Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 48

Onderwerp: Welke remschijven onder de A8

  1. #21
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    @mikemichiels93
    Heb jij een totale foto van je 8 met die velgen?
    Ik ben benieuwd of dat goed smoelt een D3 met 4H velgen.
    Laatst gewijzigd door Franky D; 27-02-15 om 09:54.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    31
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Natuurlijk geen probleem. Alleen is dit mijn 19inch winterset en het schijnen velgen van een Q5 te zijn? niemand kan het mij vertellen ik heb ze ook nooit ergens meer te koop gezien in 19inch. ben nog opzoek naar een 20 inch zomersetje.




  3. #23
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Niet onaardig om te zien, toppie 👍. Staat er geen serie nummer op, kan ik t wel ff opzoeken voor je.

  4. #24
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Netjes hoor, je remmetjes zien er weer top uit 👍
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    391
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Niet onaardig om te zien, toppie 👍. Staat er geen serie nummer op, kan ik t wel ff opzoeken voor je.

    http://www.original-felgen.com/4f0601025bq1h7.html

    Modell(e): RS6 08-09 Audi RS6/RS6
    plus/Avant quattro


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    31
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Niet onaardig om te zien, toppie ��. Staat er geen serie nummer op, kan ik t wel ff opzoeken voor je.
    Bedankt, mijn serie nummer is 4F0 601 025 BQ 1H7 Zoals in onderstaand bericht van Pekelo is het serie nummer idd hetzelfde.
    Laatst gewijzigd door mikemichiels93; 10-03-15 om 10:01.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    31
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8



    Nog een foto met mijn verlaging alleen zal 90% dit te extreem vinden

  8. Ad
  9. #28
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikemichiels93 Bekijk Berichten


    Nog een foto met mijn verlaging alleen zal 90% dit te extreem vinden
    Perfekt zo
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  10. #29
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Bedoel je deze Franky D?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    31
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    hmm.. de bekende A8 scheermes velgen die veel wordt aangeboden op internet heb ze ook overwogen, staat hem zeker goed . Eigenlijk vind ik de Rs4 velgen wat @Franky D heeft het mooiste alleen worden er belachelijke prijzen voor gevraagd maarja rustig aan verder zoeken dan maar..

  12. #31
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Bedoel je deze Franky D?
    Deze bedoelde ik ja, zou ze als winterset gebruiken
    Maar de 17ers die ik nu heb voldoen (nog) prima.

  13. #32
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikemichiels93 Bekijk Berichten
    hmm.. de bekende A8 scheermes velgen die veel wordt aangeboden op internet heb ze ook overwogen, staat hem zeker goed . Eigenlijk vind ik de Rs4 velgen wat @Franky D heeft het mooiste alleen worden er belachelijke prijzen voor gevraagd maarja rustig aan verder zoeken dan maar..
    Dank u!! blijven zoeken, zou ik zeggen
    Ik heb ze 3 jaar geleden gekocht voor 500,- euro, in redelijke nette staat, maar met kale banden.
    Toen de Michelin pilot super sports er op laten leggen, kaal gereden en afgelopen zomer opnieuw laten spuiten en polijsten voor 1200,- euro.
    Nadat dat klaar was,heb ik de Vredestein Ultrac Vorti banden erop laten zetten, bevalt tot nu toe zéér goed.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    31
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Dank u!! blijven zoeken, zou ik zeggen
    Ik heb ze 3 jaar geleden gekocht voor 500,- euro, in redelijke nette staat, maar met kale banden.
    Toen de Michelin pilot super sports er op laten leggen, kaal gereden en afgelopen zomer opnieuw laten spuiten en polijsten voor 1200,- euro.
    Nadat dat klaar was,heb ik de Vredestein Ultrac Vorti banden erop laten zetten, bevalt tot nu toe zéér goed.
    hmm voor die prijs ga ik ze zeker niet vinden, maar als het goed is heb ik bijna een setje toegeëigend. Welke bandenmaat heb jij op joun 8,5j velg laten zetten
    en welke zou er op een 9j moeten, het setje wat ik op het oog heb is 9j namelijk. Heb ook ergens gezien dat je spoorverbreders gebruikt op joun 8 welke maten
    hebben deze 15mm? Ohja 1200euro om de velgen op te knappen is niet misselijk...

  15. #34
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikemichiels93 Bekijk Berichten
    hmm voor die prijs ga ik ze zeker niet vinden, maar als het goed is heb ik bijna een setje toegeëigend. Welke bandenmaat heb jij op joun 8,5j velg laten zetten
    en welke zou er op een 9j moeten, het setje wat ik op het oog heb is 9j namelijk. Heb ook ergens gezien dat je spoorverbreders gebruikt op joun 8 welke maten
    hebben deze 15mm? Ohja 1200euro om de velgen op te knappen is niet misselijk...
    Vriend van mij had een A8 D2 model waar de velgen onder zaten, hij vond ze niet mooi, dus het was een vrienden prijsje
    De maat bij mij is 255/35/20,vindt ik ook breed zat, en is tevens ook de advies maat voor deze velgen volgens Audi, voor 9j denk ik dat het 265 breed of nog breeder gaat worden, maar dat weet ik niet zeker, bij iedere bandenboer is dit wel na te vragen.
    De spoor verbreders bij mij zijn van H&R en heb vóór 20mm per kant, dus 40mm totaal op de vooras en achter 25mm per kant en dus 50mm totaal op de achteras.
    Deze verbreders zitten op de schijf/as gemonteerd waarna hier weer het wiel op gemonteerd wordt, iets beters is er NIET!!
    En NÉÉ!! ik heb GÉÉn last van trillingen of wat dan ook, setje was dan ook 183 euro incl verzend kosten vanuit Duitsland.
    Billige shit brengt alleen maar ellende, dus wil je verbreden, bespaar hier niet op anders krijg je spijt.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    31
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Vorige week heb ik mijn velgen opgehaald tot mijn verbazing de verkoper bood ze aan met de maat 265-35-20 nieuwe Pirelli banden na 2uur gereden te hebben kom ik bij de beste man aan en is de maat...... 255-35-20 nou volgens hem natuurlijk geen probleem alleen zat mij het niet lekker nou goed nadat hij elke bandenomrekentabel had gehad en de banden echt nog nieuw waren (de stickers waren nog niet van het loopvlak afgesleten) nog 50euro van de prijs afgedingt alles ingeladen en weer richting limburg gerold.

    @Franky D mijn velgen zijn 9J breedt ik had nog 15mm spoorverbreders met langeren wielbouten deze heb ik voor gemonteerd en staat gaaf 20mm met dubbelen bebouting is denk ik te breedt vanwegen mij 9j velg? Heb 20mm spoorverbreders besteld van eibach met wel het dubbelen bout systeem voor achter maar ga deze ook voor eens passen want heb nu een lichte trilling bij 100/110km/h als ik zacht rem? wat me wel opvalt is dat de diameter van de spoorverbreders kleiner is dan de remschijfnaaf misschien zorgt dat voor de trilling... zijn joun spoorverbreders wel gelijk aan de naaf?


  17. #36
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikemichiels93 Bekijk Berichten
    Vorige week heb ik mijn velgen opgehaald tot mijn verbazing de verkoper bood ze aan met de maat 265-35-20 nieuwe Pirelli banden na 2uur gereden te hebben kom ik bij de beste man aan en is de maat...... 255-35-20 nou volgens hem natuurlijk geen probleem alleen zat mij het niet lekker nou goed nadat hij elke bandenomrekentabel had gehad en de banden echt nog nieuw waren (de stickers waren nog niet van het loopvlak afgesleten) nog 50euro van de prijs afgedingt alles ingeladen en weer richting limburg gerold.

    @Franky D mijn velgen zijn 9J breedt ik had nog 15mm spoorverbreders met langeren wielbouten deze heb ik voor gemonteerd en staat gaaf 20mm met dubbelen bebouting is denk ik te breedt vanwegen mij 9j velg? Heb 20mm spoorverbreders besteld van eibach met wel het dubbelen bout systeem voor achter maar ga deze ook voor eens passen want heb nu een lichte trilling bij 100/110km/h als ik zacht rem? wat me wel opvalt is dat de diameter van de spoorverbreders kleiner is dan de remschijfnaaf misschien zorgt dat voor de trilling... zijn joun spoorverbreders wel gelijk aan de naaf?

    Met deze verbreders met lange bouten zullen ALTIJD problemen blijven geven, heb specifiek gemeld om verbreders te nemen die op de schijf geschroefd worden en daar weer de velg op.
    Ook hebben mijn verbreders een centreer rand, dus 100% in t midden, en zijn die van mij even groot als de velg, zijn ook speciaal door H&R voor de A8 gemaakt.
    Dus!!! er af die zooi en goeie kopen, of blijven trillen, it's up to you

  18. #37
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikemichiels93 Bekijk Berichten
    Gister zijn mijn remschijven verzonden en vandaag al geleverd helemaal tevreden over de site. Nu nog wachten op mijn remblokken..
    Ik ben van plan om de zelfde schijven te bestellen maar dan zonder perforatie, hoe bevallen ze?
    Smaken verschillen en ik heb ze het liefst die niet zijn geperforeerd (Zimmermann 100.3305.20).
    Wil er dan Ferodo FDB1832 blokken er bij te bestellen, of Pagid T1224, welke zou het beste zijn voor mijn auto?



    ZIMMERMANN
    COAT Z, Remschijf
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    31
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    @De Grote Boze Wolf Mijn remcombo bevalt supper! en heb er nu ongeveer 15.000km op zitten, ik poets de velgen regelmatig en spoel de schijven af maar er zit nog geen spat roestvorming op de schijven. Ikzelf heb EBC Yellostuff remblokken wat echt echt echt goed remt. Soms heb ik het idee dat mijn voorbumper over de snelweg schraapt zo hardt slaat hij naar beneden maargoed ik rij vrij sportief wat ik niet van u verwacht.

    Pagid zou ik zeker niet nemen dit zat ook op mijn auto en achter nog steeds (soms heb ik het idee dat hij achter niet remt omdat er voor zoveel gebeurt ) De oude pagid blokken voor waren gebroken en de pagid schijven hadden hitte vlekken. Waarom zou u niet kiezen voor de geperforeerde schijven dit scheelt niet veel in prijs maar wel veel in hitte afvoer en met regenachtig weer een veel snellere rem reactie EN het ziet er veel mooier uit!

  20. #39
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikemichiels93 Bekijk Berichten
    @De Grote Boze Wolf Mijn remcombo bevalt supper! en heb er nu ongeveer 15.000km op zitten, ik poets de velgen regelmatig en spoel de schijven af maar er zit nog geen spat roestvorming op de schijven. Ikzelf heb EBC Yellostuff remblokken wat echt echt echt goed remt. Soms heb ik het idee dat mijn voorbumper over de snelweg schraapt zo hardt slaat hij naar beneden maargoed ik rij vrij sportief wat ik niet van u verwacht.

    Pagid zou ik zeker niet nemen dit zat ook op mijn auto en achter nog steeds (soms heb ik het idee dat hij achter niet remt omdat er voor zoveel gebeurt ) De oude pagid blokken voor waren gebroken en de pagid schijven hadden hitte vlekken. Waarom zou u niet kiezen voor de geperforeerde schijven dit scheelt niet veel in prijs maar wel veel in hitte afvoer en met regenachtig weer een veel snellere rem reactie EN het ziet er veel mooier uit!
    MMM, als het zo goed bevalt is deze combinatie zeker het overwegen waard! Waar heb je de EBC Yellostuff blokken besteld en hoe ben je hier zo op gekomen?
    Kun je mij ook het partnummer hiervan geven?

    Alvast bedankt.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  21. #40

    Standaard Re: Welke remschijven onder de A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikemichiels93 Bekijk Berichten
    @Franky D mijn velgen zijn 9J breedt ik had nog 15mm spoorverbreders met langeren wielbouten deze heb ik voor gemonteerd en staat gaaf 20mm met dubbelen bebouting is denk ik te breedt vanwegen mij 9j velg? Heb 20mm spoorverbreders besteld van eibach met wel het dubbelen bout systeem voor achter maar ga deze ook voor eens passen want heb nu een lichte trilling bij 100/110km/h als ik zacht rem? wat me wel opvalt is dat de diameter van de spoorverbreders kleiner is dan de remschijfnaaf misschien zorgt dat voor de trilling... zijn joun spoorverbreders wel gelijk aan de naaf?

    Breedte van velgen is inch, niet J. J wordt gebruikt door Civic tuners . Anyway. Spacers zijn niets meer en niets minder dan metalen ringen. Of dat ding 11, 12, 13 of 20cm diameter is maakt geen ruk uit voor het getril, als ze maar netjes vlak, rond en in balans zijn. Ze zijn universeel qua toepassing, en niet elke remschijf of elke velg op elke auto zal even dik zijn. Dat Audi toevallig bijvoorbeeld 14,5cm hanteert wil niet zeggen dat BMW dat ook doet, of Mercedes. Een spacerfabrikant zou van de pot gerukt zijn om voor elke auto een aparte draaibank setting te moeten hanteren; lekker universeel houden op de gemiddelde maat. Werkt prima. Het ziet er misschien wat gek uit, maar technisch maakt zo'n klein verschil echt geen klap uit.

    Wat Franky terecht aangaf is dat het meer gaat om de centrering. Dat MOET met eigen ringen gebeuren; anders komt de verticale belasting op de bouten terecht, en dat wil je echt NIET hebben. Te dunne spacers zijn dus echt niet goed - als je niet weg komt met een nette 15mm met ring kan je er beter voor kiezen om 5mm van de velg af te draaien, zodat je effectief 10mm breder gaat (maar wel met centreerring!).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Met deze verbreders met lange bouten zullen ALTIJD problemen blijven geven, heb specifiek gemeld om verbreders te nemen die op de schijf geschroefd worden en daar weer de velg op.
    Ook hebben mijn verbreders een centreer rand, dus 100% in t midden, en zijn die van mij even groot als de velg, zijn ook speciaal door H&R voor de A8 gemaakt.
    Dus!!! er af die zooi en goeie kopen, of blijven trillen, it's up to you
    Een goed geproduceerde/gebalanceerde ring met centreernaaf zal prima werken, ongeacht je auto. De A8 is uniek, maar niet zo uniek. Het is en blijft een gewone auto, en een mooi rond schijfje maakt daar echt geen fluit op uit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikemichiels93 Bekijk Berichten
    Pagid zou ik zeker niet nemen dit zat ook op mijn auto en achter nog steeds (soms heb ik het idee dat hij achter niet remt omdat er voor zoveel gebeurt ) De oude pagid blokken voor waren gebroken en de pagid schijven hadden hitte vlekken. Waarom zou u niet kiezen voor de geperforeerde schijven dit scheelt niet veel in prijs maar wel veel in hitte afvoer en met regenachtig weer een veel snellere rem reactie EN het ziet er veel mooier uit!
    Pagid is een merk, en geen type. 'Pagid zou ik niet nemen' is hetzelfde als 'Audi zou ik niet nemen', omdat ze één type hebben dat je niet 100% beviel. Pagid met een enorme reeks aan remblokken, en juist waar het op aankomt (hard remmen) hebben ze zeer goed materiaal (RS-serie, blauw). Dat het 3x zo duur is als een gewoon blokje laten we even buiten beschouwing.

    Zimmermann is goedkoop, als we dan allemaal toch zo prat gaan op dure A8-only dingen van top-notch kwaliteit, monteer dan ook een echte schijf en geen mass-produced budget merk, toch?

    Als je het idee hebt dat-ie achter niet remt is er iets goed mis. De achterkant doet lang niet zo veel als voor, maar toch ca 30% van de remkracht komt daarvandaan. Ook komt daar stabiliteit vandaan. Als de voorkant te hard remt ten opzichte van de achterkant verlies je netto remkracht (je kan niet harder remmen dan de banden aan grip hebben).. Dat-ie duikt met de neus is waarschijnlijk eerder een teken dat de balans verkeerd is, dan dat er echt harder geremd wordt. Dat lijkt alleen maar zo.

    De serieus remmende auto's waar ik de laatste tijd mee gereden heb (Porsche 911 4S turbo, Golf 5 met R8 remmen rondom, RS4's etc) hebben allemaal ook upgrade-zooi op de achterkant, en die voelen veel stabieler. Geen geduik aan de voorkant, maar juist een sterk 'trekkend' gevoel vanaf de achterkant, alsof de achterkant blijft haken in het asfalt. En ja, die dingen staat echt in korte tijd stil, ook vanaf 170+ .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •