Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Lekkage schuifdak

  1. #1
    draadloos
    Guest

    Standaard Lekkage schuifdak

    Gisteren na het nemen van een bocht, en stortregens, werd de dakbekleding achteraan nat. Hoorde het water ook lopen. Voorste slangen van afwatering zijn open, weet iemand of ik de achterste zo kan doorprikken met een kabel, of moet ik de wielkuipen uitbouwen?

  2. #2
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Lekkage schuifdak

    Is dus niet het schuifdak, alle slangen zijn open. Heb de antenne losgehaald, afgekit en teruggeschroefd. Begin te denken dat de achterruit lekt... iemand al eens meegemaakt?

  3. #3

    Standaard Re: Lekkage schuifdak

    Ik heb bij mijn A8 (wel D2) ook lekkage gehad door de achter ruit heen. Kit laag was gewoon los gelaten.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

  4. #4
    dwillems's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    47
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Lekkage schuifdak

    Ik heb dit ook gehad. In. Principe zijn alle dakramen een beetje lek. Dus het betreft waarschijnlijk je dakafwatering. Ik heb dit ook gehad. Tenminste dat was het euvel bij mij. Als je het dat open hebt en er even 'in' gaat staan zie je links en rechtsvoor een klein gaatje. Hierdoor loopt een afwateringskanaaltje door de a stijl helemaal naar de onderkant van je auto. Ik heb beide kanalen met installatiedraad door gestoken met plensen water onder de auto tot gevolg....en probleem opgelost. Ik hoop voor je dat het net zo simpel is bij jou.
    Groeten, diederik

  5. #5
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Lekkage schuifdak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dwillems Bekijk Berichten
    Ik heb dit ook gehad. In. Principe zijn alle dakramen een beetje lek. Dus het betreft waarschijnlijk je dakafwatering. Ik heb dit ook gehad. Tenminste dat was het euvel bij mij. Als je het dat open hebt en er even 'in' gaat staan zie je links en rechtsvoor een klein gaatje. Hierdoor loopt een afwateringskanaaltje door de a stijl helemaal naar de onderkant van je auto. Ik heb beide kanalen met installatiedraad door gestoken met plensen water onder de auto tot gevolg....en probleem opgelost. Ik hoop voor je dat het net zo simpel is bij jou.
    Groeten, diederik
    Slangen heb ik al gecontroleerd, dat is het niet. Die zijn allemaal goed open, heb de dakhemel er even uitgehaald. Water zat echt boven de strip, die over de achterruit de antenne's afdicht. Ook het profiel boven de achterruit was nat. Hoop dat het de antenne was, anders nieuwe ruit er in.


  6. #6

    Standaard Re: Lekkage schuifdak

    Gewoon even de tuinslang er op. Bij mij zeek het naar binnen.
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage schuifdak

    Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn A8 4e. Aangezien alles rechtsvoor nat is, gok ik op de rechter dakafwatering. Helaas heeft de elektronica er ook last van gehad. Een aantal functies werken niet meer optimaal. Heeft iemand ervaring met het gebruik van contactspray?

    Vandaag maar eens proberen om met installatiedraad het kanaaltje leeg te krijgen.

  8. Ad
  9. #8
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Lekkage schuifdak

    Installatiedraad werkt lastig, een nylon trekveer doet wonderen. Was bij mij ook gewoon vuil. Wel van bovenaf naar onder steken, niet andersom. Zeker geen perslucht, je blaast als het een beetje dichtzit de koppelingen uit elkaar!. Je moet in je wielkasten bij de deur het water eruit zien lopen..

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage schuifdak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Installatiedraad werkt lastig, een nylon trekveer doet wonderen. Was bij mij ook gewoon vuil. Wel van bovenaf naar onder steken, niet andersom. Zeker geen perslucht, je blaast als het een beetje dichtzit de koppelingen uit elkaar!. Je moet in je wielkasten bij de deur het water eruit zien lopen..
    Voor de waterafvoer naar achteren dien je wel de wielkuipen te demonteren en dan van onderaf door de slang naar boven. Is even wat werk maar gaat prima.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  11. #10
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Lekkage schuifdak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slt Bekijk Berichten
    Voor de waterafvoer naar achteren dien je wel de wielkuipen te demonteren en dan van onderaf door de slang naar boven. Is even wat werk maar gaat prima.
    Officieel volgens Audi altijd van boven naar beneden werken... Heb achter ook gedaan bij mezelf, toen de hemel achter losgehaald om te kijken hoe de koppelingen zitten. Zo te zien is van boven naar beneden beter ;-). Voordeel bij mij was dat het toen toch los was, dus perslucht gebruikt.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage schuifdak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Installatiedraad werkt lastig, een nylon trekveer doet wonderen. Was bij mij ook gewoon vuil. Wel van bovenaf naar onder steken, niet andersom. Zeker geen perslucht, je blaast als het een beetje dichtzit de koppelingen uit elkaar!. Je moet in je wielkasten bij de deur het water eruit zien lopen..
    Goeie tip!! Een nylon trekveer werkt veel beter dan installatiedraad. Vandaag heb ik beide voorkanalen ermee doorgehaald en ja hoor.. ik zag het water er van onder uitlopen... lopen er ook achterkanalen vanaf de schuifdak?? Kan je dat ook net als de voorkanalen met de trekveer doen? Ik heb de gaatjes ervan nog niet gezien..

    Voor nu is alles weer lekker droog alleen de MMI werkt sinds de lekkage niet meer!!! Ik krijg alleen het opstartscherm en daarna gaat hij weer uit. Wanneer het opstartscherm zichtbaar is, dan hoor je een soort van hapering uit de speakers komen en een getik bij de bose subwoofer achterin. Het scherm gaat ook niet meer naar beneden. Ik heb al geprobeerd om het te resetten met: "tel" + grote draaiknop + knop rechtsboven de grote draaiknop. Maar tevergeefs... iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

  13. #12
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Lekkage schuifdak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fiaz Bekijk Berichten
    Goeie tip!! Een nylon trekveer werkt veel beter dan installatiedraad. Vandaag heb ik beide voorkanalen ermee doorgehaald en ja hoor.. ik zag het water er van onder uitlopen... lopen er ook achterkanalen vanaf de schuifdak?? Kan je dat ook net als de voorkanalen met de trekveer doen? Ik heb de gaatjes ervan nog niet gezien..

    Voor nu is alles weer lekker droog alleen de MMI werkt sinds de lekkage niet meer!!! Ik krijg alleen het opstartscherm en daarna gaat hij weer uit. Wanneer het opstartscherm zichtbaar is, dan hoor je een soort van hapering uit de speakers komen en een getik bij de bose subwoofer achterin. Het scherm gaat ook niet meer naar beneden. Ik heb al geprobeerd om het te resetten met: "tel" + grote draaiknop + knop rechtsboven de grote draaiknop. Maar tevergeefs... iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
    Achter zitten idd ook gewoon gaatjes, ff met een zaklamp erin schijnen dan zie je ze wel..

    Vrees dat je MMI bedieningspaneel de geest heeft gegeven....

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Post Re: Lekkage schuifdak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Achter zitten idd ook gewoon gaatjes, ff met een zaklamp erin schijnen dan zie je ze wel..

    Vrees dat je MMI bedieningspaneel de geest heeft gegeven....
    Oke, dan zal ik die van achter ook nog doen.

    Hoezo denk jij dat het de bedieningspaneel is? Deze is zeker niet nat geworden. Ik dacht meer aan de zekering of controlekast van de MMI, maar ik heb deze nog niet gevonden. Wel lastig zonder MMI
    Carpe Diem!

  15. #14
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Lekkage schuifdak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fiaz Bekijk Berichten
    Oke, dan zal ik die van achter ook nog doen.

    Hoezo denk jij dat het de bedieningspaneel is? Deze is zeker niet nat geworden. Ik dacht meer aan de zekering of controlekast van de MMI, maar ik heb deze nog niet gevonden. Wel lastig zonder MMI
    Eerst uitlezen met vagcom dan, zie nu idd rechtsvoor, meestal is het in het midden ;-) Kan dan je cangateway zijn, of je mmi display controlller, die hangen naast elkaar achter je dashboardkastje... Beide heb ik eventueel liggen, ligt er even aan of je een achteruitrijcamera / ACC hebt.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage schuifdak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Eerst uitlezen met vagcom dan, zie nu idd rechtsvoor, meestal is het in het midden ;-) Kan dan je cangateway zijn, of je mmi display controlller, die hangen naast elkaar achter je dashboardkastje... Beide heb ik eventueel liggen, ligt er even aan of je een achteruitrijcamera / ACC hebt.
    Ja was idd rechtvoor. Het dashboardkastje is al los. Daarachter zou het wel nat geweest kunnen zijn, want het dashboardkastje was ook nat. Het isolatiemateriaal achter het dashboardkastje was best nat. Goed mogelijk dat dit ook is gaan druppelen. Dit is ook op de plek waar de gateway (zwarte kastje toch?) hangt. Is de MMI display controller dat zilveren kastje links van de gateway? Mijn A8 heeft geen achteruitrijcamera en geen ACC.

    Ps: ik had gister een nieuw onderwerp gestart "MMI start niet meer op na lekkage". Misschien kunnen we de communicatie beter daar voortzetten?
    Laatst gewijzigd door Faffie; 02-06-14 om 09:53.
    Carpe Diem!

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage schuifdak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Officieel volgens Audi altijd van boven naar beneden werken... Heb achter ook gedaan bij mezelf, toen de hemel achter losgehaald om te kijken hoe de koppelingen zitten. Zo te zien is van boven naar beneden beter ;-). Voordeel bij mij was dat het toen toch los was, dus perslucht gebruikt.
    En..? Nieuwe achterruit of gewoon dicht gekit?
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  18. #17
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Lekkage schuifdak

    Nee, toch verstopte slangen geweest :-)

  19. #18
    kritje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    322
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage schuifdak

    Ik heb ook lekkage rechtsachter gehad.
    Na demontage achterste zonnepaneel duidelijk de achterse afvoer gezien en....
    rechtsachter was inderdaad verstopt lag oud propje kit met vuil op het afvoer gaatje.
    Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI Multitronic S-line
    Volvo V50 2.0 D
    Audi A3 Sportsback 1.6 FSI

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •