Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 31 van de 31

Onderwerp: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

  1. #21
    markies0909's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    hoi Niels,

    ik zal jou in mijn gedachte houden want de dealer bij ons wist echt niet hoe en wat te doen.

    ook naar PON toe wisten of wilden ze niets doen dus daar kom ik dus niet meer.

    kun jij mij WEL vertellen wat de steek en ET waarde zijn van de velgen op een S8 uit 2006.

    ik ben namelijk opzoek naar een set 20" velgen en 265/35 20" winterbanden voor de S8 MAAR de dealer kan dit alleen zeggen als ze mijn huidige velgen demonteren want dan kunnen ze goed kijken.

    en dat kost natuurlijk weer arbeidloon A 130 euro per uur, is dat bij jullie ook zo hoog??

    weet jij misschien een adres waar ik een set voor een scherpe prijs kan bemachtigen bij de dealer ( zonder exact te weten wat er nu op moet ) kost een set +/- 3300 euro.

    dat is niet meer van deze tijd vind ik maar ik kan er natuurlijk langszitten

    hoop wat van je te vernemen, alle info is welkom

    markies0909

  2. #22

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    De steek van de originele 20" S8 velgen is 5x112 en de ET 46(geloof ik...).Van Helmond naar Veghel(Coen Donkers) is toch niet zo'n eind??Daar hoor ik goede berichten over.

  3. #23

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    @Markies0909: Als je deze velgen bedoeld, welke ik ook op mijn A8 heb liggen, dan zijn er twee mogelijkheden:

    20" x 8,5J ET45 Steek 5x112
    20" x 9J ET46 Steek 5x112

    Allebei passen ze op je S8

    Een leuke site waar je alle informatie vindt over origineel geleverde audi-velgen en de daarbij behorende afmetingen
    http://www.original-felgen.com

    Laatst gewijzigd door Koen J; 29-10-10 om 12:24.

  4. #24

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Vandaag trouwens ff geweest bij Coen Donkers...ff de vorige eigenaar uit het MMI laten wissen en een beurt reset gedaan.Prima geholpen en erg veel kennis in huis.

  5. #25
    markies0909's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    ik heb de onderstaande, dit zijn originele velgen.



    ik zal ook eens naar veghel rijden voor verdere info en een prijs opgave.

    weet iemand want het uurloon bij coen is

    markies0909


  6. #26

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Op MP word wel regelmatig een set 20" S8 wielen aangeboden...alleen kun je aan de ET waarde vaak zien of het echte zijn of niet(9J en ET46=origineel).Alle andere maten zoals 8 of 8,5J en ET35 of 38 zijn dus niet echt.Het uurloon bij CD weet ik niet maar denk dat ze geen echte Audi stealer prijzen hanteren.Ik heb er originele RS6 wielen op liggen dus er zijn wel meerdere keuzes mogelijk.Ook een leuke eventuele set van MB gaat erop passen..die hebben ook 5x112 alleen een andere naafgat(66,56 mm)dus daar heb je opvulringen voor nodig(audi heeft 57.1 mm) en hebben vaak een lagere ET waarde maar dan heb je als voordeel dat de velg wat verder naar buiten komt en de auto nog wat dikker maakt dan ie al is.Er zijn reelijk wat plaatjes te vinden van audi's met benz velgen..heb er zelf ook ff aan zitten denken maar ben uiteindelijk voor de originele RS6 velgen gegaan.

  7. #27

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Hallo,

    Ons uurloon is ongeveer 90 euro per uur ook niet goedkoop maar een stuk minder, dit verschilt vaak zelfs per dealer.
    Als je misschien jouw kenteken naar me toe wil sturen via een privebericht kan ik exact uitzoeken wat er onder hoort te zitten.
    Een set voor de S8 weet ik helaas niet zo te vinden, zoals al gezegd goed rond zoeken en op het audi logo en onderdeelnummer letten in de velg zodat je zeker bent van een goede set.
    Ik hoor het graag.
    Mvg Niels

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    46
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Hoi,

    mijn audi a4 avant 1.9 tdi ( 2004 ) maakt ook soms een knak geluid tijdens kort draaien ( meestal links ).
    Niels jij spreekt van een speciaal vet voor het lager in de fusee, is dat dan kopervet ?

    alvast bedankt voor de reactie

  10. #29
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ben1111 Bekijk Berichten
    Hoi,

    mijn audi a4 avant 1.9 tdi ( 2004 ) maakt ook soms een knak geluid tijdens kort draaien ( meestal links ).
    Niels jij spreekt van een speciaal vet voor het lager in de fusee, is dat dan kopervet ?

    alvast bedankt voor de reactie
    hallo @ben1111 en welkom op dit mooie forum,

    Niels laatste bericht was ergens eind 2012, wellicht beter deze vraag opnieuw stellen in het juiste subforum
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SparkysA8 Bekijk Berichten
    Aangezien hij in dit topic is terechtgekomen denk ik dat hij de zoekfunctie al gebruikt heeft
    En de vraag is ook wat gelijkaardig aan de TS.

    Nu moet hij nog hopen dat deze leden nog steeds op Audiforum rondtoeven
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  12. #31
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Na mijn zoektocht kwam ik deze topic tegen. Ik merkte gisteren bij mijn a8, dat als ik stil sta en in de P heb staan, staat de stuur zeg maar in het midden, dan lijkt het of je de stuur heel iets links en rechts kan bewegen zonder dat de banden (bijna) niet mee bewegen zeg maar. Het lijkt wel soort van vrijloop beweging van de stuur, weet niet zo hoe ik dit precies moet noemen. Maar op moment dat ik best wel snel achter elkaar korte stukjes links rechts beweeg (dus niet doordraaien) dan hoor ik een knak/bonk geluid alsof iets ergens tegenaan komt of invalt .... Hoort dit? Of hoort de stuur ten alle tijden, stilstaand/rijdend, met korte bewegingen links rechts geen enkele getik of geluid te maken?

    Tijdens rijden hoorde ik het 1 maal bij de eerste bocht naar rechts, 90graden 15/20 km/h, daarna op rechte stuk met 20/30km/h korte linkse rechtse bewegingen gemaakt, maar hoorde en voelde niets!

    Ik dacht ik vraag het voor de zekerheid voordat ik ermee door rij

    En ik weet wel dat het slecht is, dat je stilstaand aan je stuur draait (het is maar dat ik er tegenaan liep gisteren)
    Laatst gewijzigd door darkrider; 13-02-17 om 15:48.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •