Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Geen benzinetoevoer meer

  1. #1

    Standaard Geen benzinetoevoer meer

    Tja stonden we daar in Zuid Frankrijk, Benzine meter stond net onder half vol. Wel startte de motor slechter als gewoonlijk. Totdat hij helemaal niet meer startte.
    Diagnose; Benzine pomp kapot. In Frankrijk dus laten repareren maar starte nog altijd slecht maar sloeg toch aan. Uiteindelijk alsnog gestrand. En laten repatrieren naar Veghel... Nu maar afwachten wat het echt is. Verkeerde pomp??? Verkeerd gemonteerd??? Voorlopig een aantal weken de auto kwijt.. Wordt vervolgd...
    Iemand dit ook al meegemaakt?? Betr. een Audi S8 D2 met motorcode: AVP

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    151
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Geen benzinetoevoer meer

    Heeft deze ook de gescheiden tanks, met een pomp ertussen die de niveaus gelijk houdt? Klinkt van wel als ik hoor net onder halfvol...

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen benzinetoevoer meer

    Hier kan ik inmiddels een boek over schrijven, de brandstofpomp van een A8 D2.

    De ellende met deze auto's is dat de pomp in de tank een behuizing zit die deel maakt van een compleet labyrinth van slangen, pakkingen en andere narigheid. Alles moet 100% afdichten ten opzichte van elkaar, anders wordt het aanzuigen van de benzine belemmerd en gaat de auto stotteren vanaf het punt dat de tank half leeg is.

    De pomp zit in een soort 'afgesloten koker' die in de benzine hangt, de pomp hangt dus zelf niet vol in de benzine maar het moet hebben van de benzine die als het ware retour komt via het 'systeem'. Lastig uit te leggen maar een waardeloos systeem.

    Ik ben er bij mijn auto weken mee bezig geweest om hem weer fatsoenlijk rijdend te krijgen, maar ook nu nog hou ik de tank liever tussen vol en half-vol, want daar zit hem de oplossing. Met een volle tank zul je zien dat de auto het prima doet, dan krijgt de pomp van alle kanten benzine zonder dat hij van het 'leidingwerk' in de tank gebruik maakt.

    Wel één kanttekening: alleen een originele prijzige VDO-pomp werkt, gebruik je een Chinese pomp van 75 euro, dan gaat het mis, dan loopt de auto helemaal niet.

    Ingewikkelde materie. Ik heb vier pompen liggen inmiddels, het heeft me een fortuin gekost.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Geen benzinetoevoer meer

    Gelukkig is er internet. De A8 liet me staan vandaag op een typisch brandstof tekort terwijl de tank nog niet leeg was maar wel beneden de helft..... Deze kwam ik ook tegen: http://www.audizine.com/forum/showth...mystery-solved!!
    Niels

    A8 D2 2.8 2WD Facelift.

  5. #5
    pimgmx's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Leeftijd
    48
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen benzinetoevoer meer

    Ook onze S8 D2 bleef stilstaan...
    Met een ex-Audimonteur vermomd als wegenwachter was het euvel snel gevonden: de brandstofpomp (zie ook mijn voorsteltopic).

    Na overleg met m'n lokale garagist hebben we NIET de hele pompmodule bij Audi besteld (een prijskaartje van rond de 4 cijfers inc btw).
    In plaats daarvan gekozen voor een veel betaalbaarder Plan B:

    • OEM VDO Siemens elektropomp (het 'hart' van die pompmodule), onderdeelnummer OEM: 4D0906091C, MPN: 405-052-002-001Z
    • VAG pakkingset voor de pompmodule, onderdeelnummer 4D0298133D


    Pomp en pakkingset waren elk rond de 120 Euro inc verzenden, samen dus nog steeds een fractie van de officiële oplossing...
    Het enige 'nadeel' is dat in-/uitbouw wat meer werkplaatsuren kost, maar je blijft zéér ruim onder de investering die een volledig nieuwe module vergt (helemaal als je het volledig doe-het-zelft!).
    Laatst gewijzigd door pimgmx; 04-05-17 om 11:53.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •