Beetje raar verhaal van de dealer, een sensor resetten? De sensor is of geactiveerd (aan) of ge-deactiveerd (uit). Dus resetten lijkt me onzin.
Misschien dat ze de foutmelding hebben gewist?
Mijn Q7 start nog steeds heel slecht bij koude buiten temperatuur.
Vandaag bij de dealer geweest om hem ook daar uit te laten lezen en zij komen met een storing aan een nokkenas sensor.
Ik vind dit erg raar want dat lijkt mij niets te maken te hebben met buiten temperatuur. Ze hebben de sensor gereset en zou verholpen moeten zijn.
Nu is het avond en kouder geworden en je raad het al, weer start de q7 nauwelijks.
Startmotor draait maar de motor slaat niet aan. Pas na 5 of 6 keer proberen pakt de motor maar start heel langzaam op (pruttelt) om op toeren te komen.
Als hij eenmaal start en rijd is er niets meer van te merken en loopt de motor prima.
Ik heb zelf ook de auto uitgelezen en kom op een andere storing dan een nokkenas sensor.
001112 - Evap System Purge Control Valve (N80)
P0458 - 002 - Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Mileage: 150186 km
Time Indication: 0
Date: 2014.12.03
Time: 17:35:21
Freeze Frame:
RPM: 202 /min
Load: 97.2 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 51.0∞C
Temperature: 23.0∞C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 10.160 V
005173 - Secondary Air Pump Relay (J299)
P1435 - 002 - Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Mileage: 150186 km
Time Indication: 0
Date: 2014.12.03
Time: 17:35:21
Freeze Frame:
RPM: 202 /min
Load: 97.2 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 51.0∞C
Temperature: 23.0∞C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 10.287 V
Volgens mij geeft de storing aan een benzine (filter) pomp die niet goed werkt.
Heeft de buitentemperatuur invloed op zo'n pompje?
Beetje raar verhaal van de dealer, een sensor resetten? De sensor is of geactiveerd (aan) of ge-deactiveerd (uit). Dus resetten lijkt me onzin.
Misschien dat ze de foutmelding hebben gewist?
@TS, wat mij opvalt is je voltage die is bij de eerste melding 10.160 V en 10.287 V dit lijkt me aan de lage kant. Is de accu niet gewoon overleden/aan het overlijden. Juist met de koude start wordt er dan een hoop gevraagd van de accu.
Ow sorry dat heb ik over het hoofd gezien. Ik heb een 4.2 benzine motor in de Q7 liggen.
De voltage was mij ook opgevallen maar met start hulp blijft hij rond de 10 volt.
Vandaag weer start problemen. Het is alleen op te lossen door het gaspedaal volledig in te trappen of een beetje te pompen met het gaspedaal.
Nadeel is dat er een enorme benzine lucht van de auto afkomt als hij dan aanslaat.
Vandaag is de Q7 naar de Audi dealer gegaan voor reparatie. Het was dus de toerentalsensor volgens de garage.
Morgen de auto ophalen en hou jullie op de hoogte of het probleem inderdaad is opgelost.
Allemaal bedankt voor het meedenken en berichtjes.
Audi Q7 opgehaald bij de Audi dealer. Ze hadden de toerentalsensor vervangen en probleem opgelost.
Althans daar gingen ze van uit. Vanavond wil ik de Q7 starten en ja hoor het probleem is precies het zelfde. Bij kou start hij gewoon niet.
Dat wordt een leuk gesprek morgen. Mijn Q7 is nu dus 2 keer gerepareerd en het probleem blijft.
UPDATE !
Afgelopen donderdag waren ze er aan uit bij de dealer. Er zou een COMPUTER MOTORMANAGEMENT defect zijn en de kosten rond de 1500,=. Vandaag gebeld of hij klaar was maar ook vandaag start de Audi Q7 niet omdat het te koud is. Dus de garage is weer terug bij af en weten het schijnbaar ook niet meer. Ik ben heel benieuwd waar dit gaat eindigen.
http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_new...f=76secundaire luchtpomp gaat regelmatig kapot, normaal start een auto hier niet slechter door.
volgens mij kan deze softwarematig zelfs weggeschreven worden als ik mij het goed herinner.
Is eeen milieu dingetje wat zorgt voor extra koude lucht en een snellere opwarming van de cat's
Onze huistuner kan ze wegschrijven @Pedro
De evap en sec. luchtinjectie hebben geen invloed op het startgedrag, misschien een bedradingsprobleem, lastig te zeggen op afstand. Als hij consequent koud niet start moet het te meten zijn ook eigenlijk...
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Ze hebben dus een toerentalsensor vervangen omdat dat het probleem was. Start niet en nu zou het motormanagement systeem defect zijn, ook nu start hij niet.
Vandaag een telefoontje gehad het is de brandstofpomp die is stuk gegaan door het motormanagement systeem.
IK WORDT ER GEK VAN !!
Levertijd van een 079127026AB - FUEL PUMP zou zijn 2 a 3 weken. Daar gaat onze wintersportvakantie.
Vaak wel en alles dat ze vervangen , ook lost dit het probleem niet op , moet je netjes betalen.Gewoon van dat was ook zo goed als defect.In mijn ogen gewoon een verkeerde diagnose.Ben je eigenlijk wel verplicht te betalen als het probeem zich nog voordoet?
4.2 (alle quattro's overigens) hebben 2 pompen in de tank, 1 in de linkerhelft de andere in de rechterhelft, als 1 van de beide de geest kan de 'koudstart' ook slecht zijn omdat er misschien niet voldoende druk opgebouwd word bij het openen van de bestuurdersdeur de 1e keer.