Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 105

Onderwerp: Q3 eigenaars

  1. #81
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Zag gisteren (20 nov.) voor het eerst "life"een Platina-Beige in Nederland (Maassluis-Koningshoek winkelcentrum): bleek het een Q3 met BELGISCH kenteken te zijn.
    Waarschijnlijk is deze kleur in Nederland minder populair. Kom wel regelmatig Daytona en Monsoon tegen, ook zwart en wit zie ik wel eens.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  2. #82
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josdebrauwer Bekijk Berichten
    enkele foto's van mijn platina beige Q3 1.4tfsi 150pk, s-line buitenkant, sportzetels,zwarte dakhemel,verduisterde ruiten,sportstuur,led-pakket en trekhaak.




    Bijlage 187850Bijlage 187851Bijlage 187852Bijlage 187853Bijlage 187854Bijlage 187855Bijlage 187849

    is die brandblusser verplicht in belgie?

  3. #83

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    inderdaad,verplicht.....

  4. #84

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    65
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lucdewilde Bekijk Berichten
    Ik heb mijn Q3 nu een 4tal weken, nu echter maar tijd gehad om enkele foto's te nemen :

    Q3 2.0 TD.I 163 pk quattro S-tronic
    Sport Design package
    Sport Plus package
    electrische sport zetels : vallen klein beetje tegen : nogal hard
    zetelverwarming
    Xenon lampen
    Lounge pack
    Milanozwart leder
    kobaltblauw : prachtig als de zon schijnt
    Pack adventure plus
    Drive Select
    trekhaak
    GPS
    enz....

    nog maar 1400 km gedaan: verbruik 6.6 L/ 100 km

    Tot nu meestal in D stand gereden. In S-stand maakt hij me teveel toeren, en in heb genoeg power in D-stand
    Ik zit nu aan 30.000 km. En dat op 15 maand.
    Verbruik volgens boordcomputer is zo 6.6 - 6.7 l/100 km. Maar in werkelijkheid is het eerder 7 -7.1 l /100 km. Wat me toch nog altijd meevalt. Tenslotte is het een automaat en 4x4.
    Nog steeds heel tevreden : zowel autowegverkeer als stadsverkeer gaat gezwind. Meer dan voldoende power.
    En geen enkel technisch probleem gehad !!! Dat was wel wat anders met mijn vorige twee auto's : beide Volv0 S60.

    Nog geen minuut spijt gehad !!!

    Luc
    Laatst gewijzigd door lucdewilde; 14-06-15 om 17:51.

  5. #85

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Ik ben op zoek naar een mooie Q3.
    Kan ik ook ergens een lijst vinden met de betekenis van de optie codes?
    Zoals die op de sticker in de manual staan?
    En is er al een lijst met alle mogelijke codes en wat er eventueel wel en niet acgteraf aan te passen is?


  6. #86
    damianw26's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Leeftijd
    26
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Ik rijd op jaarbasis zeer regelmatig in de Q3 van mijn ouders, en ik zie hier wel regelmatig andere q3's (Regio Arnhem). Persoonlijk vind ik de voorkant zeer geslaagd maar de achterkant is volledig uit verhouding, net zoals de zijkant. Verder vind ik het een fijne auto met een pareltje van een motor die 2.0 tfsi! S-tronic is ook zeer ontspannen te rijden, maar soms een beetje bokkig van de 2 naar de 3.

  7. #87

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    is die brandblusser verplicht in belgie?
    Je moet hem bijhebben. De mijne ligt in de koffer in zijn doosje op de reserveband op aanraden van de garagist. In april moet ik naar de autoschouwing. Zal wel zien wat ze zeggen.

  8. Ad
  9. #88

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Ik heb sinds vrijdag een Q3 1.4 automaat in het zwart van een jaar oud uit Duitsland geïmporteerd (7.700 km!). Los van het feit dat ik hiermee duizenden euro's heb bespaard rijdt deze wagen heerlijk. Ik wil geen schakelwagen meer. De automaat is echt top. Heb hiervoor een Toyota Verso gehad, echt een heerlijke gezinswagen maar de jongens zijn inmiddels 21 en 24 jaar en gaan niet meer mee. Volgende week op vakantie naar Frankrijk. Ik kijk er echt naar uit.

  10. #89
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Heuzen Bekijk Berichten
    Ik heb sinds vrijdag een Q3 1.4 automaat in het zwart van een jaar oud uit Duitsland geïmporteerd (7.700 km!). Los van het feit dat ik hiermee duizenden euro's heb bespaard rijdt deze wagen heerlijk. Ik wil geen schakelwagen meer. De automaat is echt top. Heb hiervoor een Toyota Verso gehad, echt een heerlijke gezinswagen maar de jongens zijn inmiddels 21 en 24 jaar en gaan niet meer mee. Volgende week op vakantie naar Frankrijk. Ik kijk er echt naar uit.
    Veel plezier en veilige km's toegewenst !!
    Ook ik rijd momenteel een nieuwe (jan/2017) 1.4 CoD TFSI automaat en ben zeer tevreden over de automaat. Ik had tevens schakel paddels en verschillende drive-instellingen meebesteld maar die gebruik ik weinig.
    Verder prima wagen ! (Pro-line S, Daytona parelgrijs, Leer/Alcantara, Auto-parking en camera, kantel en inklapbare spiegels, 18 "two-tone velgen, sunroof etc.)
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 30-07-17 om 20:24.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  11. #90
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    Veel plezier en veilige km's toegewenst !!
    Ook ik rijd momenteel een nieuwe (jan/2017) 1.4 CoD TFSI automaat en ben zeer tevreden over de automaat. Ik had tevens schakel paddels en verschillende drive-instellingen meebesteld maar die gebruik ik weinig.
    Verder prima wagen ! (Pro-line S, Daytona parelgrijs, Leer/Alcantara, Auto-parking en camera, kantel en inklapbare spiegels, 18 "two-tone velgen, sunroof etc.)
    Lekker in de opties.

    Klappen je spiegels automatisch in bij afsluiten of moet je het met het knopje steeds doen? Ben benieuwd of dat aangepast is bij de facelift
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  12. #91
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Lekker in de opties.

    Klappen je spiegels automatisch in bij afsluiten of moet je het met het knopje steeds doen? Ben benieuwd of dat aangepast is bij de facelift
    Neen helaas nog steeds met knopje; schijnt in de software wel aan te passen te zijn maar daar kan ik helaas niet bij. !!

    Wel erg irritant in de nieuwe versie is het vrijwel direct actieve start-stop systeem: reeds bij huidige buitentemperatuur binnen een minuut al actief: moet dus NIET vergeten d.m.v. knopje het systeem te deactiveren bij elk vertrek. Zelfs het onverwacht herstarten van de motor lijkt soms de automaat te doen verslikken en geeft een soort onverwachte schrikreactie !
    Ook volgens de dealer komen er klachten binnen. Kan in de software clandestien (?) worden uitgeschakelt. er bestaat ook een chipje welke over/achter de schakelaar wordt geplaatst om het systeem te kunnen te deactiveren
    Ook het "zuinige "2- cylindersysteem doet soms trillingen voelen...ook een idee van theoretische "grüne" bureaucraten die waarschijnlijk op termijn meer schade (onbalans ?) dan profijt/besparing oplevert !!

    Verder een prima auto !! Zeer tevreden
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  13. #92
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    Neen helaas nog steeds met knopje; schijnt in de software wel aan te passen te zijn maar daar kan ik helaas niet bij. !!

    Wel erg irritant in de nieuwe versie is het vrijwel direct actieve start-stop systeem: reeds bij huidige buitentemperatuur binnen een minuut al actief: moet dus NIET vergeten d.m.v. knopje het systeem te deactiveren bij elk vertrek. Zelfs het onverwacht herstarten van de motor lijkt soms de automaat te doen verslikken en geeft een soort onverwachte schrikreactie !
    Ook volgens de dealer komen er klachten binnen. Kan in de software clandestien (?) worden uitgeschakelt. er bestaat ook een chipje welke over/achter de schakelaar wordt geplaatst om het systeem te kunnen te deactiveren
    Ook het "zuinige "2- cylindersysteem doet soms trillingen voelen...ook een idee van theoretische "grüne" bureaucraten die waarschijnlijk op termijn meer schade (onbalans ?) dan profijt/besparing oplevert !!

    Verder een prima auto !! Zeer tevreden
    Ah dus nog steeds niet veranderd. Neem anders contact op met iemand die VCDS heeft, dan kan het zo aangepast worden. Klappen ze netjes in bij afsluiten en uit bij contact aan.

    Ja dat klopt, dat merk ik ook maar ik ben er inmiddels gewend aan geraakt. Maar ook je startstop kan uit door middel van een module ja. Is hetzelfde als bij de A1. Kan niet met vcds/vcp.


    Trillingen bij 2cyl mode heb ik geen last van. Misschien even naar de dealer na laten kijken.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  14. #93
    MarsMan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Zo,ook ik ben nu een Q3 rijder nl een 1.4 CoD TFSIInked20171227_142721_LI.jpg.

    Alleen nog een paar kleine vagcom aanpassingen .

  15. #94
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Gefeliciteerd en welkom in het relatief kleine (en daarmee ook relatief probleemloze) Q3 subgroepje.
    Hopelijk wordt je net zo enthousiast over de Q3 als ik.
    Welke uitvoering en opties heb je gekozen ??
    Wat ga je nog verder aanpassen met VAGCOM ???

    Veel geluk en gezondheid en....plezierige kilometers in 2018 !
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 29-12-17 om 21:03.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  16. #95
    MarsMan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    @merelmaassluis,

    Dank je wel ,ik had niet veel opties te kiezen want het is een gebruikte.
    De uitvoering is 1.4 TFSI CoD ProLine S Sport met S-line interieur .

    En wat ik zou willen aanpassen met VAGCOM is achterlichten aan met DRL en spiegel kantelen .
    Verder ben ik gewoon zeer tevreden ,had niet verwacht dat een 1.4 zo lekker rijdt en stil is.

  17. #96
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarsMan Bekijk Berichten
    @merelmaassluis,

    Dank je wel ,ik had niet veel opties te kiezen want het is een gebruikte.
    De uitvoering is 1.4 TFSI CoD ProLine S Sport met S-line interieur .

    En wat ik zou willen aanpassen met VAGCOM is achterlichten aan met DRL en spiegel kantelen .
    Verder ben ik gewoon zeer tevreden ,had niet verwacht dat een 1.4 zo lekker rijdt en stil is.
    Kan nog veel meer dan alleen dat he...
    Ff een opsomming:
    - dagrijverlichting achteren
    - dagrijverlichting menu
    - needlesweep
    - kantelen van rechter zijspiegelglas bij parkeren
    - Snelweglicht
    - bochtverlichting via mistlampen
    - comfortknipperen naar 4x of 5x
    - noodstopverlichting
    - spiegels in laten klappen bij op slot doen (heb je wel elektrisch inklapbare zijspiegels voor nodig)
    - alarmpiep (als je alarm hebt)

    Etc
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  18. #97
    MarsMan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    @Rainesh

    Kan nog veel meer dan alleen dat he...
    Ff een opsomming:
    - dagrijverlichting achteren
    - dagrijverlichting menu
    - needlesweep
    - kantelen van rechter zijspiegelglas bij parkeren
    - Snelweglicht
    - bochtverlichting via mistlampen
    - comfortknipperen naar 4x of 5x
    - noodstopverlichting
    - spiegels in laten klappen bij op slot doen (heb je wel elektrisch inklapbare zijspiegels voor nodig)
    - alarmpiep (als je alarm hebt)


    Hiervoor moet ik toch bij jou zijn?

  19. #98
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarsMan Bekijk Berichten
    @Rainesh

    Kan nog veel meer dan alleen dat he...
    Ff een opsomming:
    - dagrijverlichting achteren
    - dagrijverlichting menu
    - needlesweep
    - kantelen van rechter zijspiegelglas bij parkeren
    - Snelweglicht
    - bochtverlichting via mistlampen
    - comfortknipperen naar 4x of 5x
    - noodstopverlichting
    - spiegels in laten klappen bij op slot doen (heb je wel elektrisch inklapbare zijspiegels voor nodig)
    - alarmpiep (als je alarm hebt)


    Hiervoor moet ik toch bij jou zijn?
    Ja hoor geen enkel probleem. Kan dat prima doen voor je

    Stuur maar een mail
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 30-12-17 om 12:16.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  20. #99

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    sinds kort ook een Audi Q3 2.0 TFSI sport, zelf opgehaald uit Duitsland?
    Zeer tevreden maar ik wil mogelijk nog een aantal aanpassingen laten doen.
    ik woon in Zuid Limburg, bij wie zou ik hiervoor kunnen zijn.

  21. #100
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoLa48 Bekijk Berichten
    sinds kort ook een Audi Q3 2.0 TFSI sport, zelf opgehaald uit Duitsland?
    Zeer tevreden maar ik wil mogelijk nog een aantal aanpassingen laten doen.
    ik woon in Zuid Limburg, bij wie zou ik hiervoor kunnen zijn.
    @Rainesh zit regelmatig daar in die omgeving.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •