Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Nieuwe Q7 2015 blijft in versnelling hangen bij vertragen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Nieuwe Q7 2015 blijft in versnelling hangen bij vertragen

    Heb sinds twee weken een nieuwe Q7, nieuw model. Fantastische wagen, zeker in vergelijking met het vorige model.
    Maar. Ik had graag geweten van andere nieuw model Q7 rijders wat hun impressie is van het schakelprogramma van de versnellingsbak.
    Die wagen, in eender welke stand (comfort, offroad, dynamic…) behalve Sport, schakelt de wagen niet terug naar een lagere versnelling. Als je aan 140 moet vertragen tot bv 50 blijft hij in 8ste ??? Als je dan gas geeft heb je twee mogelijkheden: of hij heeft 300 m nodig om op toeren te komen en eindelijk op te trekken, of je geeft net iets te veel gas waardoor hij als een raket wegschiet. Geen van beiden is echt comfortabel. De vorige Q7 had een progressief schakelprogramma en hij schakelde netjes terug tot de perfecte versnelling om soepel te kunnen aanzetten.
    Vertrekken uit stilstand gaat wel perfect, het is enkel als je moet vertragen om daarna weer te versnellen.
    Alvast bedankt voor de feedback.
    Groetjes.
    Peter

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe Q7 2015 blijft in versnelling hangen bij vertragen

    Dubbelpost verwijderd, dit topic verplaatst naar het Q7-subforum en titel aangepast zodat de vraag duidelijk wordt. Lees ook eens de forumreglementen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe Q7 2015 blijft in versnelling hangen bij vertragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petervk Bekijk Berichten
    Heb sinds twee weken een nieuwe Q7, nieuw model. Fantastische wagen, zeker in vergelijking met het vorige model.
    Maar. Ik had graag geweten van andere nieuw model Q7 rijders wat hun impressie is van het schakelprogramma van de versnellingsbak.
    Die wagen, in eender welke stand (comfort, offroad, dynamic…) behalve Sport, schakelt de wagen niet terug naar een lagere versnelling. Als je aan 140 moet vertragen tot bv 50 blijft hij in 8ste ??? Als je dan gas geeft heb je twee mogelijkheden: of hij heeft 300 m nodig om op toeren te komen en eindelijk op te trekken, of je geeft net iets te veel gas waardoor hij als een raket wegschiet. Geen van beiden is echt comfortabel. De vorige Q7 had een progressief schakelprogramma en hij schakelde netjes terug tot de perfecte versnelling om soepel te kunnen aanzetten.
    Vertrekken uit stilstand gaat wel perfect, het is enkel als je moet vertragen om daarna weer te versnellen.
    Alvast bedankt voor de feedback.
    Groetjes.
    Peter
    Ik lees deze nu maar eerst.
    Enkele weken geleden een gans weekend met een nieuwe Q7 mogen testrijden. Heb dit zo niet ondervonden. Bedenk wel dat de huidige tiptronic in een Q7 is afgesteld als DSP (dynamisch sportprogramma) Misschien vandaar het anders aanvoelen van zijn schakelmomenten.
    Eind februari komt hij hier binnen, zal dan nog eens testen en iets laten weten.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  4. #4
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Nieuwe Q7 2015 blijft in versnelling hangen bij vertragen

    ik weet niet in wat voor Q7 je voorheen reed maar ik vind dat onze 4L ook wel eens traag (terug)schakelt, vooral in 3, ondanks bakken koppel vind ik het persoonlijk prettiger dat ie naar 2 geschakeld had. Ik heb overigens nog niet gekeken of ik met vcds wat kan aanpassen.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    47
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Nieuwe Q7 2015 blijft in versnelling hangen bij vertragen

    Ik zelf heb een q7 272pk. Ik ervaar het volgende: ik vertraag en de wagen schakelt terug naar 2e of 3e; wanneer ik dan normaal optrek is het alsof de "koppeling" blijft hangen en ze doorslipt. Ik heb dit probleem al bij mijn garagehouder gemeld. Deze hadden al een gelijkaardige klacht gehad. Ze hebben getracht het schakelprogramma te herprogrammeren zonder resultaat. Ik moet nu een paar filmpjes doorsturen waarbij ik de toerenteller en snelheidsmeter film. Zij gaan dit op hun beurt doorsturen naar Duitsland.


  6. #6
    MarcA4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    539
    Kudos
    64
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe Q7 2015 blijft in versnelling hangen bij vertragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jandc9620 Bekijk Berichten
    Ik zelf heb een q7 272pk. Ik ervaar het volgende: ik vertraag en de wagen schakelt terug naar 2e of 3e; wanneer ik dan normaal optrek is het alsof de "koppeling" blijft hangen en ze doorslipt. Ik heb dit probleem al bij mijn garagehouder gemeld. Deze hadden al een gelijkaardige klacht gehad. Ze hebben getracht het schakelprogramma te herprogrammeren zonder resultaat. Ik moet nu een paar filmpjes doorsturen waarbij ik de toerenteller en snelheidsmeter film. Zij gaan dit op hun beurt doorsturen naar Duitsland.
    Volgens mij is JD Engineering heel goed in staat om de diverse Audi-bakken te herprogrammeren en beter te laten werken.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe Q7 2015 blijft in versnelling hangen bij vertragen

    Volgens mij is het niet normaal om een tuner de problemen op te lossen van een auto die in de garantie zit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Nieuwe Q7 2015 blijft in versnelling hangen bij vertragen

    + hij heeft een tiptronic. JD (en vele andere) houden zich bezig met de s-tronic. @jandc9620 ik ben ook wel benieuwd naar een filmpje. Voor het comfort is het sowieso zo ingesteld dat hij eerder zal proberen om met een beetje koppelingwerk in versnelling te blijven en zodoende soepel te accelereren. Als je 'm net nieuw hebt zal die ook nog moeten 'wennen' aan jouw rijstijl. Daar past de bak zich na verloop van tijd op aan. Daarnaast worden er met regelmaat originele (o.a. bij de dealer verkrijgbare) updates uitgebracht voor de versnellingsbaksoftware.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    47
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Nieuwe Q7 2015 blijft in versnelling hangen bij vertragen

    Ik heb ondertussen ruim 20000km gebold. Ik ervaar nog steeds hetzelfde probleem van het doorslippen van vooral de tweede versnelling. Wanneer je in dergelijke situatie serieus gas geeft schiet de auto wel plots vooruit omdat hij dan ineens wel de versnelling "pakt"

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe Q7 2015 blijft in versnelling hangen bij vertragen

    En wat zegt de dealer ervan? Hij moet het namelijk oplossen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    47
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Nieuwe Q7 2015 blijft in versnelling hangen bij vertragen

    ik heb van nog al Q7 eigenaars gehoord dat ze hetzelfde ervaren. Mijn dealer zegt te moeten wachten tot audi zelf met software update komt voor de versnellingsbak. toch wel echt jammer! Bij BMW (heb 320D en 525D gehad voordien) nooit dergelijke zaken ervaren.

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe Q7 2015 blijft in versnelling hangen bij vertragen

    Die hebben weer andere problemen, en genoeg ook.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Standaard Re: Nieuwe Q7 2015 blijft in versnelling hangen bij vertragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jandc9620 Bekijk Berichten
    ik heb van nog al Q7 eigenaars gehoord dat ze hetzelfde ervaren. Mijn dealer zegt te moeten wachten tot audi zelf met software update komt voor de versnellingsbak. toch wel echt jammer! Bij BMW (heb 320D en 525D gehad voordien) nooit dergelijke zaken ervaren.
    Volgens mij is er sinds een paar maanden een nieuwe update hoor. Dealer moet volgens mij SVM-code 02A091 gebruiken, heeft 'ie dat onlangs nog gedaan?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •