Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 31

Onderwerp: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

  1. #1
    markies0909's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    hoi,

    sinds 1 week komt er een heel vervelend knak of tik geluid bij de wielen vandaan als ik kleine stuurbewegingen maak, inparkeren kleine bochten enz enz

    ben bij de AUDI dealer geweest en deze zegt, het kan geen kwaad het maakt alleen een tering herrie en het is een bekend probleem bij diverse A6 en A8 series.

    de oplossingen kunnen zijn.

    1. wielen ( assen ) open maken en speciaal vet aanbrengen MAAR dit helpt maar voor even

    2. nieuwe onderdelen ( verbeterde ) aanbrengen en dan ben je van het geluid af.

    nu heb ik de volgende vragen

    1. bij wie is dit ook bekend en wat is aan er gedaan
    2. is dit geen produktie fout want het ligt toch echt aan die bepaalde onderdelen
    3. dealer zegt dat hij niets kan doen zonder dat ik alles betaal omdat de auto al 3,5 jaar oud is ???????????

    het is een auto met een nieuwprijs van +/- 175.000 euro en heeft pas 114.000 km gelopen en is 3,5 jaar oud HET kan toch NIET zo zijn dat ik nergens kan komen met de auto zonder dat de mensen opkijken van de herrie en NIET van het S8 geluid

    ik hoop dat iemand iets weet

    markies0909

    IK HEB AUDI DUITSLAND EN NEDERLAND GEMAILED MAAR NOG NIETS VERNOMEN ( 1,5 week geleden )

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Verplaatst naar het juiste subforum. Lees even de forumreglementen na over het gebruik van hoofdletters en leestekens, één vraagteken is ook duidelijk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    markies0909's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Verplaatst naar het juiste subforum. Lees even de forumreglementen na over het gebruik van hoofdletters en leestekens, één vraagteken is ook duidelijk.
    welke moet ik sluiten en bij welk subforum staat mijn vraag nu?

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.129
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Is het echt met sturen of als je remt? , we hadden een S8 hier en had het met remmen (ook als het wiel niet draait) het had veel weg van een remklauw maar na het verwisselen van blokken was het weg.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5
    markies0909's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Is het echt met sturen of als je remt? , we hadden een S8 hier en had het met remmen (ook als het wiel niet draait) het had veel weg van een remklauw maar na het verwisselen van blokken was het weg.
    het is alleen bij het sturen en dan vooral kleine stuurbewegingen, ruime bochten nemen is geen probleem.

    als de auto stil staat en ik draai de wielen dan knakt het ook, zowel links en rechts

    markies0909


  6. #6

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    als het gaat over invetten van assen zit het waarschijnlijk in je homokineten. Wielzijde. Als het vervangen een permanente oplossing is, zou ik het overwegen. De kosten zullen waarschijnlijk niet enorm oplopen.

    Als de dealer het erkent als bekend probleem, is er dan geen coulance mogelijk?

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.129
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Als het ook knakt als hij stil staat zou je eerder denken aan een stuurhuis of iets in die geest, assen doen dan weer weinig.
    wel gek dat audi het probleem erkent en geen actie onderneemd met zo'n toch wel exclusieve wagen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Rolco, zo dacht ik ook. Aan de andere kant is het natuurlijk een automaat. Er staat dus altijd aandrijfkracht op de aandrijfassen, die door de remmen niet doorgegeven wordt aan de wielen. Je assen staan dus lichtelijk onder spanning. Dan zou evt. speling of een ontwerpfoutje oid wellicht voor wat geluid kunnen zorgen.. (mijn ideetje dan..)

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.129
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    tenzij hij gewoon in neutraal staat, vandaar dacht ik ook zo met de remmen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10
    markies0909's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    hoi,

    ik heb vrijdag iemand van audi nederland aan de lijn gehad i.v.m. het probleem van hierboven wat ik hun heb voor gelegd.

    ik krijg aankomende week een brief van audi nederland met het hoe en wat, HELAAS konden ze me niet door de telefoon zeggen wat er in de brief staat want dat wisten ze niet.

    ik denk dat dit alleen maar goed nieuws kan zijn want ze zullen toch niet per brief laten weten dat ze niets zullen gaan doen aan mijn probleem.

    als dit wel het geval is dan heb ik ten minste wel een officeel antwoord op papier en daar ga ik dan weer verder mee, daar heb ik dan meer aan dan een telefoontje met een afwijzing

    wat betreft het knak geluid het lag toch echt niet aan een homokineet of fusekogel of anders zins maar had gewoon te maken dat de auto kleine stuurbewegingen moet corrigeren en dat er dan het een en ander in elkaar schuif/grijpt om dit te doen en dat maakt geluid. ( DIT ZEGT DE AUDI MONTEUR VAN DE DEALER )

    ik ga maandag weer even naar de dealer terug om het hele verhaal nog 1 keer aan te horen en op papier te laten zetten

    thx

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.129
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Nou ik ben benieuwd
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #12

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Uit nieuwsgierigheid ben ik eigenlijk wel benieuwd of er iets uit is gekomen na het gesprek met de dealer?
    Is het geluid ondertussen al opgelost of rij je er nog steeds mee rond?

    Mvg Niels

  14. #13
    markies0909's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    De Dealer heeft me 7 weken aan het lijntje gehouden met dat er een brief onderweg was naar mij MAAR dat was dus niet het geval.

    het tikken werd veroorzaakt door de wiellagers, onbegrijpelijk dat dit mogelijk is bij zo'n auto met deze km 's.

    ik heb 2 bonnen gekregen van 75 euro voor audi spullen, uhhhh de auto zit al helamaal vol??

    verder nog niets nieuws

    markies0909

  15. #14

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Ik heb met m'n A8(2005)ook dit tikkende "probleem"...Als ik erin zit hoor ik niets en let er ook niet op.Laat ik iemand anders sturen is het geluid wel degelijk aanwezig.Begrijp ik nou goed dat je de voorwiellagers hebt laten vervangen en nu is het geluid weg??Ook op andere forums lees ik dat mensen dit probleem hebben.
    Als er ander nieuws is hoor ik dat graag.

    Greetz Erik.

  16. #15

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Okee het is dus in ieder geval al opgelost, de reden dat ik het vroeg is namelijk omdat ik deze klacht al lang ken en de oplossing daarvan ook jammer dat het zo lang bij je heeft moeten duren!
    Het probleem zit niet direct in de wiellagers maar het fusee waar ze in zitten deze moet behandeld worden met een speciaal vet.
    Indien gewenst kan ik hier over wel wat meer informatie geven.

    Mvg Niels

  17. #16

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Hoi Niels,ik had wel graag wat meer info..

    Greetz Erik.

  18. #17
    markies0909's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    hoi,

    het klopt dat ze met speciaal vet het geluid kunnen weg halen MAAR dit zal maar van korte duur zijn.

    althans dat is aan mij door de dealer gezegd, dat was dus voor mij geen oplossing.

    nieuwe lagers en alles was weg, gelukkig want wat was dat voor een tering herrie

  19. #18

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Missschien heeft de dealer de wiellagers meteen vervangen uit voorzorg dat het probleem niet terug komt.
    In ieder geval moet eerst het fusee en het lager schoongemaakt worden en met een speciaal vet behandeld worden.
    Microrelatiefbewegingen in het flensvlak tussen wiellager en fusee zijn het probleem.

    Mvg Niels

  20. #19
    markies0909's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    hoi Niels,

    als ik zo lees wat je schrijft dan maak ik daaruit op dat jij veel weet van audi.( en misschien ook andere auto's )

    ben je monteur of weet je een goede bij mij in de buurt voor onderhoud en reparatie aan mij S8

    regio helmond

    hoor het graag

  21. #20

    Standaard Re: S8 tikt en knakt als ik kleine stuurbewegingen maak

    Hallo,

    Ik werk inderdaad als monteur voor Audi bij Autokar in Steenbergen, ik ben helaas niet bekend in die regio en Steenbergen is ook best een stuk rijden vanaf Helmond...
    De reden dat ik hier op heb gereageerd is omdat ik van het probleem af wist en het ook al opgelost heb bij meerdere auto's (ondertussen al wel een jaar geleden)
    Daarom vond ik het vreemd dat de geraadpleegde dealer hier geen raad mee wist.


    Als ik je met raad en daad bij kan staan hoor ik het graag.

    Mvg Niels

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •