Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

  1. #1
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Hallo mensen,

    Sinds afgelopen weekend heb ik originele audi keramische remmen onder mijn w12 gemonteerd met nieuwe originele audi remblokken. Deze waren altijd ATE, maar worden nu origineel onder merk PAGID geleverd, kosten 600€ voor de vooras .. maargoed, back to the problem:
    Elke keer als ik rem gaat alles goed, maar op
    moment dat ik de rem los laat, hoor ik links en dan rechts een getik/geklap alsof de remblok dan na loslaten op zijn plek schiet/komt... dit gebeurt na elke rem te hebben los gelaten.. tijdens rijden en remmen niks aan de hand, totdat ik de rem los laat, hoor ik aan beide kanten dat getikt!

    Wat kan ik het zijn? Rem onderdelen kunnen op 1 manier in, neem ik aan... gezien dat alles origineel is en blokken allen nieuw, weet ik niet wat het kan zijn?!...

    Hopelijk heeft iemand ervaring hiermee!













    Laatst gewijzigd door darkrider; 08-05-17 om 22:43.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    55
    Posts
    60
    Kudos
    0

    Standaard Re: Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Blok los in de klauw,kijk eens naar die pinnen die vast aan de klauw zitten of die niet afgesleten zijn.

  3. #3
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S8V10 Bekijk Berichten
    Blok los in de klauw,kijk eens naar die pinnen die vast aan de klauw zitten of die niet afgesleten zijn.
    Welke pinnen bedoel je? Er is 1 pin die door de klauw en blokken heen gaat aan de achterzijde (op foto links onder, naast die dunne plaat)

    . Dan heb je de veren en de zuigers aan de binnen zijde...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    55
    Posts
    60
    Kudos
    0

    Standaard Re: Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Er zitten pinnen vast aan de klauw waar je blokken tegen aan zitten,en als daar speling op zit zit je blok wat los in de klauw.

  5. #5
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S8V10 Bekijk Berichten
    Er zitten pinnen vast aan de klauw waar je blokken tegen aan zitten,en als daar speling op zit zit je blok wat los in de klauw.
    Hmm, hier een ander foto. Op de foto zie je dikke pin links en recht naast de zuigers zitten. Bedoel je deze?




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    55
    Posts
    60
    Kudos
    0

    Standaard Re: Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Ja,dat zijn ze

  7. #7
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S8V10 Bekijk Berichten
    Ja,dat zijn ze
    Hmm.. die zitten aan de klauw vast ja.. wat kan ik eraan doen om te verhelpen/verbeteren?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Ik kan 't mis hebben, maar monteer je de veren nou niet de verkeerde kant op?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    55
    Posts
    60
    Kudos
    0

    Standaard Re: Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Die veren zitten bij mij naar beneden gemonteerd vanuit het midden.

  11. #10
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Hmm.. ik ga ze vanmiddag andersom monteren, dus naar beneden toe... zou het daar aan kunnen liggen?!
    @S8V10: kan er nog iets gedaan worden aan de pennen in de klauw om de geklap te verhelpen, mocht het hieraan liggen??
    Laatst gewijzigd door darkrider; 09-05-17 om 08:15.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    55
    Posts
    60
    Kudos
    0

    Standaard Re: Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Dat weet ik niet,volgens mij zitten die met een stalen veerpennetje geborgd in de klauw.
    Je moet maar eens goed kijken,dan zie je bij die pennen dat borgpennetje zitten.

  13. #12
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Het klapperen gebeurt in verticale richting met de blokken. Die zitten met de veren op hun plek.. heb veren andersom ingezet zoals het ook hoort, het klapperen gebeurt nu enkel als ik achteruit rij.. denk dat de veren niet meer juist hun werking doen en stug genoeg zijn. Moet dat maar eens een keer vervangen en kijken wat die dan doet?! @S8V10 en @Raz0r: dankjewel!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #13

    Standaard Re: Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Geleidebout wel op 30nm gedaan en bout past goed? Binnenste blok binnen en buitenste blok buiten gedaan? Geleidevlakken heel licht ingevet? Soms zit op grondplaat van de buitenste blokken nog een beschermfolie voor een plakfolie. Anders weet ik het ook niet.
    Anyway, 4S0698269A is de montageset met de veertjes, klem en bout..

  15. #14
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Geleidebout wel op 30nm gedaan en bout past goed? Binnenste blok binnen en buitenste blok buiten gedaan? Geleidevlakken heel licht ingevet? Soms zit op grondplaat van de buitenste blokken nog een beschermfolie voor een plakfolie. Anders weet ik het ook niet.
    Anyway, 4S0698269A is de montageset met de veertjes, klem en bout..
    Geleidebout is gewoon vaste gedraaid zonder moment... en binnenste blok binnen en buitenste buiten?? Alle 4 de remblokken zijn toch gelijk ?! Geleidevlakken wel iets ingevet ja.. 4E0698269 is de nummer die etka aangeeft voor de veerset van keramiek...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  16. #15

    Standaard Re: Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Geleidebout is gewoon vaste gedraaid zonder moment... en binnenste blok binnen en buitenste buiten?? Alle 4 de remblokken zijn toch gelijk ?! Geleidevlakken wel iets ingevet ja.. 4E0698269 is de nummer die etka aangeeft voor de veerset van keramiek...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Soms verschilt de grondplaat+demping nog iets tussen binnen en buiten, of zoals ik zeg soms zit er een plakfolietje erop. 4E0698269 bestaat al anderhalf jaar niet meer.

  17. #16
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Soms verschilt de grondplaat+demping nog iets tussen binnen en buiten, of zoals ik zeg soms zit er een plakfolietje erop. 4E0698269 bestaat al anderhalf jaar niet meer.
    Alle blokken waren gelijk zonder folie bij de keramiek... ik hou dan jou nummer aan als ik de veerset ga bestellen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Audi heeft ook blokken met een draairichting, 10 jaar geleden had ik een A4 cabrio 3.0 v6 en op die blokken stond een heel klein pijltje met de draairichting van het wiel. Bij andere merken staat dat pijltje ook weleens in de voering gegraveerd, als je er van boven op kijkt.

    Mercedes heeft ook vaak zo'n soort remsysteem, en ik heb nog een Porsche heeft dat ook maar dan met 4 zuigers. Het is de bedoeling dat de veren de blokken naar buiten duwen, omdat je remtang zelf niet kan bewegen zeg maar. Alle onderdelen die elkaar aanraken licht in vetten met keramisch of koper vet. (Bij keramische remmen staat alleen Lithium smeervet?? nog nooit van gehoord?? ik gebruik altijd kopervet).

    Maar nu ik erover na zit te denken..... als het je blokken zijn moet die dat geluid ook maken als je stil staat. Is het niet je remschijf die niet goed vast zit met 2 conische verzonken inbusbouten?

  19. #18
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Klap/getik na loslaten rem (keramische remmen)

    Ik zal binnenkort op de brug de blokken nakijken mbt draairichting. Het geluid doet zich nu helemaal niet meer voor! Maar toch zal ik je adviezen doornemen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •