Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 74

Onderwerp: Veel condensvorming voor- en achterruit

  1. #1
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Veel condensvorming voor- en achterruit

    Hallo mede audi gebruikers,

    Sinds de koude en natte dagen, merk dat ik erg veel last heb van condens aan de binnenkant van mijn voor en achterruit. Dit terwijl de auto niet wordt gebruikt! Het is zo erg dat het ervan af druppelt. Ik heb de vloer en matten nagekeken, maar alles is kurkdroog :S....

    Ik heb gisteren maar een Bison vochtvreter van 0,5kg op de stoel gelegd... Ben van plan om morgen (vrij), ruiten aan de binnenzijde schoon te maken en de vochtvreter in de auto te laten de komende weken. Ook plaats ik een extra vochtvreter in de kofferruimte.

    Wat kan dit zijn, zoveel vocht terwijl er niet mee wordt gereden? Ergens een verstopping? Ik weet zelf niet waar de goten allemaal lopen... Voorin de auto? Achterin? ergens anders...?

    Wat kan ik allemaal checken (checklist) om factoren uit te sluiten?

    Alvast dank!
    Laatst gewijzigd door darkrider; 18-02-16 om 09:13.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    151
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Je hebt het in een ander topic over waterlekkage op je accu... 1+1=2 ?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Het komt bij sommige Audi's A8 voor dat de achterruit los laat. Dit gebeurt bij in Duitsland nieuw geleverde auto's. Hier is een recall voor en dan wordt er een compleet nieuwe achterruit geplaatst. Deze recall geldt echter alleen in Duitsland en niet in Nederland! De importeur werkt hier niet aan mee.

    Ik had dat ook met de mijne, ineens schimmel in m'n kofferbak!! en vaak een beetje vocht op de achterruit. Ik ben toen uitgebreid aan het bellen geweest met allerlei aftersales managers van Pon en van dealers maar helaas..............

    Ik heb toen met onze ruitenboer de achterruit er op nieuw in geplakt en sindsdien is het over.

  4. #4
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonvanveen Bekijk Berichten
    Het komt bij sommige Audi's A8 voor dat de achterruit los laat. Dit gebeurt bij in Duitsland nieuw geleverde auto's. Hier is een recall voor en dan wordt er een compleet nieuwe achterruit geplaatst. Deze recall geldt echter alleen in Duitsland en niet in Nederland! De importeur werkt hier niet aan mee.

    Ik had dat ook met de mijne, ineens schimmel in m'n kofferbak!! en vaak een beetje vocht op de achterruit. Ik ben toen uitgebreid aan het bellen geweest met allerlei aftersales managers van Pon en van dealers maar helaas..............

    Ik heb toen met onze ruitenboer de achterruit er op nieuw in geplakt en sindsdien is het over.
    Gaat dit ook op voor de voorruit? En hoe weet ik of dit het geval is? (loslaten van de achterruit, te controleren).. Ik zit zelf vlakbij grens Duitsland, Enschede. Kan ik dan in Gronau bij Vortkamp langsgaan en daar op Recall vragen voor achterruit...?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Hallo mede audi gebruikers,

    Sinds de koude en natte dagen, merk dat ik erg veel last heb van condens aan de binnenkant van mijn voor en achterruit. Dit terwijl de auto niet wordt gebruikt! Het is zo erg dat het ervan af druppelt. Ik heb de vloer en matten nagekeken, maar alles is kurkdroog :S....

    Ik heb gisteren maar een Bison vochtvreter van 0,5kg op de stoel gelegd... Ben van plan om morgen (vrij), ruiten aan de binnenzijde schoon te maken en de vochtvreter in de auto te laten de komende weken. Ook plaats ik een extra vochtvreter in de kofferruimte.

    Wat kan dit zijn, zoveel vocht terwijl er niet mee wordt gereden? Ergens een verstopping? Ik weet zelf niet waar de goten allemaal lopen... Voorin de auto? Achterin? ergens anders...?

    Wat kan ik allemaal checken (checklist) om factoren uit te sluiten?

    Alvast dank!
    Wat was er kurkdroog? Onder het tapijt zit een dikke laag schuim. Wanneer er water op de bodemstaat kan het schuim volgezogen zijn met water zonder dat je dat aan de bovenzijde van het tapijt merkt of voelt. Heb je het tapijt bij de voorstoelen open gehad? Ik heb op dat gebied wel e.e.a. meegemaakt.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    391
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Heb je ook je solardak gedeactiveerd ??
    Viel mij namelijk op dat mijn auto ook redelijk klam aanvoelde toen mijn solardak de ventilator liet draaien terwijl de auto een dag of wat stilstond. En aangezien het behoorlijk zonnig is de laatste dagen...

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    391
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Oja, haal bij de Gamma https://www.gamma.nl/assortiment/pin...uct_b021493057.
    Als je het water uit de vochtvreter op je bekleding krijgt ben je verder van huis, vlekt en is erg corrosief..

  8. Ad
  9. #8
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pekelo Bekijk Berichten
    Heb je ook je solardak gedeactiveerd ??
    Viel mij namelijk op dat mijn auto ook redelijk klam aanvoelde toen mijn solardak de ventilator liet draaien terwijl de auto een dag of wat stilstond. En aangezien het behoorlijk zonnig is de laatste dagen...
    Volgens mij is die nog actief :o! Gelijk zo uitzetten! Heel goed van jou! Thanks!!

  10. #9
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pekelo Bekijk Berichten
    Oja, haal bij de Gamma https://www.gamma.nl/assortiment/pin...uct_b021493057.
    Als je het water uit de vochtvreter op je bekleding krijgt ben je verder van huis, vlekt en is erg corrosief..
    Ik had al een vochtvreter van Bison gekocht en nog 2 stuks van Action ... Bison zit op een stabiliele plek in de auto en die van action zit in de kofferbak.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Vochtvreters in je auto zijn echt af te raden. Een emmertje met kattenbak korrels is veiliger. Trekt ook vocht aan maar verandert niet in water. Of een stapeltje oude kranten! werkt ook super. Maar die vochtvreter rotzooi, als dat omvalt corrodeert al je bedrading, stekkers etc.

    En Darkrider als je dicht bij de grens zit is een telefoontje naar een Duitse dealer genoeg om te weten of jouw auto daarvoor in aanmerking komt. Hij moet wel in Duitsland nieuw geleverd zijn.

  12. #11
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonvanveen Bekijk Berichten
    Vochtvreters in je auto zijn echt af te raden. Een emmertje met kattenbak korrels is veiliger. Trekt ook vocht aan maar verandert niet in water. Of een stapeltje oude kranten! werkt ook super. Maar die vochtvreter rotzooi, als dat omvalt corrodeert al je bedrading, stekkers etc.

    En Darkrider als je dicht bij de grens zit is een telefoontje naar een Duitse dealer genoeg om te weten of jouw auto daarvoor in aanmerking komt. Hij moet wel in Duitsland nieuw geleverd zijn.
    Veiliger bedoel je meer dat 'als' die valt dat die dus vlekken veroorzaakt, toch? Ik heb het op een stabiele plek neergelegd. Maar is een vochtvreter uberhaubt slecht in de auto, mbt de werking?

  13. #12
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    gewoon een oude panty nemen in de kleur van je interieur.
    deze in een aantal delen knippen
    en hierin bij elk stuk een vuist vol kattengrit doen
    en deze op een paar plaatsen in de auto leggen.
    mocht het probleem zich voordoen bij de voor en achterruit hier even neerleggen (
    eventuele condens wordt dan opgeslokt door het grit.
    geeft geen vlekken en als het een klont is, gewoon weggooien en een nw maken.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    391
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Maar is een vochtvreter uberhaubt slecht in de auto, mbt de werking?
    Nee.
    ( die Pingi en kattengritpanty kunnen niet omvallen en vervolgens leeglopen, of bij vergeten en vervolgens een sportief bochtje leegklotsen.. )

  15. #14
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pekelo Bekijk Berichten
    Nee.
    ( die Pingi en kattengritpanty kunnen niet omvallen en vervolgens leeglopen, of bij vergeten en vervolgens een sportief bochtje leegklotsen.. )
    De vochtvreter staat "enkel" als de auto geparkeerd staat, als ik rij dan heb ik ze natuurlijk uit de auto

  16. #15
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Dat is juist een voordeel bijbde andere methode. Je hebt dit juist nodig. De climatcontrol gaat pas boven de 50gr motortemp werken en juist daarvoor heb je de meeste condens. Ik heb er alleen voordeel bij en het kost veel minder moeite.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    151
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Volgens mij kun je nog beter het probleem oplossen... met zaklamp in de auto, wasbox in, iemand met de hogedruk erop en maar kijken waar het binnenkomt...

    Als je zo snel niets zien. talkpoeder op de kitranden van de ruiten (aan de binnenkant), en op de rubber van het zonnedak. Dan zie je beter de watersporen.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Ik heb zelf ook lekkage gehad en geloof me (ik ben automonteur, 6 dagen in de week) onvindbaar. Rookmachine erop gehad carwash, tuinslang etc niet te vinden, alleen water bij het reserve wiel. Er is een terug roep actie voor, er is gewoon een serie achterruiten geleverd die loslaten.

    Als je aan de binnenkant duwt kun je aan de buitenkant zien dat tie omhoog komt.

  19. #18
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Binnenkort ff met droog weer of in de garage bij kameraad de achterruit goed nakijken en van binnenuit naar buiten proberen te duwen. Als dit zoals je beschreef beweegt, bel ik naar Duitse dealer bij ons over de grens. Auto is wel officieel nieuw in duitsland destijds geleverd... Kijken of we dan verder komen...

  20. #19
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Heren,

    Nu de koude en natte dagen weer zijn begonnen, heb ik alsnog het euvel met condens in de auto! Het begint altijd nadat ik een stuk heb gereden met de auto, tijdens rijden, niks aan de hand en hierbij heb ik ecostand aan (dus geen airco gebruik). Na parkeren en 1 uurtje later , is de voor en achterruit 1 groot condens. Heb in de auto op de dahsboard en hoedenplank "pingi auto ontvochter" gelegd, sinds 2 dagen en ze doen geek ruk! Blauw indicator blijft blauw en condens is er net zo hard aanwezig. Heb vandaag maar links en rechts de achterramen op een kiertje gedaan zodat alles mooi ontlucht.
    Achteruit heb ik nagekeken en van binnenuit geduwd zoals leon dat zei, maar is nergens los.. voorruit ziet er ook goed uit. Tapijten voelen allen droog aan, deurrubbers niet uitgedroogd of kapot... echt een lastig situatie!

    Waar kan dit nou aan liggen? Lucht is nu wel erg vochtig, maar wat ik heb is wel extreem gevalletje lijkt het...

    En waarom werken die pingi dingen niet, heb op forum hier gelezen dat mensen die gebruiken uitermate tevreden over zijn...

    Hulp

  21. #20
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Staat er water in je accubak? Los hiervan is het altijd noodzakelijk die ruiten echt schoon en vetvrij te houden. Tevens zou ik de airco wel gewoon aandoen tenzij het echt hard vriest.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •