Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Klapperen bij slepend remmen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Klapperen bij slepend remmen

    Geacht forum.
    Mijn Audi Q5 2.0 TDI (2009 230.000 km) heeft twee problemen die moeilijk op te lossen zijn.(volgens dealer)
    Bij lage snelheid al remmende over een hobbel gaan veroorzaakt rechtsvoor een krakend geluid. Zonder remmen over een hobbel is er niets te horen.
    Het tweede punt (en dat geeft mij meer zorgen) is dat, bij een snelheid van tussen de 50 en 80 km/u, bij voorzichtig bijremmen hoor je een klapperend bonkerig geluid wat ook duidelijk voelbaar is in het stuur. Trap je de rem verder in, dan is het weg. Het voelt aan of dat er ergens speling op zit.
    Vandaag mijn auto terug gehaald bij de dealer die het gehele onderstel, draagarmen en remklauwen op speling heeft gecontroleerd en ze hebben niets kunnen vinden. De remschijven en blokken zijn 2 maanden geleden vervangen en zijn nu weer gecontroleerd op balans en of ze recht zijn. Ook dit bleek in orde te zijn. De dealer heeft de klacht dan ook uitgezet naar Audi Duitsland en wacht nu op antwoord.
    Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt en heeft iemand een idee wat kan de oorzaak zijn ?

  2. #2

    Standaard Re: Klapperen bij slepend remmen

    Niet zelf meegemaakt, maar de Q5 van de eerste jaren heeft wel issues met de fuseekogels/onderste draagarmen (net als bij de eerste jaren A4 B8 en A5). Vanaf chassisnummer 8R AA 024709 (productiedatum ~2009) is dat opgelost. Wellicht zit het probleem daar wel..

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Klapperen bij slepend remmen

    Oke, bedankt voor de tip.
    Alle fuseekogels en onderste draagarmen vervangen rechtsvoor, is dit een dure reparatie ?????????????

  4. #4

    Standaard Re: Klapperen bij slepend remmen

    Als je dan toch bezig bent zou ik links en rechts beiden vervangen, goedkoop is het niet, geen idee van de prijzen.. Ik weet niet of dit bij jou ook het probleem is hè, het was slechts een tip.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Klapperen bij slepend remmen

    Geld is altijd een probleem :-) ......................ik zal eens navraag doen. Bedankt.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Klapperen bij slepend remmen

    Hallo HvT,

    ben je er nou achter gekomen wat het probleem is en is het al opgelost?

  7. #7
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Klapperen bij slepend remmen

    Als je er een @ voor zet, krijgt-ie een mailtje, dus @HvT
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Klapperen bij slepend remmen

    Probleem met slepend remmen (klapperend geluid) is wonderbaarlijk vanzelf opgelost, geen idee wat dit geweest kan zijn. Het probleem is door de dealer waar mijn auto in onderhoud is doorgezet naar Audi Duitsland, na een lange tijd kwam als antwoord dat Audi Duitsland het weer heeft doorgezet naar één of ander toeleveringsbedrijf, vanaf die tijd geen reactie meer gehoord.
    Het probleem van krakend geluid bij slepend remmen over een hobbel is er nog steeds. Wordt er onderhand een beetje gek van. Volgens de dealer is het of fuseekogels of één van de draagarmen of één van de rubber bussen, maar welke ????? Ik kan moeilijk op goed geluk de boel daar rechtsvoorin laten vervangen.
    Volgens dealer zit er nergens spelling op en kan het geen gevaar.
    Als iemand tips heeft om er achter te komen of het nou om een fuseekogel, draagarm of rubberbus gaat, dan hoor ik dat graag.................

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •