Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Storing ABS

  1. #1

    Standaard Storing ABS

    Hallo mede audi fans,

    Mijn naam is Twan en heb sinds een paar dagen een audi a8 uit 2003 (B3) gekocht. Bij de aanschaf wist ik dat deze een ABS probleem had. Ik ben zelf vrij technisch en sleutel vaak aan auto's en de bijbehorende elektronica. Ik heb een idee dat de regelmodule van de ABS defect is, maar wil graag de meningen van anderen horen.

    Bij de aankoop ging het ABS en het tractioncontrol lampje soms branden. Wanneer deze lampjes gingen branden werkte de snelheidsmeter ook niet, werd het stuur zwaarder, ging het groene lampje van de luchtvering branden en kwam er een foutmelding op de elektrische parkeerrem en de automatische koplampverstelling. Deze storing ging na het uitzetten van de auto, 15-30 minuten wachten en het opnieuw starten van de auto weer weg. Verder deed deze storing zich vooral voor in langzamer verkeer, zoals in de stad. Op de snelweg of op provinciale wegen deed deze storing zich eigenlijk niet voor.

    Nu heb ik sinds gisteren dat de auto constant deze storing aangeeft, met een knipperend rood uitroepteken icoon (handrem). Ook blijft de pomp van de ABS lopen wanneer de auto is uitgeschakeld.

    Ik heb inmiddels de regelmodule van de ABS gedemonteerd en opengemaakt. Ik heb geen losse solderingen oid gevonden, maar het is ook erg klein dus ik kan het over het hoofd hebben gezien. Ik denk niet dat de ABS sensoren bij de wielen defect zijn, aangezien deze recent vervangen zijn. Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

    Groet, Twan

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.884
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing ABS

    Even uitlezen, dan weet je meer. Lukraak vervangen is duur en tijdrovend.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Storing ABS

    Een tijdje geleden foutmelding ABS sensor links achter.
    Deze vervangen, probleem blijft, balen.
    Diagnose gedaan, zelfde foutmelding.
    Veel op internet zoeken, waarschijnlijk ABS computer.
    Duur geintje om deze te vervangen, ook een gebruikte is aardig aan de prijs.
    Nieuw rond de EURO 1.250,00, gebruikt rond de de EURO 600,00.

    Na een tijd door te rijden met de foutmeldingen ABS en ESP, valt opeens ook de snelheidsmeter weg.
    Weer zoeken op internet, iemand gevonden die de ABS computer kan repareren, ZM SERWIS.

    Na overleg afgesproken alleen de elektrische unit van de ABS er af te halen.
    Na een enorm gekl**t deze eraf kunnen halen, 1 schroefje zit op een onmogelijke plaats.

    Naar ZM SERWIS gereden, een uurtje later klaar, 300,00 złoty (= ca. EUR 65,00 met huidige koers) moeten afrekenen.
    Weer gemonteerd, weg probleem.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •