Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 48 van de 48

Onderwerp: Welke remschijven onder de A8

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    31
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    @ Bastet Dat pagid een type is heb ik niet gezegd alleen dat ik het niet meer zou nemen omdat mijn ervaring niet goed is. Dat zimmerman slecht en goedkoop is kun je niet oordelen als je het niet hebt geprobeerd, ikzelf ben er harstikke tevreden over, geen roest,geen vlekken/groeven of snel scheef trekken en ik misbruik ze! dat is mijn beoordeling na 15.000km ze zijn nog als nieuw.

    Dat een A8 wordt vergleken met een Porsche of Rs is ook een no go Als ik met 200 vol op de rem trap vindt ik het logisch dat de voorkant met het loodzware V8 dieselblok naar benden zakt het heeft natuurlijk geen strak afgesteld onderstel. Bijwijzen van spreken omdat achter pagid is gemonteerd vind ik de auto tenopzichte van voor de upgrade (zimmerman + EBC yellowstuf) veeeeel beter!

    Ikzelf heb ook een Rs6 van 2004 waar ik pas alle schijven van heb laten afdraaien en nieuwe blokken heb gemonteerd dus weet hoe een Rs of porsch hoort te remmen alleen doet mijn "prat budget merk" remmerij niet onder.





    Op de rs6 zou ik idd nooit een ander merk dan orgineel monteren geef ik toe maar dit is dan ook een ander verhaal. Alles niet orgineel zakt deze auto aanzienlijk in waarde.

    Als iemand een normale auto rijdt en dan in een Porsche of rs stapt kan ik begrijpen dat de rembeleving spannend is maar iemand die dagelijks in deze auto's rijdt weet echt hoe het voelt

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    31
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    @De Grote Boze Wolf Het is per toeval dat ik ze heb gekocht, mijn bevriende plaatselijke automaterialen zaak raadde mij deze aan omdat hij me kent. De prijs was niet verkeerd heb 280incl btw betaald en zij hebben ook geen commissie bij ebc.

    http://www.ebcshop.nl/product/10242/...egoryid=132492

    deze prijs is voor maar 1 kant dus moet je 2x tellen dit is het enige dat ik zo snel kan vinden maar zoek maar eens op recensies ebc yellowstuff genoeg positiefs over te vinden en even uitpluizen welke het goedkoopste zijn mocht je deze willen enigste nadeel is dat de remblokken een beetje warm moeten zijn voordat ze echt happen met vol remmen dus. e.v.t kun je ook ferodo remblokken nemen zijn veel goede reacties over te vinden @Franky D

    De zimmerman schijven moet je op deze site bestellen

    https://www.autoonderdelen-direct.nl...ijf/p-11206322

    of de normale schijf

    https://www.autoonderdelen-direct.nl...ijf/p-11206320

    Heb zelf NL-DE-BE afgespeurd maar goedkoper vindt je ze niet vele site's vragen 2x zoveel!

  3. #43

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikemichiels93 Bekijk Berichten
    @ Bastet Dat pagid een type is heb ik niet gezegd alleen dat ik het niet meer zou nemen omdat mijn ervaring niet goed is. Dat zimmerman slecht en goedkoop is kun je niet oordelen als je het niet hebt geprobeerd, ikzelf ben er harstikke tevreden over, geen roest,geen vlekken/groeven of snel scheef trekken en ik misbruik ze! dat is mijn beoordeling na 15.000km ze zijn nog als nieuw.

    Dat een A8 wordt vergleken met een Porsche of Rs is ook een no go Als ik met 200 vol op de rem trap vindt ik het logisch dat de voorkant met het loodzware V8 dieselblok naar benden zakt het heeft natuurlijk geen strak afgesteld onderstel. Bijwijzen van spreken omdat achter pagid is gemonteerd vind ik de auto tenopzichte van voor de upgrade (zimmerman + EBC yellowstuf) veeeeel beter!

    *knip*

    Als iemand een normale auto rijdt en dan in een Porsche of rs stapt kan ik begrijpen dat de rembeleving spannend is maar iemand die dagelijks in deze auto's rijdt weet echt hoe het voelt
    Wat je zegt over Pagid bevestig ik dus toch ook? Jij schrijft Pagid af als merk omdat een product je niet bevalt. Dat is niet correct - dat is het enige dat ik aangeef. Je ervaring met één model uit de reeks is niet goed, dus is het merk niet goed. Mijn ervaring met een Polo 1.4 is ruk, omdat het plastic-fantastic is met slechts 70pk. Schrijf ik daarom Volkswagen af? Nee, want de Polo GTI rijdt en stuurt echt lekker, en de Phaeton is een klasse op zichzelf. Mijn ervaring met Hawk HPS blokjes is slecht - schrijf ik daarom maar Hawk af? Nee, want de HP+ serie is best goed!

    Jij schrijft Pagid af omdat je de blokjes niet fijn vond. Monteer een andere serie, en je verhaal kan omslaan. Het enige dat ik dus aangaf is dat je een merk niet kan afschrijven omdat één product niet beviel, en dat is precies wat je deed (en bevestigt).

    Zimmermann: zat ervaring mee. Ik zeg niet dat ze slecht en goedkoop zijn - ik zeg alleen dat het budget is. Zo zijn de ventilatie 'vanes' intern niet gespiegeld (bij Brembo wel!) waardoor één schijf altijd tegen de rijrichting in draait (slecht voor koeling). Ik rij zelf nu 2,5 jaar met Zimmermann 350x32 onder de B6 (Porsche Z18 klauwen) en merk hetzelfde gedrag: tail happy door te sterke front-setup. Achter moet nog geupgrade worden. De Zimmermanns zijn niet stuk, maar golven wel, en zijn na die tijd echt wel op (1,5mm rand, beide kanten). Mijn oordeel na 70.000km op de Porsche set en 15.000km op Zimmermann 312x25 op een B5 (stock klauwen) is dat het OK is op straat, maar dat ze gewoonweg niet geschikt zijn voor het professionelere werk. De B5 was gevoelig voor oververhitting (blauwe gloed in de schijf) en slijtage (Ferodo DS2500). De enige reden dat ze het tot nu to 65K km op de B6 volhouden is dat ze de eerste 40K met DS2500 zijn gebruikt, waarbij de eerste 1,2mm eraf gesleten is. De laatste 30K is als een ouwe bejaarde gereden omdat de HPS blokjes amper warm kunnen worden zonder te verglazen. Golven met blauwe zweempjes doen ze vanaf week twee.

    Het valt mij primair op dat er vaak elitair gedaan wordt over A8 en A8-only parts, en dat alles OE of beter moet zijn, terwijl er dan ineens wel een goedkoop Zimmermann schijfje onder mag. Vreemd, nietwaar? Temeer omdat je het blijkbaar niet zou vertrouwen voor je RS6 - waarom dan wel onder een bijna net zo zware A8 (die op een haar na net zo zwaar als de RS6 is, en beide hebben een zware motor vóór de vooras; alleen de bak van de RS6 weegt droog al 160kg!).

    Het vergelijk qua remgedrag gaat zeker wel op. De gewichtsverhouding over de assen bij een RS4 sedan of een A8 sedan zal niet of nauwelijks anders zijn, waarbij de RS4 een flink sterkere achterremsetup heeft dan de A8. Qua weggedrag zijn ze mijlen ver uit elkaar, dat klopt, maar in straight-line braking zal er geen wezenlijk verschil moeten zijn. Ja, de Porsche is platter en is eerder 50/50 (neutral) dan de A8, en door het lagere zwaartepunt icm stugge ophanging is de weight-transfer minder, waardoor achter relatief harder kan remmen dan bij de A8. Jouw A8 moet aan de achterkant ook behoorlijk kunnen remmen, dus een (kleine) upgrade aan die kant zou niet misstaan.

    Je moet mij in elk geval niet afdoen als iemand die in een normale auto rijdt, en dan eens een keertje in een 'sportwagen' mag stappen en dan onder de indruk is. I've had my fair share, en niet alleen als passagier.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #44
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Ik kwam op Zimmermann omdat dit ook door DE mannen uit Alkmaar en Veghel wordt gemonteerd, de laatste icm Pagid T1224 blokken.
    Omdat ik deze vakmannen hoog heb zitten, ging ik er vanuit dat dit een goede combi zou zijn......
    En Zimmermann vanwege de positieve ervaringen van diverse forum members.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  5. #45

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Het spul is ook prima voor straatgebruik. Voor wie een BBK wil of nodig heeft zou ik zelf voortaan verder kijken - dat doe ik nu ook .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #46
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Ik heb de Zimmerman's gemonteerd met de blokken van Ferrodo omdat de meeste mensen, en ik, met een A8 klagen over slechte remmen op de A8 D3, het meest op motortalk.de
    Aangezien mijn originele oem schijven set totaal aan gort was geremd door de ceramic blokken van ATE, die ik overigens 4 maanden eerder had gemonteerd, ben ik overgestapt op Zimmerman in combo met de DS2500.
    Dit is dus voor mij de reden geweest om hier NIET méér voor origineel te kiezen, maar voor iets beters.
    Ik ben er tevreden over, zeker nu in combo met de Phaeton luchthappers!!
    Veel minder hete schijven na een harde rem actie, gemeten met een Ridgid infrarood thermometer van mijn werk.
    Deze acties haal ik maar zelden uit, waarom? een A8 is een luxe auto, geen afgetrapte circuit bak!!
    Ik weet nu dat als t nodig is, dat mijn remmen t doen voor wat ze bedoeld zijn, er zullen zeker betere zijn, maar daar is de prijs ook naar, 10,000 pleuro voor ceramic remmen van Audi vindt ik vééls te ver gaan.
    De meeste sets wat te koop staan op e-bay, of eigenlijk allemaal, zijn gaar getrapt en versleten, en de oude eigenaar heeft dan ook geen euro's meer om nieuw schijven te kopen met blokken en laten dan maar een standaard setje monteren.
    Als je me vraagt naar 1 minpunt van de zimmerman's, zeg ik de gaatjes, die doe (moet) ik 2x per jaar vrijmaken met een accu boormachine met een ijzerboortje van 4,5mm.
    Das in mijn ogen het werk niet, lekker biertje er bij en tis zo gefikst hoort bij de "hobby" hé
    Minpuntje van de blokken dan, bij een beetje loslaten van de remmen bij een stoplicht, of bijna stil staan bij een stoplicht, of file rijden, kraakt t een beetje, met nadruk op BEETJE!!
    Denk dat originele blokken dat mss ook doen, maar dat kan ik niet bevestigen daar ik GEEN origineel méér wil.
    Dit is puur mijn ervaring en beleving, doe er mee wat je wilt

  7. #47

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Ik heb die gaatjes nog nooit schoongemaakt; 25K km per jaar... heter stoken, brandt vanzelf weg!

    Enne, tussen Zimmermann van €150 en Audi Ceramic van €10.000 zit wel een aantal stapjes hoor .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    verwijderd
    Laatst gewijzigd door LazyDog; 08-09-15 om 14:44.
    2008 Audi A8 4.2 TDi Proline, o.a. standkachel, stuurverwarming, adaptive CC, chiptuned & EGR uitgeschakeld. Op de wishlist: Performance cat-back en air intake

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •