Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 37 van de 37

Onderwerp: overmatig olieverbruik Q5

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    76
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: overmatig olieverbruik Q5

    Mijn Audi Q5 TFSI2.0 Stronic gebruikt vanaf de levering (02-2010) ook veel olie.
    Recentelijk heeft de dealer een modificatie uitgevoerd waardoor het olieverbruik minder zou moeten worden.
    Meen eerste indruk is inderdaad dat het olieverbruik is afgenomen (1 maand ervaring)
    Globaal bestaat de modificatie uit:
    - Vervangen van het regelventiel die de carterdruk regelt.
    - Vervangen van krukas keerring.
    - Software aanpassing.
    Vraag je dealer voor meer informatie.
    Met vriendelijke groet, PvdZ.
    Laatst gewijzigd door PvdZ; 13-02-12 om 12:48.

  2. #22

    Standaard Re: overmatig olieverbruik Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PvdZ Bekijk Berichten
    Mijn Audi Q5 TFSI2.0 Stronic gebruikt vanaf de levering (02-2010) ook veel olie.
    Recentelijk heeft de dealer een modificatie uitgevoerd waardoor het olieverbruik minder zou moeten worden.
    Meen eerste indruk is inderdaad dat het olieverbruik is afgenomen (1 maand ervaring)
    Globaal bestaat de modificatie uit:
    - Vervangen van het regelventiel die de carterdruk regelt.
    - Vervangen van krukas keerring.
    - Software aanpass
    Vraag je dealer voor meer informatie.
    Met vriendelijke groet, PvdZ.
    Onze audi q5 2.0 Ltr. TFSI 155 KW uit juni 2011 verbruikt ook veel te veel. Maandag 9 juni wordt ook bij de dealer onder garantie een modificatie uitgevoerd. We zijn hem 4 dan kwijt en krijgen een leenauto. We zijn wel benieuwd!!!
    Groet,
    Audiq

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    72
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: overmatig olieverbruik Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maartendemolf Bekijk Berichten
    Onze Q5 (van sept.2010) verbruikt 1 liter olie per 3000 kilometer. En dat vanaf het begin tot nu toe. De teller staat nu op 18500. En dan is die 5W-30 ook weer niet de goedkoopste olie maar dat terzijde.
    Meerdere keren ons beklag gedaan bij de Grote dealer in Den Haag. Hun antwoord was simpel en duidelijk: "als uw auto 1 liter per 1000 km gaat verbruiken, pas dan gaan we iets doen". Einde verhaal. Hiervoor reden we een 6-cylinder Touareg. Die dronk wel aardig wat benzine maar daar hoefde werkelijk nooit ้้n druppel olie bij.
    Nu is mijn vraag aan dit forum: "Vinden jullie 1 liter olie op 3000 niet echt bar en boos? En is hier echt niets aan te doen?
    Het heeft meer dan een jaar geduurd, maar uiteindelijk is de Grote Dealer in het Forepark omgegaan. Ze hebben de Q5 meerdere dagen gehad en ze hebben nieuwe zuigers en veren geplaatst. Sinds deze ingreep hebben we meer dan 5000 gereden en ziet!!!: het oliepeil is niet veranderd. We hebben in die 5000 km dus eigenlijk (ineens) geen olie meer verbruikt. Het kan dus!

  4. #24
    Backloop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    898
    Kudos
    33
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: overmatig olieverbruik Q5

    Natuurlijk kan het, Audi Nederland weet er ook van alleen zijn ze erg laks als het gaat om dit probleem.
    Mijn achterbuurman zijn A5 2.0TFSi quattro krijgt nu eindelijk ook nieuwe zuigers.
    In ieder geval fijn dat het bij jou is opgelost.
    Groet,
    Jan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maartendemolf Bekijk Berichten
    Het heeft meer dan een jaar geduurd, maar uiteindelijk is de Grote Dealer in het Forepark omgegaan. Ze hebben de Q5 meerdere dagen gehad en ze hebben nieuwe zuigers en veren geplaatst. Sinds deze ingreep hebben we meer dan 5000 gereden en ziet!!!: het oliepeil is niet veranderd. We hebben in die 5000 km dus eigenlijk (ineens) geen olie meer verbruikt. Het kan dus!
    Audi S4 Avant 3.0TFSI

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: overmatig olieverbruik Q5

    Hallo,

    Ik had in juni een audi Q5 2.0 tfsi gekocht en ben er zeer tevreden, behalve de olieverbruik.
    Heb 2 weken geleden na 3000 km al ongeveer 3 liter bij moeten vullen. Heb dit nog nooit eerder meegemaakt bij mijn andere auto's.

    Heb de dealer gebeld en een afspraak gemaakt voor oliemeting. Ze zouden een olie meting uitvoeren,
    maar hebben meteen het een en ander vervangen, zoals keerring, carterventilatie, etc...

    Ben benieuwd of het nou beter is.. Voor de rest is het een fantastische auto...


  6. #26

    Standaard Re: overmatig olieverbruik Q5

    Hallo,

    Bij onze Q5 hebben ze ook deze modificatie gedaan maar heeft niet geholpen. Onlangs is de auto terug geweest en hebben ze de zuigers vervangen.
    Nu blijft het oliepeil OK. Ben wel 3 jaar bezig geweest om dit te laten verhelpen...
    Het is een particuliere auto waar mijn vrouw hoofdzakelijk mee rijd (staat nu 55000 km op), vind de service nu wel OK, maar of er ooit terug een audi zal komen?

    Groeten.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    7
    Kudos
    2
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: overmatig olieverbruik Q5

    1L op 6000km is normaal bij de TFSi Motoren
    Laatst gewijzigd door gabini; 07-03-13 om 21:14.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: overmatig olieverbruik Q5

    Olie verbruik is nu 1l op 2000km. De dealer is nu eindelijk bereid om hier iets aan te doen. Q5 sep/2010 120000km.
    "Helaas" bleek het olieverbruik bij een olieweging door de garage 1l op 3000km te zijn. De garage ging dus nog niet repareren. Inmiddels 12 maart is het olieverbruik weer flink gestegen. Vooral bij veel korte ritten gaat het verbruik sterk omhoog; 1l op 1500km. Bij de garage geweest en die zijn weer een olieweging gestart, met de verzekering dat ze het dit keer wel zullen repareren. Wordt vervolgd.
    Laatst gewijzigd door wadmiraal; 12-03-14 om 17:05.

  10. #29

    Standaard Re: overmatig olieverbruik Q5

    Inmiddels heeft de vervanging van de 4 zuigers plaatsgevonden. Olieverbruik was inmiddels opgelopen tot 1 liter per 1500km. Na 1000km blijft het oliepeil op 100% staan. Lijkt er dus op dat de nieuwe zuigers het probleem heeft opgelost.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: overmatig olieverbruik Q5

    Wat was de schade €€€€€€??????

  12. #31

    Standaard Re: overmatig olieverbruik Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emi125 Bekijk Berichten
    Wat was de schade €€€€€€??????
    €0, coulance.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: overmatig olieverbruik Q5

    In sept 2009 mijn Q-5 gekocht en vond ook dat het olieverbruik bijzonder hoog was. Echter heb ik dit pas eind vorig jaar (inmiddels 113.000 km op de teller) aangekaart bij de dealer in Rotterdam.
    Zij hebben mij toen geadviseerd om een 1.000 km olie-meting te laten uitvoeren en bij hoog verbruik zouden zij de motor gaan aanpassen.
    Zo gezegd zo gedaan en inderdaad bleek dat het verbruik boven gemiddeld was en hebben zij, met toestemming van de importeur, de motor in- en uitgebouwd, zuigers, drijfstangen enz vervangen. De importeur zou 70% van de kosten voor hun rekening nemen en de dealer heeft 30% zelf vergoed. Het gehele gebeuren heeft mij dus € 0,00 gekost en kreeg ook nog voor de periode een leenauto gratis ter beschikking. De service van de dealer is uitstekend en wilt hen dan ook hiervoor bedanken voor het regelen van deze modificatie van de motor. Weet nog niet of het verbruik nu minder gaat worden, maar gezien jullie reactie hierboven, lijkt mij dat wel het geval.
    Dikke pluim voor dealer Audi Centrum Rotterdam.

  14. #33

    Standaard Re: overmatig olieverbruik Q5

    Lijkt me niet meer dan normaal dat de dealer en Audi dit vergoeden. Ze geven immers rijkelijk toe dat dit een "fabrieksfoutje" is, dat net als bij iedere terugroepactie gewoon 100% voor rekening komt van Audi. Niet iedere dealer is meteen bereid om deze modificatie te doen en dit heeft veel mensen met dit probleem heel wat liters olie (en ergernis) gekost. Mijn dealer was pas bereid om de zuigers te vervangen toen ik reeds 130000km had gereden. Daar ik op het laatst elke 1500km olie moest bijvullen zal me dit heel wat extra liters olie hebben gekost, die niet vergoed werd. Ik schat dat ik 50 liter olie extra heb gebruik เ €25 per liter dan is dit totaal zo'n €1250 olie.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: overmatig olieverbruik Q5

    Ben in het bezit van een q5 met een 2.0 tsfi motor, heb deze nieuw gekocht in 2009 en het olie verbruik is altijd hoog geweest, zo'n liter op de 3000 de dealer vertelde steeds dat het binnen de norm zit. Hij is steeds meer gaan verbruiken en Nu is het 1 liter op de de 700 km geworden maar omdat deze Audi nu 5 jaar oud is heb ik geen garantie meer, dit probleem hebben dus bijna alle tsfi 2.0 motoren.
    Deze heeft pas 70.000 op de teller.
    ik ben dus 4 jaar lang aan het lijntje gehouden tot de garantie voorbij is, wie heeft dit nog meer mee gemaakt om dit opgelost te krijgen onder garantie, het is zeker een fabricage fout die Audi niet wil toe geven maar uitstelde tot de garantie is verlopen.

    Hoor graag wie met dit zelfde probleem zit.

  16. #35

    Standaard Re: overmatig olieverbruik Q5

    Ik zat in het zelfde schuitje als jij. De dealer heeft echter uit coulance de reparatie gedaan, dit heeft me niets gekost. Ik zou dus maar eens met de dealer gaan praten, omdat je het probleem al eerder hebt gemeld. Succes.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: overmatig olieverbruik Q5

    Hallo Nicoo,

    Ook ik had dat probleem en de Q5 ook in 2009 gekocht. Het Audi Centrum Rotterdam heeft de modificatie netjes uitgevoerd en was de totale rekening 0,0.
    Omdat ik de auto daar ook in onderhoud heb, zei de dealer, altijd hier klant geweest dus willen wij U ook als klant houden en tevreden stellen.
    Aankaarten bij Uw dealer zou ik zeggen.
    groet Jadine

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Thumbs down Re: overmatig olieverbruik Q5

    De voorsprong door techniek is ver te zoeken helaas, blijkt maar weer.
    Ook hier exact hetzelfde. Vanaf dag 1 geklaagd over hoog olieverbruik. Maar meneer, bij moderne motoren is dat heel normaal. De olie is zo dun tegenwoordig...
    Ik maar zeggen dat mijn vader, broer, zeg maar iedereen niet olie bij hoeft te vullen. Zelfs niet bij mijn oudere tweede auto. Onzin dus.
    Nee meneer, echt waar. Totdat ik na een beurt 1000 km had gereden en de oliemelding weer eens verscheen.
    Toen heb ik gezegd, dat ik de auto teruggeef en pas ophaal als het opgelost wordt. Ja, toen werd men wakker.
    Inderdaad ook bij mij nieuwe zuigerveren. Maar niks over dat het 'bekend' is.
    Deze reparatie geschiedde toen ik een jaar uit de (verlengde) garantie was. Het is namelijk een fout, die niet hoort en men lost dat zelf op zonder kosten.
    Ff doordrammen en de cases als hierboven aanhalen.

    Ik vroeg mij alleen af, of iedereen hier ook het verbruik bizar vind. Als je voltankt, geeft de auto als bereik iets van 750 k aan, maar meer dan 570 heb ik nog niet gehaald, zelfs niet met zuinig rijden...

    Overigens staat mijn voorsprong door techniek inmiddels in Frankrijk met een kapotte distributieketting die de nokkenas aandrijft. Ook fijn.
    Voor mij geen Audi meer. Maakt de slogan niet waar, en prijs/kwaliteit is niet in balans.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •