Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Inlaatluchtklep elektrische storing 4.0TDI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Inlaatluchtklep elektrische storing 4.0TDI

    Hallo,

    Bij mijn Audi A8 4.0TDI km 242... heb ik een steeds terugkerende storing.
    Uitlezen...wissen...en keert na een tijdje weer terug.
    Weet iemand waar dit aan ligt?
    Dank!
    Adam

  2. #2
    Franky D
    Guest

    Standaard re: Inlaatluchtklep elektrische storing 4.0TDI

    Wees eens wat specifieker, welke storings code geeft ie?

    ff zo gokken kunnen het je wervelkleppen zijn, links of rechts en met een beetje pech beide.
    de kleppen zelf kunnen speling hebben waardoor het motortje die de klep aanstuurt de weg kwijt raakt.
    Ook kunnen de motortjes zelf defect zijn of alléén de asjes die de kleppen doen bewegen deze zijn dan uitgesleten.
    Je ziet, het kan van alles zijn, maar wat meer duidelijkheid zou wel handig zijn

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Inlaatluchtklep elektrische storing 4.0TDI

    Meestal eindigt dit met een nieuw inlaatspruitstuk met deze kilometer stand.
    De reden dat de fout steeds terug komt is omdat die steeds weer plaats vind. De ecu van de motor kan heel veel aanpassen bij gebrekkig werkende wervelkleppen of inlaatluchtkleppen na een x aantal kilometers is die uit geregeld, en kan die niet meer aanpassen om de verbranding naar behoren te laten verlopen met de gewenste uitstoot. Dan gaat het emissie lampje aan. Als je die dan wist, duurt het weer een aantal cyclussen voordat die weer zover is en het lampje aangaat.
    Op een geven moment gaat het lampje steeds sneller aan. Dan ben je het erg duur aan het maken voor jezelf. Maar zoals Franky al zei wat is de exacte foutcode

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard re: Inlaatluchtklep elektrische storing 4.0TDI

    Mijn V10 uit 2006 en met 230k laat herhaald foutcode 2004 zien op het inlaatspruitstuk.
    Waarschijnlijk de wervelklep die de eindstand schakelaar niet activeert. Klep beweegt wel.

    Heeft iemand ervaring met reparatie? Of is de verwachting dat er te veel is versleten en reparatie zinloos is?

    Of weet iemand een alternatief voor kostbare vervanging?

    Dank & groet, Olav

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Inlaatluchtklep elektrische storing 4.0TDI

    Meestal resulteren fouten mbt het inlaatspruitstuk tot een nieuwe, bij de v10 dan. Foutcode 2004 zegt mij niet zo veel.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •