Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: luchtvering "op zn eindje"

  1. #1
    ludovicus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    65
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard luchtvering "op zn eindje"

    Haai,

    Morgen mn auto ophalen, gereviseerde versnellingsbak er onder gezet..slik....het volgende probleem gaat zich aandienen:

    Luchtveringspomp/compressor gaat het begeven. Slaat nu op storing héél af en geeft teken op dashboard( geel tekentje/autootje).

    Wordt dat een duur geintje?


    gr

    Ludovicus

  2. #2
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: luchtvering "op zn eindje"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ludovicus Bekijk Berichten
    Haai,

    Morgen mn auto ophalen, gereviseerde versnellingsbak er onder gezet..slik....het volgende probleem gaat zich aandienen:

    Luchtveringspomp/compressor gaat het begeven. Slaat nu op storing héél af en geeft teken op dashboard( geel tekentje/autootje).

    Wordt dat een duur geintje?


    gr

    Ludovicus
    Mijn compressor tikt/rammelt regelmatig, soms gaat het lampje branden.
    Was pas bij Coen Donkers, kost ca. 900/1000 euri voor een nieuwe inclusief inbouw.
    Gebruikt is volgens CD eigenkijk geen optie, uiteindelijk begeven ze het allemaal wel een keertje.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  3. #3
    ludovicus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    65
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: luchtvering "op zn eindje"

    ok, tnx

    Ja ik blijf er nog wel even mee doorrijden....ik zak vanzelf nar benee

    gr

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: luchtvering "op zn eindje"

    [QUOTE
    Gebruikt is volgens CD eigenkijk geen optie, uiteindelijk begeven ze het allemaal wel een keertje.[/QUOTE]

    Nee, logisch. Ik lever er ook graag een voor duizend euro. Volgens mij zijn er nog wel alternatieven. Kijk maar even op het www.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  5. #5
    Stefman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    49
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: luchtvering "op zn eindje"

    Mijn compressor tikte ook bij aanschaf. Het duurde ook even voordat de auto omhoog kwam bij schakelen tussen dynamic en comfort.
    Ook foutcodes bij uitlezen van level control met VCDS.

    Hierop een 'compressor repair kit' besteld via ebay en gemonteerd van 25 euro, en rij nu al een jaar rond met een goed functionerende compressor, geen foutcodes en geen getik.
    Wat ik begrepen heb is dat de dit het enige echte slijtagedeel is van de compressor zelf, en dat ze verder in principe nooit stuk gaan... Tenzij je natuurlijk een lek of kapot relais hebt.
    Ik zeg het proberen waard. Welke foutcodes geef hij aan?

    Edit: dit is de beste man waar mijn kitje vandaan komt: http://www.bagpipingandy.com
    Laatst gewijzigd door Stefman; 20-12-14 om 17:52.


  6. #6
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: luchtvering "op zn eindje"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefman Bekijk Berichten
    Mijn compressor tikte ook bij aanschaf. Het duurde ook even voordat de auto omhoog kwam bij schakelen tussen dynamic en comfort.
    Ook foutcodes bij uitlezen van level control met VCDS.

    Hierop een 'compressor repair kit' besteld via ebay en gemonteerd van 25 euro, en rij nu al een jaar rond met een goed functionerende compressor, geen foutcodes en geen getik.
    Wat ik begrepen heb is dat de dit het enige echte slijtagedeel is van de compressor zelf, en dat ze verder in principe nooit stuk gaan... Tenzij je natuurlijk een lek of kapot relais hebt.
    Ik zeg het proberen waard. Welke foutcodes geef hij aan?

    Edit: dit is de beste man waar mijn kitje vandaan komt: http://www.bagpipingandy.com
    Zelf gemonteerd? Weet je ook een adres waar ze dit repareren?
    Daar heb ik wel interesse in.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  7. #7
    Stefman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    49
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: luchtvering "op zn eindje"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SparkysA8 Bekijk Berichten
    Zelf gemonteerd? Weet je ook een adres waar ze dit repareren?
    Daar heb ik wel interesse in.
    Ik ken wel een adres in de kop van Noord Holland, een vriend van me die bij Audi werkt die klust af en toe wat bij. Hij heeft hem voor mij ook vervangen toen.
    Waar woon je zelf?

  8. Ad
  9. #8
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: luchtvering "op zn eindje"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefman Bekijk Berichten
    Ik ken wel een adres in de kop van Noord Holland, een vriend van me die bij Audi werkt die klust af en toe wat bij. Hij heeft hem voor mij ook vervangen toen.
    Waar woon je zelf?
    Zoetermeer, mooi ritje!
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: luchtvering "op zn eindje"

    Wanneer je een beetje handig bent kun je dit zelf ook wel. De beste man heeft een montagevideo op z'n website staan. Bovendien krijg je er een montage handleiding bij.
    Ik denk dat demontage en montage van de compressor meer werk is dan het 'reviseren'. Ik wacht wel even op beter weer. Overigens geeft die van mij nog geen probleem.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  11. #10
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: luchtvering "op zn eindje"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slt Bekijk Berichten
    [QUOTE
    Gebruikt is volgens CD eigenkijk geen optie, uiteindelijk begeven ze het allemaal wel een keertje.
    Nee, logisch. Ik lever er ook graag een voor duizend euro. Volgens mij zijn er nog wel alternatieven. Kijk maar even op het www.[/QUOTE]

    Als het zo simpel is, zouden Donkers en Hartog tuning dat dan niet aanbieden?
    Die mannen repareren volgens mij toch alles wat mogelijk uit elkaar kan.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  12. #11
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: luchtvering "op zn eindje"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SparkysA8 Bekijk Berichten
    Nee, logisch. Ik lever er ook graag een voor duizend euro. Volgens mij zijn er nog wel alternatieven. Kijk maar even op het www.
    Als het zo simpel is, zouden Donkers en Hartog tuning dat dan niet aanbieden?
    Die mannen repareren volgens mij toch alles wat mogelijk uit elkaar kan.[/QUOTE]

    Er zijn wel degelijk alternatieven, deze pompen worden inderdaad op de alternatieve markt duurzaam aangeboden, de OEM delen zijn wel weer duur.

    Jos.

  13. #12
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: luchtvering "op zn eindje"

    "Op papier" ziet het vervangen van de compressor er niet zo heel ingewikkeld uit. Zijn er buiten het schroefwerk andere zaken waarmee je rekening moet houden, dingen zoals ontluchten e.d. of andere te volgen procedures, er is hier vast wel iemand die hier ervaring mee heeft, of een how to voor heeft hoop ik.

    Even een bijkomende vraag omdat mij mmi nog even offline is (zie ander topic) kan ik de auto nu niet op de zogenoemde krikmodus zetten.
    Kan dat kwaad en waar dient deze modus precies voor?
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: luchtvering "op zn eindje"

    Of het veel kwaad kan is even de vraag. Wel is het zo dat, wanneer je het systeem op de krikmodus zet, dit voorkomt dat het luchtsysteem zich gaat corrigeren.
    Bovendien wordt het lastig om de krik of armen van de hefbrug bij de voorwielen onder de auto te krijgen.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  15. #14
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: luchtvering "op zn eindje"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slt Bekijk Berichten
    [QUOTE
    Gebruikt is volgens CD eigenkijk geen optie, uiteindelijk begeven ze het allemaal wel een keertje.
    Nee, logisch. Ik lever er ook graag een voor duizend euro. Volgens mij zijn er nog wel alternatieven. Kijk maar even op het www.[/QUOTE]

    +/- 1000 incl. inbouw is volgens mij vrij normaal hoor. Als je bij airsus een compressor koopt, ben je al 600 - 800 kwijt. Dan moet deze er nog in, ook paar uur werk..

  16. #15
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: luchtvering "op zn eindje"

    De vraag is meer, hoe lang wil je nog met de auto rijden? Nog een jaar? 2e hand compressor kopen, wil je nog langer genieten van je 8, nieuwe compressor kopen, tegen die tijd dat die kapot gaat ben je héél wat jaartjes en km's verder.
    En uitwisselen is niet zo moeilijk, linker wiel er af, wielkastbekleding demonteren en onder je linker koplamp (bestuurderskant) zie je de comprossor hangen in zijn rubbers. Auto evt op een stoep tegel rijden om een goede lage garage krik eronder te krijgen, accu kan je losnemen om evt het automatisch corrigeren van de auto tegen te gaan, aangezien je MMI bedieningspaneel op dit moment ook defect is.

  17. #16
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: luchtvering "op zn eindje"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefman Bekijk Berichten
    Mijn compressor tikte ook bij aanschaf. Het duurde ook even voordat de auto omhoog kwam bij schakelen tussen dynamic en comfort.
    Ook foutcodes bij uitlezen van level control met VCDS.

    Hierop een 'compressor repair kit' besteld via ebay en gemonteerd van 25 euro, en rij nu al een jaar rond met een goed functionerende compressor, geen foutcodes en geen getik.
    Wat ik begrepen heb is dat de dit het enige echte slijtagedeel is van de compressor zelf, en dat ze verder in principe nooit stuk gaan... Tenzij je natuurlijk een lek of kapot relais hebt.
    Ik zeg het proberen waard. Welke foutcodes geef hij aan?

    Edit: dit is de beste man waar mijn kitje vandaan komt: http://www.bagpipingandy.com
    Bedankt voor de tip, zojuist de kit besteld.
    Mede dankzij het andere topic ( http://www.audiforum.nl/forum/model-...a8-4-2tdi.html )
    heb ik nu ruim voldoende informatie, zal laten weten of het allemaal gelukt is.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  18. #17
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: luchtvering "op zn eindje"

    Pistonring vervangen, werkt weer top. In notime van lift naar dynamic, ik had alleen nog wat geratel maar dat heeft Coen Donkers opgelost.
    Bleek te liggen aan wat rubbers / subframe waar de compressor in hangt. Het lijkt dus echt te werken, voor hoe lang......we gaan het zien.
    Vooralsnog heb ik nu geen storingsmeldingen meer.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •