Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Alle 4 parkeersensoren voorzijde tegelijk stuk?

  1. #1
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Alle 4 parkeersensoren voorzijde tegelijk stuk?

    Hallo heren,

    Ik heb een hele rare en een nare fenomeen. Ineens uit niets toen ik ging inparkeren en in de "R" had gezet, kreeg ik de welbekende lange pieptoon van de parkeerhulp en tegelijk ging mijn knopje voor parkeerhulp knipperen, even later schakelde de systeem mijn parkeerhulp tegelijk met achteruitrijkamera uit... dacht ok, even uitlezen. En tot mijn schrik zie ik foutmelding dat alle 4 sensoren aan de voorzijde geen communicatie hebben?!? Heb de auto in parkeerhulp gezet en rondom gelopen welke sensoren nu ging "tikken", een werkende sensor hoor en voel je namelijk wel... 1 sensor hoorde ik niet, dat was rechts achter. Dus deze vandaag vervangen, foutcodes wissen, in de "R" en nog steeds hetzelfde euvel. Alle 4 sensoren voorzijde nog steeds geen communicatie... heb dit probleem nergens op de forum gelezen of gezien...

    Wie o wie kan mij helpen?








  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Alle 4 parkeersensoren voorzijde tegelijk stuk?

    regelapparaat niet helemaal lekker? Laatst ook bij een A6 gehad, sensoren bleken wel goed te zijn maar regelapparaat niet. Vervangen en alles gewoon goed.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.844
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Alle 4 parkeersensoren voorzijde tegelijk stuk?

    Kabelbreuk?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Alle 4 parkeersensoren voorzijde tegelijk stuk?

    Ik zat zelf ook te denken aan de regelappraat, echter heb ik mijn oude regelapparaat geprobeerd, heb nu aps+ met achteruitrij kamera, de oude regelapparaat heeft dat niet, maar het rare is: met de oude regelapparaat krijg ik geen foutmelding op de voorste sensoren, MAAR de sensoren funktionieren niet zoals ze moeten. Daarmee bedoel ik; als ik dichterbij een object kom verandert de frequentie van het gepiep niet! Normaal is het zo dat hoe sneller die piept hoe dichterbij ik op een object zit, maar de pieptoon snelheid blijft constant gelijk, of ik nou dichterbij kom of verder weg rij van een object. Dat is dan weer heel raar! Vandaar dat ik niet gelijk de pdc module zie als de boosdoener, maar zeker ben ik er niet van.

    M.b.t. Kabelbreuk; heb zelf ook zitten denken, daarom wil ik ook volgende week de voorbumper los halen en de stekker verbinding en kabels controleren die alle 4 de sensoren verbinden met 1 doorvoer stekker voor de kabelboom... hopelijk vind ik iets waarmee ik het euvel snel kan verhelpen!

    Heeft iemand toevallig pdc module liggen met nummer:
    4E0919283C die ik kan proberen??
    Dan kan ik uitsluiten of het aan mijn regelapparaat ligt, vandaar




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door darkrider; 27-05-17 om 23:44.

  5. #5
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Alle 4 parkeersensoren voorzijde tegelijk stuk?

    Probleem opgelost! Gecorrodeerde stekker voor de sensoren voor was de boosdoener!



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Alle 4 parkeersensoren voorzijde tegelijk stuk?

    Ja het kan soms raar lopen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •