Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 44 van de 44

Onderwerp: Zware trillingen met remmen

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    51
    Kudos
    3
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Zware trillingen met remmen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvmidde Bekijk Berichten
    309, Ik heb exact hetzelfde probleem. Wat mij nog opvalt in mijn situatie, is dat als ik rijd met een aanhanger, ik dat probleem NIET heb. Dus als de gehele aandrijving wat zwaarder belast wordt merk ik het niet. Verder merk ik het juist rond de 100 km tot ca 130 km. Heb je bij jouw auto dit kunnen oplossen? Ik heb een S8 van 2001, staat op 220000 km, auto is altijd bijzonder netjes onderhouden geweest. Hij staat op originele velgen en vrijwel nieuwe Michelin banden. Dat heb ik zowel voor zomer als winterset. En het trillen blijft. Ik heb het hele forum gelezen. Zelf kan ik absoluut uitsluiten dat het dus velgen of banden zouden zijn. Er zitten op mijn auto originele schijven en remblokken, er is onlangs nog een wiellager vervangen, welke echt zoemde. (uiteraard vervangen voor wederom origineel materiaal) Ik verwacht zelf dat dit te maken heeft met speling op de homokineet. Maar ja, is zoiets te testen. Er zijn zelfs mensen welke beweren dat er een aandrijfas uit balans zou kunnen zijn, natuurlijk zou dat kunnen, maar ook dat verwacht ik niet. Zoiets gebeurd niet zomaar, dan moet je wel een serieuze klapper gemaakt hebben. Maar goed ........ heb jij het al opgelost en wat was het dan??? Bedankt voor een reactie!

    Sorry voor de hele late reactie, maar het probleem is nog niet verholpen.
    Vreemde is dat het af en toe een stuk minder is als de andere keer.
    Ik ben benieuwd of jij er nog uitgekomen bent?

  2. #42
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Zware trillingen met remmen

    Zijn de schijven bij de dealer vervangen of zelf vervangen en daarmee ook origineel?
    Zijn de velgen gespoten of gepoedercoat of helemaal 100% 1'e lak?

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    51
    Kudos
    3
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Zware trillingen met remmen

    Schijven zijn door een bevriende auto monteur, voor liggen er brembo schijven onder, achter ALLBREAKSYSTEM schijven en textar brembo blokken rondom.
    Alles zal nu zo'n beetje 2000 km oud zijn en het is gekomen na een keer flink te moeten remmen.
    De velgen is nog steeds de 1ste lak naar wat ik zie, daar heb ik zelf niets aan gedaan.

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Zware trillingen met remmen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 309 Bekijk Berichten
    Schijven zijn door een bevriende auto monteur, voor liggen er brembo schijven onder, achter ALLBREAKSYSTEM schijven en textar brembo blokken rondom.
    Alles zal nu zo'n beetje 2000 km oud zijn en het is gekomen na een keer flink te moeten remmen.
    ...
    Hier ook een jaar lopen puzzelen op dezelfde verschijnselen als in dit topic genoemd, eindeloos trillen bij het remmen. Alles opgelost nadat er originele Audi remschijven onder zijn gegaan. De andere trokken steeds kennelijk steeds krom.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •