Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 59

Onderwerp: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Ik vul zelf AdBlue bij, niet met de Audi bussen wegens veel te duur, maar met grote bussen met schenktuit (gekocht bij Texaco tankstation).

    Ik dacht dat er 23 liter in de tank kan, maar na ongeveer 8 liter inschenken loopt de inlaat over.

    Iemand ervaring hiermee?

  2. #2
    VdeJong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Ja, heel veel ervaring! Werk bij Audi.
    Vullen tot dat het overloopt, dan is het goed!
    Audi A3 Sportback (2007) 3.2 V6 250 PK Quattro S-Line Full Options
    Audi A3 (2003) 2.0 FSI 150 PK - Heb ik niet meer.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    7
    Kudos
    0

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VdeJong Bekijk Berichten
    Ja, heel veel ervaring! Werk bij Audi.
    Vullen tot dat het overloopt, dan is het goed!
    Ik heb juist een Q5 gekocht bwj 2009, wat bedoel je met ADBLUE bij
    vullen
    Laatst gewijzigd door qluc; 19-02-13 om 19:34.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Als je een diesel hebt, kijk eens naar je tankdop. Daarnaast zit er precies zo'n plastieken moer.
    Deze dient voor adblue toe te voegen, dit is iets dat uit de truckers wereld komt, blijkbaar verbetert het je uitstoot.

    Best eens nakijken, want ik denk dat je auto niet meer wilt starten als de adblue helemaal op is. Althans dat laat de auto toch uitschijnen, geen idee of het effectief zo is.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  5. #5
    Nik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    36
    Posts
    307
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dobbelsteen Bekijk Berichten

    Best eens nakijken, want ik denk dat je auto niet meer wilt starten als de adblue helemaal op is.
    Krijg je dan geen melding in je BIS als het bijna op is?
    Audi A3 Limousine / Daytona / Audi Sport S-line Edition / 1.5 CoD TFSI S-tronic / Virtual Cockpit / MMI Touch / ACC (Stop&Go) / Dimmende binnenspiegel met compas


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Ja je krijgt melding ruim op voorhand.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Dus overlopen is ok. Maar dan kan die tank toch geen 23 liter zijn, eerder 10 liter, niet?

  8. Ad
  9. #8
    MrA1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    202
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q2
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    De adblue tank bij een Q5 is 27 l

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
    Audi A1 1.6 tdi 116 pk S-tronic

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    7
    Kudos
    0

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Mijn Q5 heeft blijkbaar geen vulstop voor adblue,misch omdat hij bwj 2009 is((gelukkig)

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    4
    Kudos
    0

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Ik heb vergelijkbare problemen met mijn Q5 (170pk diesel, 2011, dus AdBlue), nieuw gekocht bij dealer.
    eerste keer met Audihulp gebeld, zij wisten niet wat AdBlue was en namen me niet serieus, jammer.
    Bij dealer meer respons, echter niemand die het op kon lossen, na diverse keren naar de wpl, hebben ze de storing niet kunnen lokaliseren, alles vervangen in het systeem, maar melding blijft komen, lampje met gele motor en melding dat je nog 1000; 950; 900; 850... km kunt rijden komen mij heel bekend voor!!
    Kom net terug uit Oostenrijk, weer problemen met uitlaatgassysteem gehad, kwam langs Ingolstadt, nog even overwogen om hem dan maar terug te brengen.
    Probleem is hardnekkig en mijn dealer weet niet hoe hij het op kan lossen, ik denk dat ik maar eens een briefje naar de importeur doe, om mijn beklag te doen, iemand zal het toch op moeten lossen. Ik denk zelf dat het iets simpels is, zoals een vlotter die blijft hangen, maar ja de monteurs bij mijn dealer kunnen alleen op de computer kijken en die ziet dat niet.
    Voor wat het betreft het vullen van de AdBlue, de tank is niet belucht daarom is het erg lastig om de tank te vulen, eerste keer door de garage laten doen, maar daar werd zoveel AdBlue op de lak geknoeid en het stagelopertje dat moest vullen snapte gewoon niet waar hij mee bezig was. Ook ik vul hem nu zelf met een 10- litervaatje, met vulmondje een beluchting, veel goedkoper en schoner dan de sloddervossen van Audi, die trouwens ook de Audi-vulflesjes niet gebruiken, maar de goedkopere vaatjes.
    Morgen maar weer eens met de garage bellen of ze de nieuwe problemen op kunnen lossen.
    Verder trouwens een geweldige auto..
    Laatst gewijzigd door Q5H; 26-04-13 om 20:02.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    66
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Heb 2e hands Q5 2.0 TDI gekocht. Nu weet ik niet hoeveel Adblue er nog in zit. Heb nu ca. 4000 km met Q5 gereden. Vullen lukte met een tankpistool niet bij officiële Adbleu pomp. Schijnt moeilijk te zijn i.v.m. beluchting?
    Gaat het met een jerrycan en een trechter makkelijker? Het vullen van een jerrycan schijnt ook weer moeilijk te zijn i.v.m. een magneet sluiting in het tankpistool? En is er een minimale hoeveelheid die je bij moet vullen?
    Heeft iemand een goed advies wat te doen?

    groet,
    Raymond

    p.s.: wel heerlijke auto !!

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    In je handleiding kan je wel wat info vinden over die adblue. En maak je maar geen zorgen of er genoeg in zit. Je krijgt ruim op voorhand de melding dat de adblue op begint te raken.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    In mijn Q5 kan wel degelijk een ongeveer 27 liter adblue in.

    Ik koop m'n adblue aan de pomp in een jerrycan van 25 liter, deze kan er telkens helemaal in als het BIS aangeeft om bij te vullen.
    De eerste keer heb ik gewoon de Audi bussen gekocht en was het een fluitje van een cent, maar behoorlijk duur. Nadien gewoon aan de pomp geprobeerd, maar dat liep niet zo vlot (ook maar 8 liter bijgevuld gekregen!). De rest heb ik dan maar in een jerrycan gedaan.

    De werkwijze om bij te vullen met de jerrycan is redelijk tijdrovend (en omslachtig). Rechtstreeks vullen vanuit de jerrycan is niet echt haalbaar omwille van het gewicht en de trage snelheid waarmee je moet vullen. Nu doe ik het dus per gieter van 5 liter en met een trechter. Dit vraagt heel wat tijd, maar krijg ik alles er netjes in.

    Veel succes met het bijvullen!

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    66
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Beste Jorn,

    Bedankt voor je advies. Gaat het ook zo doen.

    gr.

  16. #15

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    [QUOTE=Q5H;1412139]Ik heb vergelijkbare problemen met mijn Q5 (170pk diesel, 2011, dus AdBlue), nieuw gekocht bij dealer.
    eerste keer met Audihulp gebeld, zij wisten niet wat AdBlue was en namen me niet serieus, jammer.
    Bij dealer meer respons, echter niemand die het op kon lossen, na diverse keren naar de wpl, hebben ze de storing niet kunnen lokaliseren, alles vervangen in het systeem, maar melding blijft komen, lampje met gele motor en melding dat je nog 1000; 950; 900; 850... km kunt rijden komen mij heel bekend voor!!
    Kom net terug uit Oostenrijk, weer problemen met uitlaatgassysteem gehad, kwam langs Ingolstadt, nog even overwogen om hem dan maar terug te brengen.
    Probleem is hardnekkig en mijn dealer weet niet hoe hij het op kan lossen, ik denk dat ik maar eens een briefje naar de importeur doe, om mijn beklag te doen, iemand zal het toch op moeten lossen. Ik denk zelf dat het iets simpels is, zoals een vlotter die blijft hangen, maar ja de monteurs bij mijn dealer kunnen alleen op de computer kijken en die ziet dat niet.
    Voor wat het betreft het vullen van de AdBlue, de tank is niet belucht daarom is het erg lastig om de tank te vulen, eerste keer door de garage laten doen, maar daar werd zoveel AdBlue op de lak geknoeid en het stagelopertje dat moest vullen snapte gewoon niet waar hij mee bezig was. Ook ik vul hem nu zelf met een 10- litervaatje, met vulmondje een beluchting, veel goedkoper en schoner d
    ..



    Hallo ik heb ook ondertussen de melding gekregen dat de adblue moet bijgevuld worden ..ik heb het 2 maanden geleden nog gevuld .. Dus k zal ook eens moeten op en af rijden naar de dealer hoop dat ze me kunnen verderhelpen

  17. #16

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Hallo Q5H hoe is u probleem verder opgelost wat hebben ze verder nog gedaan ..want heb het zelfde aan de hand weet iemand raad

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    4
    Kudos
    0

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilyas Bekijk Berichten
    Hallo Q5H hoe is u probleem verder opgelost wat hebben ze verder nog gedaan ..want heb het zelfde aan de hand weet iemand raad
    Ilyas,
    Dealer heeft in eerste instantie enkele malen ad Blue systeem gecontroleerd, zonder resultaat.
    Daarna een en ander aan sensoren of computer vervangen, nu is het probleem opgelost. (laat je garage bellen met vd Udenhout in Oss, die hebben het voor mij opgelost).
    Hopelijk voor je valt het nog onder garantie...

  19. #18

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Q5H Bekijk Berichten
    Ilyas,
    Dealer heeft in eerste instantie enkele malen ad Blue systeem gecontroleerd, zonder resultaat.
    Daarna een en ander aan sensoren of computer vervangen, nu is het probleem opgelost. (laat je garage bellen met vd Udenhout in Oss, die hebben het voor mij opgelost).
    Hopelijk voor je valt het nog onder garantie...
    Hallo Q5H dank u voor u antwoord. bij mij hebben ze een software update gedaan zonder resultaat we moeten verder zoeken zeggen ze ... Ik denk dat dit probleem voorkomt bij mensen die adblue zelfvullen met jerrycan.. Kom dit tegen bij forums ...
    Laatst gewijzigd door ilyas; 22-01-15 om 20:32.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Wij vullen onze Q5 tegenwoordig ook zelf. Zo'n 10litervaatje en vulpijp met verluchtingsgat. Gaat makkelijk. Enkel wat traag naar m'n gedacht (al duurt het eigenlijk niet zo heel lang).
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  21. #20
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Ik ken adblue ook, maar dan vanuit mijn vrachtwagen, ook daar had ik altijd moeite om te vullen (75 liter).
    In mijn tankopening zat een hulsje zodat het pistool er maar net in past, die heb ik er uit getrokken en het vulprobleem was over, zit er bij een q5 niet zoiets in?

    Btw, als je ineens zonder adblue staat, gewoon water er in gooien, heeft dezelfde werking.
    Niet altijd doen u uiteraard en niet je tank volgooien maar voor een keertje een litertje kan het geen kwaad.
    Laatst gewijzigd door Bas82; 23-01-15 om 21:11.
    A4 B6 Avant, work in progress

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •