Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

  1. #1
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

    Hallo Heren,

    Sinds enkele weken ben ik klaar met de complete facelift ombouw van mijn A8L naar 2009/2010 model. Ik heb spiegels met dode hoek herkenning en hiervoor moest ik mijn originele schakelaar onder de MMI ombouwen met een knopje voor deze functie. Nu heb ik er 1 gekocht via internet, echter heeft deze schakelaar lijst ook het volgende functie:
    "deactivation passenger airbag". Gezien ik dit functie niet had (waarbij je dit kunt activeren/deactiveren dmv sleutel omdraain in handschoenen kastje), krijg ik airbag foutcode en lampje van airbag brand op mijn dash ... Uitlezen geeft: Foutief gecodeerd airbag.
    Nu heb ik via via gelezen dat ik een airbag deactivatie schakelaar moet hebben, kabelboom hiervoor en de juiste codering.

    airbag deactivatie schakelaar = 5C5919237
    Kabelboom = 4E0971679 C
    Codering = ??

    Schakelaar heb ik inmiddels gekocht via ebay.

    Kabelboom heb ik nagevraagd bij audi dealer en deze schijnt al in mijn auto te zijn ingebouwd, hebben ze nagekeken adhv mijn chassisnummer! :O...Maar ik heb zelf deze functie nog nergens gezien!

    Welke codering ik moet gebruiken weet ik ook helaas niet!

    Kan iemand mij (tegen kleine betaling), helpen om deze functie correct te installeren en te coderen?

    Groeten

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

    Al geef je DUIZEND euro zou ik het nog niet weten. Maar bij mij zit de airbag deactivatie knop in de deuren (voor) naast het knopje van m'n tank en achterklep

  3. #3
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonvanveen Bekijk Berichten
    Al geef je DUIZEND euro zou ik het nog niet weten. Maar bij mij zit de airbag deactivatie knop in de deuren (voor) naast het knopje van m'n tank en achterklep
    Ik heb de bovenstaande te weten gekomen via motortalk.de. Echter weet ik niet wat ik moet vervangen kwa kabelboom en welke codering nodig is. Vandaar mijn vraag.
    Hopelijk die mij wel kan helpen!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    151
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

    Die schakelaar lijst heeft alleen het lampje erin zitten. Verder niets geen schakelaar. Ik denk dat je je probleem ergens anders moet zoeken, en niet in die lijst.

  5. #5
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos1 Bekijk Berichten
    Die schakelaar lijst heeft alleen het lampje erin zitten. Verder niets geen schakelaar. Ik denk dat je je probleem ergens anders moet zoeken, en niet in die lijst.
    Dat klopt, maar het lampje geeft aan of de airbag aan of uit is en dit heeft een ander codering als een a8 zonder deze functie. Om deze dan foutloos (zonder brandende airbaglampje) te laten functioneren, moet je schakelaar in je handschoenenkastje bouwen (zoals origineel), juiste kabelboom monteren en juiste codering geven. Echter weet ikzelf niet wat de codering moet zijn! Ik heb dit al meerdere malen op motortalk gevraagd aan diegene die dit heeft gedaan, hij zou erop terug komen, maar helaas niets meer vernomen ...

    Zie thread:

    http://www.motor-talk.de/forum/side-...-t5441122.html
    (Onderaan de pagina)

    Ps: hoe is dit trouwens bij jouw opgelost gezien jij ook een schakelaar lijst hebt met dode hoek knop? Of heb jij een schakelaar lijst gekocht zonder deze airbag lamp functie, namelijk de 4E1927137DE?
    Laatst gewijzigd door darkrider; 30-07-16 om 11:05.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    151
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

    Idd, zonder die functie :-)

  7. #7
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos1 Bekijk Berichten
    Idd, zonder die functie :-)
    Aha!

    4E1927137DE, Werkt wel geheel zonder iets te wijzigen toch? Gewoon kabel erin pluggen en alles werkt, correct?

    Ik wil 4E1927137DE bij de dealer bestellen, echter kan ik deze niet terug doen, mocht deze niet werken, dus vandaar dat ik voor de zekerheid vraag of het om deze nummer gaat
    Laatst gewijzigd door darkrider; 30-07-16 om 22:59.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Hallo Heren,

    Sinds enkele weken ben ik klaar met de complete facelift ombouw van mijn A8L naar 2009/2010 model. Ik heb spiegels met dode hoek herkenning en hiervoor moest ik mijn originele schakelaar onder de MMI ombouwen met een knopje voor deze functie. Nu heb ik er 1 gekocht via internet, echter heeft deze schakelaar lijst ook het volgende functie:
    "deactivation passenger airbag". Gezien ik dit functie niet had (waarbij je dit kunt activeren/deactiveren dmv sleutel omdraain in handschoenen kastje), krijg ik airbag foutcode en lampje van airbag brand op mijn dash ... Uitlezen geeft: Foutief gecodeerd airbag.
    Nu heb ik via via gelezen dat ik een airbag deactivatie schakelaar moet hebben, kabelboom hiervoor en de juiste codering.

    airbag deactivatie schakelaar = 5C5919237
    Kabelboom = 4E0971679 C
    Codering = ??

    Schakelaar heb ik inmiddels gekocht via ebay.

    Kabelboom heb ik nagevraagd bij audi dealer en deze schijnt al in mijn auto te zijn ingebouwd, hebben ze nagekeken adhv mijn chassisnummer! :O...Maar ik heb zelf deze functie nog nergens gezien!

    Welke codering ik moet gebruiken weet ik ook helaas niet!

    Kan iemand mij (tegen kleine betaling), helpen om deze functie correct te installeren en te coderen?

    Groeten
    Misschien heb je hier iets aan, ik heb hem na gerust op mijn A5
    Moest in adaption de codering wijzigen.

    Zie DIY -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1625936


    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  10. #9
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Misschien heb je hier iets aan, ik heb hem na gerust op mijn A5
    Moest in adaption de codering wijzigen.

    Zie DIY -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1625936


    Peeet
    Hey dankjewel! Ik wist niet dat het jou topic was en dat jij dit allemaal had gedaan! Te snel over dit bericht gelezen, oeps (excuses) . Maar dat is zo'n beetje exacr wat ik ook moet hebben. Echter heb ik geen vcds en geen verdere ervaring met dit soort dingen. Als jij mij kan helpen of installeren, kan ik je vergoeding ervoor wel doen

  11. #10
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos1 Bekijk Berichten
    Idd, zonder die functie :-)
    Hey draadloos, zou je misschien nog het volgende kunnen beantwoorden aan de hand van door jouw geinstalleerde schakelaarlijst:

    4E1927137DE, Werkt wel geheel zonder iets te wijzigen toch? Gewoon kabel erin pluggen en alles werkt, correct?

    Of iemand anders die dat kan bevestigen?!

    Want dan kan ik namelijk bestellen en gezien dit onderdeel direct betaalt wordt , mag ik dit onderdeel niet terug doen, vandaar dat ik 100% zeker wil weten/zijn...
    Laatst gewijzigd door darkrider; 07-08-16 om 20:31.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    151
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

    Als je niks codeert, doet dat lampje ook niks.. heeft geen fluit met een andere lijst te maken... je hebt ergens die schakelaar gecodeerd staan denk ik.

  13. #12
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos1 Bekijk Berichten
    Als je niks codeert, doet dat lampje ook niks.. heeft geen fluit met een andere lijst te maken... je hebt ergens die schakelaar gecodeerd staan denk ik.
    Wat ik heb gedaan is: oude schakelaar lijst uitgehaald en de nieuwr erin geplaatst, geplugged, en toen kwam de airbaglampje melding en foutcoderingen! Ik heb niets aan een codering gedaan :s...

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    57
    Posts
    96
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Wat ik heb gedaan is: oude schakelaar lijst uitgehaald en de nieuwr erin geplaatst, geplugged, en toen kwam de airbaglampje melding en foutcoderingen! Ik heb niets aan een codering gedaan :s...
    Heb je uiteindelijk de schakelaar en kabelboom ingebouwd?

    Indien ja; waar heb je de kabelboom gekocht?

  15. #14
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beleidsmedewerker Bekijk Berichten
    Heb je uiteindelijk de schakelaar en kabelboom ingebouwd?

    Indien ja; waar heb je de kabelboom gekocht?
    Andere lijst gekocht en die andere met melding verkocht


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    57
    Posts
    96
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

    Thanks. Zou je het artikelnummer willen geven?
    Hoeveel kost een nieuwe?

  17. #16
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

    4E1927137ED...
    http://shop.autopartsveghel.nl/05766...a8-s8-bj-08-10


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    57
    Posts
    96
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutmelding; airbag foutief gecodeerd, na ombouw facelift spiegels

    Danjewel!! Precies die ik nodig ben.

    Blijkbaar geeft de aanwezige airbag indicator (lampje) een signaal terug aan de airbagmodule. Ondanks dat de codering onveranderd was komt er een foutmelding. Omcoderen heeft geen effect.

    Ik vond dit overzicht nog: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a8.../941-941050/#1

    4E1 927 137 ED

    combi-switch for:


    • warning lamp,
    • electronic stabili- sation progr.-esp-,
    • parking aid and
    • electric sunlight roller blind
    • + warning display for lane change assist

    Laatst gewijzigd door Beleidsmedewerker; 07-05-17 om 18:51.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •