Haai,
Morgen mn auto ophalen, gereviseerde versnellingsbak er onder gezet..slik....het volgende probleem gaat zich aandienen:
Luchtveringspomp/compressor gaat het begeven. Slaat nu op storing héél af en geeft teken op dashboard( geel tekentje/autootje).
Wordt dat een duur geintje?
gr
Ludovicus
[QUOTE
Gebruikt is volgens CD eigenkijk geen optie, uiteindelijk begeven ze het allemaal wel een keertje.[/QUOTE]
Nee, logisch. Ik lever er ook graag een voor duizend euro. Volgens mij zijn er nog wel alternatieven. Kijk maar even op het www.
Mijn compressor tikte ook bij aanschaf. Het duurde ook even voordat de auto omhoog kwam bij schakelen tussen dynamic en comfort.
Ook foutcodes bij uitlezen van level control met VCDS.
Hierop een 'compressor repair kit' besteld via ebay en gemonteerd van 25 euro, en rij nu al een jaar rond met een goed functionerende compressor, geen foutcodes en geen getik.
Wat ik begrepen heb is dat de dit het enige echte slijtagedeel is van de compressor zelf, en dat ze verder in principe nooit stuk gaan... Tenzij je natuurlijk een lek of kapot relais hebt.
Ik zeg het proberen waard. Welke foutcodes geef hij aan?
Edit: dit is de beste man waar mijn kitje vandaan komt: http://www.bagpipingandy.com
Wanneer je een beetje handig bent kun je dit zelf ook wel. De beste man heeft een montagevideo op z'n website staan. Bovendien krijg je er een montage handleiding bij.
Ik denk dat demontage en montage van de compressor meer werk is dan het 'reviseren'. Ik wacht wel even op beter weer. Overigens geeft die van mij nog geen probleem.
Nee, logisch. Ik lever er ook graag een voor duizend euro. Volgens mij zijn er nog wel alternatieven. Kijk maar even op het www.[/QUOTE]
Als het zo simpel is, zouden Donkers en Hartog tuning dat dan niet aanbieden?
Die mannen repareren volgens mij toch alles wat mogelijk uit elkaar kan.
Als het zo simpel is, zouden Donkers en Hartog tuning dat dan niet aanbieden?
Die mannen repareren volgens mij toch alles wat mogelijk uit elkaar kan.[/QUOTE]
Er zijn wel degelijk alternatieven, deze pompen worden inderdaad op de alternatieve markt duurzaam aangeboden, de OEM delen zijn wel weer duur.
Jos.
"Op papier" ziet het vervangen van de compressor er niet zo heel ingewikkeld uit. Zijn er buiten het schroefwerk andere zaken waarmee je rekening moet houden, dingen zoals ontluchten e.d. of andere te volgen procedures, er is hier vast wel iemand die hier ervaring mee heeft, of een how to voor heeft hoop ik.
Even een bijkomende vraag omdat mij mmi nog even offline is (zie ander topic) kan ik de auto nu niet op de zogenoemde krikmodus zetten.
Kan dat kwaad en waar dient deze modus precies voor?
Of het veel kwaad kan is even de vraag. Wel is het zo dat, wanneer je het systeem op de krikmodus zet, dit voorkomt dat het luchtsysteem zich gaat corrigeren.
Bovendien wordt het lastig om de krik of armen van de hefbrug bij de voorwielen onder de auto te krijgen.
Nee, logisch. Ik lever er ook graag een voor duizend euro. Volgens mij zijn er nog wel alternatieven. Kijk maar even op het www.[/QUOTE]
+/- 1000 incl. inbouw is volgens mij vrij normaal hoor. Als je bij airsus een compressor koopt, ben je al 600 - 800 kwijt. Dan moet deze er nog in, ook paar uur werk..
De vraag is meer, hoe lang wil je nog met de auto rijden? Nog een jaar? 2e hand compressor kopen, wil je nog langer genieten van je 8, nieuwe compressor kopen, tegen die tijd dat die kapot gaat ben je héél wat jaartjes en km's verder.
En uitwisselen is niet zo moeilijk, linker wiel er af, wielkastbekleding demonteren en onder je linker koplamp (bestuurderskant) zie je de comprossor hangen in zijn rubbers. Auto evt op een stoep tegel rijden om een goede lage garage krik eronder te krijgen, accu kan je losnemen om evt het automatisch corrigeren van de auto tegen te gaan, aangezien je MMI bedieningspaneel op dit moment ook defect is.
Bedankt voor de tip, zojuist de kit besteld.
Mede dankzij het andere topic ( http://www.audiforum.nl/forum/model-...a8-4-2tdi.html )
heb ik nu ruim voldoende informatie, zal laten weten of het allemaal gelukt is.
Pistonring vervangen, werkt weer top. In notime van lift naar dynamic, ik had alleen nog wat geratel maar dat heeft Coen Donkers opgelost.
Bleek te liggen aan wat rubbers / subframe waar de compressor in hangt. Het lijkt dus echt te werken, voor hoe lang......we gaan het zien.
Vooralsnog heb ik nu geen storingsmeldingen meer.