang maar uiteindelijk niet ontevreden over de staat. De water afvoeren hebben in het verleden al eens wat aandacht gehad, ze zitten iig niet dicht dus dat scheelt al weer.

    Het airbag lampje is inmiddels wel uit, 470ohm weerstand did the trick!
    Laatst gewijzigd door Uwe; 21-05-16 om 21:09.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: D2 2.8 puntjes op de i

    Werkt je airbag nu nog wel, of ging het alleen om de APK?

    Een A8 kopen kan bijna iedereen, maar rijdend houden is een ander verhaal... dit klinkt als een verschrikkelijke beunoplossing. Dat de auto niet nieuw is en niet veel heeft gekost is een argument van niks, dan kun je op een gegeven moment ook de tank niet meer vullen zonder de restwaarde te overschrijden.

    Neem eens contact op met Hartog Tuning in Alkmaar of Coen Donkers in Veghel. Beide zijn experts op het gebied van Audi en kennen de wegen om onderhoud betaalbaar te houden maar de auto wel veilig te maken, zonder gebeun.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: D2 2.8 puntjes op de i

    Bedankt voor de positieve reactie Tom;-) Rijdend houdend lukt me wel gelukkig, ik rij em niet van mijn laatste centen. Ik heb een goede monteur met kennis van zaken tot mijn beschikking en heb er lol aan e.e.a. uit te pluizen. Het leek me wel aardig om de ontwikkelingen hier te delen.

    De 470ohm geeft de melding dat de stoel bezet is waardoor de airbag bij een aanrijding ook gaat als er geen passagier mee gaat. Wellicht een beun oplossing omdat het charmanter zou zijn om de stoel helemaal los te trekken en het sensor matje te vervangen maar dit is ook veilig en economisch imho iets meer verantwoord.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    326
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: D2 2.8 puntjes op de i

    Lijkt me een verantwoorde en goede oplossing met die weerstand. Die extra airbag die afgaat maakt ook niet uit. Een lapmiddel was geweest als je het lampje uit het dashboard had gesloopt 😉
    S8 2007 5,2fsi
    Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 2015
    Honda CBR954RR 2002


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: D2 2.8 puntjes op de i

    Mee eens maar ik snap Tom zijn reactie ook wel een beetje. Je zult ze de kost geven die een dure auto voor weinig kopen en dan denken deze voor een paar centen te rijden. Ik ben ook een ervaren autoforum ganger en dus bekend met dat fenomeen. Wellicht heb ik eenzelfde indruk gewekt. Ik heb onderhand aardig wat auto's gehad en de A8 is weer een klasse hoger dan z'n voorganger dus ik houd ook rekening met running costs van een klasse hoger alhoewel ie wel zuiniger is:-)

    Nissens blijkt een aantrekkelijk geprijsde fabrikant van radiateurs te zijn dus dat gaat em worden denk ik.

    Niels
    Laatst gewijzigd door Uwe; 24-05-16 om 22:28.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: D2 2.8 puntjes op de i

    Helaas heb ik blijkbaar wat actie gemist hier:-)

    De A8 heeft inmiddels weer APK:

    Alarmlicht schakelaar vervangen,
    Ruitensproeier pomp vervangen,
    Ruitensproeiers vervangen,
    Twee flexibele uitlaat delen gemonteerd,

    Het was een uurtje of 7 werk in totaal met bijbehorend kostenplaatje (denk er gewoon ff twee nullen bij).

    Een radiateur ligt klaar voor montage, ik heb hiervoor eentje van Nissens aangeschaft maar moet nog even een gaatje vinden qua tijd. Tevens heb ik twee buitenste homokineten besteld van SKF. Rechtsvoor maakt wat geluid dus dan zullen beide kanten wel niet al te fris meer zijn. Als dat allemaal gedaan is dan mag de A8 wel mee op vakantie.

    Blijft over het slechte radio ontvangst... Zou dit in de radio kunnen zitten of zou ik het in een slechte kabel van antenne naar radio moeten zoeken. Misschien wishfull thinking dat het mogelijk in de radio zit, een nieuwe kabel trekken zal wel een aardig klusje zijn.

    Voor de rest nog altijd super blij met het apparaat, rijdt heerlijk! Minpuntje vind ik de tank inhoud, de eerste helft van de schaal gaat mooi langzaam en de tweede helft is zo weg. Verbruik van 1 op 10/11 is natuurlijk zeer redelijk maar een 90 liter tank was gewoon een stuk fijner geweest.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: D2 2.8 puntjes op de i

    Slechte ontvangst is vaak een defecte antenneversterker.

    De brandstofmeter die over de helft een stuk sneller gaat ken ik van al mijn Audi's.
    Laatst gewijzigd door tom; 22-06-16 om 05:45.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: D2 2.8 puntjes op de i

    Ik hoop dat het de antenneversterker is, dat zou nog het meest voordelig zijn qua tijd en geld:-)

  11. #10
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: D2 2.8 puntjes op de i

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Slechte ontvangst is vaak een defecte antenneversterker.
    waar zit die? bij mij is de radio ontvangst ook uien



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    De brandstofmeter die over de helft een stuk sneller gaat ken ik van al mijn Audi's.
    +1


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: D2 2.8 puntjes op de i

    Er zit idd eentje ingebouwd ergens maar ik ga er gewoon eentje tussen zetten. Gewoon zoiets met een voeding:

    https://www.winparts.nl/interieur-be...39_900_900.jpg

    (Excuus, ik krijg het plaatje niet gelinkt met [IMG/] codes)

    Ik weet niet of het gaat werken, wel heb ik ze jaren lang gemonteerd voor aflevering van nieuwe VAG auto's, een signaal versterker heb je echt wel nodig!




    Niels

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: D2 2.8 puntjes op de i

    Omdat de A8 is opgetrokken uit aluminium kan ik me voorstellen dat galvanische corrosie en problemen met massa ook groter zijn dan bij andere modellen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: D2 2.8 puntjes op de i

    Ja dat is ook heel goed mogelijk idd.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: D2 2.8 puntjes op de i

    Helaas heeft de antenne versterker geen effect gehad dus we moeten verder puzzelen. Een tijdje terug begon de rem rechtvoor aan te lopen dus de inmiddels zijn beide klauwen voor gereviseerd, beide homokineten vervangen en is de radiateur vervangen.

    Blijft over de radio ontvangst en dan heb ik het lijstje afgewerkt. De teller qua kosten sinds aanschaf bedraagt nu zo'n 1300,- dus dat valt best mee als je bedenkt dat de onderhoudsbeurt van mijn collega zijn A6 3.2 met goed een ton op de klok ook al 1100,- was;-)
    Niels

    A8 D2 2.8 2WD Facelift.

  16. #15
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: D2 2.8 puntjes op de i

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Uwe Bekijk Berichten
    .... De teller qua kosten sinds aanschaf bedraagt nu zo'n 1300,- dus dat valt best mee als je bedenkt dat de onderhoudsbeurt van mijn collega zijn A6 3.2 met goed een ton op de klok ook al 1100,- was ;-)
    laat me raden: hij: bij de dealer, jij: zelf of onafhankelijke garage


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: D2 2.8 puntjes op de i

    Hij bij de dealer en ik bij de dealer-monteur;-)
    Niels

    A8 D2 2.8 2WD Facelift.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •