Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 44

Onderwerp: Zware trillingen met remmen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Zware trillingen met remmen

    Mijn audi A8 D2 4.2 quattro heeft sinds de aankoop last van trillingen bij het remmen. Gekocht met 70.000km, nu 130.000km. In deze periode de schijven voor en achter vervangen incl.blokken voor Brembo i.c.m. Textar, laten uitlijnen, stabilisatorstangen vervangen en diverse rubbers. Vorige week heb ik de remklauwen laten vervangen in de veronderstelling dat de speling op de geleiderbussen van de klauwen het probleem was.

    Maar nog steeds soms hevige vibraties bij het aanremmen boven de 80km/u. Soms is het ook minder maar nooit helemaal weg. Sinds het vervangen van de remklauwen is het eigenlijk een stuk erger geworden. Bij cruisen zit er ook een zeer lichte trilling in de auto, wellicht heeft dit dezelfde oorzaak die bij het remmen vergroot wordt.

    Wie kan me helpen?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Zware trillingen met remmen

    Welke rubbers zijn er vervangen? Voel je het trillingen voornamelijk in je stuur of meer in de auto/stoel?
    Grote kans dat er teveel ruimte zit op de rubber bussen van de reactiearmen (de armen die ingedrukt worden tijdens remmen). Daardoor verandert de wielgeometrie tijdens remmen en krijg je trillingen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Zware trillingen met remmen

    Hi Plorie,

    De draadarmrubbers of de hele draagarm dacht ik. De rest heb ik laten testen en daar zat helemaal geen trilling op. De meeste trilling voel ik van onderuit/stoel. De trilling die ik op het pedaal en stuur voel lijkt ook meer een resultaat van de trilling in de stoel. Reactiearmen? Dan moet ik even kijken welke dat zijn......

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Zware trillingen met remmen

    Hi Plorie,

    Even gekeken welke het zijn.....op de brug zit er geen speling op de deze delen. Niet met hangende wielen en niet met het gewicht van de auto op de wielen. Maar je zegt verandering van wielgeometrie bij het remmen.....zou het kunnen dat de speling pas merkbaar wordt bij rembelasting dan?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Zware trillingen met remmen

    Als de wielgeometrie kan veranderen bij remmen dan zijn de rubbers te soepel, dat kun je op een brug natuurlijk gewoon testen met een bandenlepel oid.
    Ik zou het in de achterkant gaan zoeken als ik het zo hoor. Voel je de speling ook sterker/anders worden als je van het gas afgaat zonder te remmen?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Posts
    98
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard re: Zware trillingen met remmen

    Wiellagers 100%

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Zware trillingen met remmen

    De speling wordt niet sterker zonder te remmen, de vibratie komt echt pas op als ik op de rem ga. Ik heb zelf ook gedacht aan iets aan de achterkant alleen het gekke is dat de vibratie direct na het vervangen van de remklauwen (speling op de geleiderbussen) twee keer zo erg werd. Hebben de losse remklauwen wellicht iets van de aanwezige vibratie opgenomen.....?

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Zware trillingen met remmen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rhunter Bekijk Berichten
    Wiellagers 100%
    Rhunter, wiellagers ja? De wiellagers zijn waarschijnlijk wel heet geweest i.v.m. aanlopende blokken door losse remklauwen..........maar waarom pas zo heftig trillen bij remmen.....omdat ze dan pas echt belast worden?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Posts
    98
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard re: Zware trillingen met remmen

    Door schade en schande wijs geworden. heb excact hetzelfde euvel gehad. Na zo ongeveer alles vervangen te hebben bleven de lagers als laatste over.
    Ondanks dat er geen merkbare speling op zat ( en niet de gebruikelijke bijgeluiden) bleek na het vervangen de auto weer te "glijden" over de weg.
    Voor die paar tientjes kan je ook geen buil vallen toch. ( Ik vervang alles zelf natuurlijk)

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Zware trillingen met remmen

    Rhunter, klinkt eigenlijk heel logisch....ik hoop dat je gelijk hebt. Ik ga ermee aan de slag. Ik check ook de reactiearmen nog even voor de zekerheid.

    Bedankt Rhunter en Plorie!

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Posts
    98
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard re: Zware trillingen met remmen

    Voordat je aan het klusje begint even 2 originele bouten / moeren kopen waarmee de 2 bovenste reactiestangen vastzitten in de fusee.

    Zitten in 99 van de 100 gevallen muurvast en sneuvelen dus bij het verwijderen.

    Succes

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Zware trillingen met remmen

    Dat is een goede tip, scheelt weer een nachtje wakker liggen

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Zware trillingen met remmen

    Nog even een vraagje Rhunter.....zat er merkbare speling of zichtbare schade op de lagers voor demontage bij jou kapotte lagers?

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zware trillingen met remmen

    Zo te lezen niet
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rhunter Bekijk Berichten
    Ondanks dat er geen merkbare speling op zat ( en niet de gebruikelijke bijgeluiden) bleek na het vervangen de auto weer te "glijden" over de weg.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Posts
    98
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Zware trillingen met remmen

    Plorie heeft gelijk ;-)

    Ik had de aandrijfas gedemonteerd en de remblokken verwijdert voor een ander klusje. Toen het wiel gemonteerd om de auto te verplaatsen. Bij toeval het wiel een "ros "gegeven toen het nog vrij van de bodem stond. Die 18 inch wil wel draaien. Doordat de schijf (zonder remblokken) vrij kon draaien viel het gerommel in het lager mij op ! En toch geen merkbare speling.
    Bedenk maar eens wat voor een krachten er worden losgelaten op een lager als er bijna 1800 kg induikt bij het remmen.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zware trillingen met remmen

    Bedankt voor de credits, maar volgens mij was het Rhunter

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Zware trillingen met remmen

    ok, bedankt mannen Ik vroeg het nog een keer omdat ik het zo onwaarschijnlijk vond. Wellicht dat het uitblijven van rare geluiden en speling te maken heeft met de zwaardere uitvoering van de lagers op deze auto.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Zware trillingen met remmen

    Hi RHunter, helaas heeft het vervangen van de wiellagers voor heeft geen effect De lagers waren wel wat vettig aan de binnenkant. De auto rijd wel iets lekkerder en strakker maar de vibraties bij het remmen zijn niet minder geworden. Alle wielen nog eens gebalanceerd, schijven gemeten, ophanging gechecked........niets te vinden....
    De vibraties komen nu echt van onderuit de auto, bij cruisen boven de 100km/h een hele lichte trilling die sterk verergerd wordt bij het remmen.
    Zou het iets met het tussenaslager te maken kunnen hebben?
    Laatst gewijzigd door AUDIA8D21997; 18-04-14 om 13:23. Reden: typefout

  20. #19
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Zware trillingen met remmen

    mss zijn t de homokineten ? laat die eens nazien (op de gok vervangen zijn ze wat duur voor)


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Zware trillingen met remmen

    Homokineten....bedoel je bij de tussenas of van het diff. naar de naaf?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •