Is dus niet het schuifdak, alle slangen zijn open. Heb de antenne losgehaald, afgekit en teruggeschroefd. Begin te denken dat de achterruit lekt... iemand al eens meegemaakt?
Ik heb dit ook gehad. In. Principe zijn alle dakramen een beetje lek. Dus het betreft waarschijnlijk je dakafwatering. Ik heb dit ook gehad. Tenminste dat was het euvel bij mij. Als je het dat open hebt en er even 'in' gaat staan zie je links en rechtsvoor een klein gaatje. Hierdoor loopt een afwateringskanaaltje door de a stijl helemaal naar de onderkant van je auto. Ik heb beide kanalen met installatiedraad door gestoken met plensen water onder de auto tot gevolg....en probleem opgelost. Ik hoop voor je dat het net zo simpel is bij jou.
Groeten, diederik
Slangen heb ik al gecontroleerd, dat is het niet. Die zijn allemaal goed open, heb de dakhemel er even uitgehaald. Water zat echt boven de strip, die over de achterruit de antenne's afdicht. Ook het profiel boven de achterruit was nat. Hoop dat het de antenne was, anders nieuwe ruit er in.
Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn A8 4e. Aangezien alles rechtsvoor nat is, gok ik op de rechter dakafwatering. Helaas heeft de elektronica er ook last van gehad. Een aantal functies werken niet meer optimaal. Heeft iemand ervaring met het gebruik van contactspray?
Vandaag maar eens proberen om met installatiedraad het kanaaltje leeg te krijgen.
Installatiedraad werkt lastig, een nylon trekveer doet wonderen. Was bij mij ook gewoon vuil. Wel van bovenaf naar onder steken, niet andersom. Zeker geen perslucht, je blaast als het een beetje dichtzit de koppelingen uit elkaar!. Je moet in je wielkasten bij de deur het water eruit zien lopen..
Officieel volgens Audi altijd van boven naar beneden werken... Heb achter ook gedaan bij mezelf, toen de hemel achter losgehaald om te kijken hoe de koppelingen zitten. Zo te zien is van boven naar beneden beter ;-). Voordeel bij mij was dat het toen toch los was, dus perslucht gebruikt.
Goeie tip!! Een nylon trekveer werkt veel beter dan installatiedraad. Vandaag heb ik beide voorkanalen ermee doorgehaald en ja hoor.. ik zag het water er van onder uitlopen... lopen er ook achterkanalen vanaf de schuifdak?? Kan je dat ook net als de voorkanalen met de trekveer doen? Ik heb de gaatjes ervan nog niet gezien..
Voor nu is alles weer lekker droog alleen de MMI werkt sinds de lekkage niet meer!!! Ik krijg alleen het opstartscherm en daarna gaat hij weer uit. Wanneer het opstartscherm zichtbaar is, dan hoor je een soort van hapering uit de speakers komen en een getik bij de bose subwoofer achterin. Het scherm gaat ook niet meer naar beneden. Ik heb al geprobeerd om het te resetten met: "tel" + grote draaiknop + knop rechtsboven de grote draaiknop. Maar tevergeefs... iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Eerst uitlezen met vagcom dan, zie nu idd rechtsvoor, meestal is het in het midden ;-) Kan dan je cangateway zijn, of je mmi display controlller, die hangen naast elkaar achter je dashboardkastje... Beide heb ik eventueel liggen, ligt er even aan of je een achteruitrijcamera / ACC hebt.
Ja was idd rechtvoor. Het dashboardkastje is al los. Daarachter zou het wel nat geweest kunnen zijn, want het dashboardkastje was ook nat. Het isolatiemateriaal achter het dashboardkastje was best nat. Goed mogelijk dat dit ook is gaan druppelen. Dit is ook op de plek waar de gateway (zwarte kastje toch?) hangt. Is de MMI display controller dat zilveren kastje links van de gateway? Mijn A8 heeft geen achteruitrijcamera en geen ACC.
Ps: ik had gister een nieuw onderwerp gestart "MMI start niet meer op na lekkage". Misschien kunnen we de communicatie beter daar voortzetten?
Ik heb ook lekkage rechtsachter gehad.
Na demontage achterste zonnepaneel duidelijk de achterse afvoer gezien en....
rechtsachter was inderdaad verstopt lag oud propje kit met vuil op het afvoer gaatje.