Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Na afzetten motor en sleutel uit contact komt rugleuning naar voren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Na afzetten motor en sleutel uit contact komt rugleuning naar voren

    Na het een en ander gelezen te hebben op het forum heb ik sinds een 1,5 week een A8 4.2 op G3 uit 1996.
    Er doen zich enkele vreemde zaken voor. De meeste lastige is het volgende:

    Na het afzetten van de motor en het vervolgens verwijderen van de sleutel uit het contact komt de elektrische bedienbare rugleuning
    automatisch naar voren toe. Eerste was het zo dat de leuning vanuit zijn achterover gekantelde positie naar de rechtop stand ging.
    Gister ging hij echter helemaal naar voren richting stuur.

    De stoel is verder niet elektrisch verstelbaar en heeft ook geen geheugen.

    Verdere info/issues: de kacheltemperatuur wordt telkens gereset naar 22 graden na het starten, hij blijft dus niet op de door mij ingestelde temp. staan.
    Ook de radio (Delta) doet gek, deze gaat aan na het starten, geeft een seconde geluid en mute dan. Als ik hem uit en aan zet doet hij het wel, ook
    als ik naar een volgende zender ga geeft hij wel geluid. Doe ik niks en wacht ik een minuut of twee dan gaat het volume uiteindelijk toch omhoog.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Na afzetten motor en sleutel uit contact komt rugleuning naar voren

    Inmiddels heeft de auto een grote beurt gehad, is hij uitgelezen en heeft hij een nieuwe accu, de oude was te zwak met slechts 71ah.
    Ook is de ignition switch vervangen omdat ik de sleutel niet meer kon draaien en ook de knipperlichten soms dienst weigerden.

    Alle bovenstaande zaken (opde radio na) zijn echter nog wel van toepassing helaas. Gelukkig komt de rugleuning nu niet meer direct helemaal naar voren maar staat hij als ik weer instap rechtop.
    Laatst gewijzigd door Cimare; 25-04-17 om 08:06.

  3. #3
    pimgmx's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Leeftijd
    48
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Na afzetten motor en sleutel uit contact komt rugleuning naar voren

    Je kan proberen een 'known good' stoel-ECU op de kop te tikken en te wisselen met je huidige?
    Of als stap daarvoor nog: de stoel-ECU opsnorren, de stekkers kritisch bekijken en zo nodig schoonmaken?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •