Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Uitlaatgassen maar uit 1 uitlaatpijp bij stationair lopen van Q5 hybrid

  1. #1

    Standaard Uitlaatgassen maar uit 1 uitlaatpijp bij stationair lopen van Q5 hybrid

    Sinds kort een Q5 hybrid, het valt mij op dat bij stationair lopen met deze koude ochtenden maar uit 1 uitlaatpijp uitlaatgassen zie komen (de rechter pijp). Is dat normaal? Is het uitlaatsysteem gescheiden op de een of andere manier?

    Geen idee of dat met hogere toerentallen anders is, dan zit ik er meestal in

  2. #2
    VdeJong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitlaatgassen maar uit 1 uitlaatpijp bij stationair lopen van Q5 hybrid

    Er zit een klep in de uitlaat die bij stationair draaien van de motor de linker uitlaatpijp afsluit.
    Audi A3 Sportback (2007) 3.2 V6 250 PK Quattro S-Line Full Options
    Audi A3 (2003) 2.0 FSI 150 PK - Heb ik niet meer.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uitlaatgassen maar uit 1 uitlaatpijp bij stationair lopen van Q5 hybrid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VdeJong Bekijk Berichten
    Er zit een klep in de uitlaat die bij stationair draaien van de motor de linker uitlaatpijp afsluit.
    IK heb dit inderdaad ook gezien. Kun je aangeven wat hier het nut van is?

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitlaatgassen maar uit 1 uitlaatpijp bij stationair lopen van Q5 hybrid

    Sjoemelhardware??
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uitlaatgassen maar uit 1 uitlaatpijp bij stationair lopen van Q5 hybrid

    Er zit inderdaad een klep in de linker demper welke door vaccuum bediend wordt. Wanneer je het vaccuumslangetje los haalt en beide zijden goed afdicht blijft deze klep continu open staan en komen de rookgassen uit beide uitlaatpijpen. Zo zit het tenminste bij onze Q5 Hybrid uit 2012. Naar mijn weten is deze klep alleen bedoeld voor het verminderen van het geluid. Ik kan echter geen verschil ontdekken bij normaal rijgedrag.

    Op internet zwerft een document "Self-Study Program 990123C Audi Q5 hybrid quattro" waar het in aangegeven wordt. Bladzijde 15.
    Laatst gewijzigd door Brattt; 12-04-17 om 12:09.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •