Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: AMI werkt niet goed

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2024
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard AMI werkt niet goed

    Goedemiddag,

    Sinds een aantal weken ben ik de eigenaar van een Q5 TDI uit 2009.

    In de auto zit de MMI 3G High, met in het dashboardkastje een AMI aansluiting.
    Op het dashboard zit de Audi Multimedia Unit, waar ik 2 SD kaartjes kan steken en de CD speler.
    In de middenconsole zit geen AUX aansluiting.

    Nu heb ik bij ome Ali een 10.25" touchscreen besteld waar Carplay etc in zit, icm een achteruitrijcamera.
    De handleiding is niet aanwezig, de verkoper stuurt netjes reactie op mijn vragen, maar ik kom er toch niet uit.
    Ik ben zover dat ik de kabelboom heb aangesloten, het scherm werkt, de radio werkt met geluid, de achteruitrijcamera werkt, alleen als ik geluid vanuit bijvoorbeeld het Carplay gebeuren wil halen, ik geen geluid krijg. Ik moet volgens de verkoper een AMI kabeltje aansluiten, wat ik ook heb gedaan.

    Ik begin het gevoel te krijgen dat mijn AMI aansluiting roet in het eten gooit.
    Ik heb om te testen een paar AMI kabels met male en female jackplugjes, en een Bovee Tune2air die ik bij de auto kreeg.

    Ik heb 4 opties in het mediascherm:
    Jukebox (Wit opgelicht)
    SD Leeg (grijze letters)
    DVD Leeg (grijze letters)
    AMI Geen apparaat verbonden (grijze letters)

    Een vrij simpele vraag om mee te beginnen, als je in de AMI connector een kabeltje steekt met een jackplug (male of female), moet er in het mediascherm dan iets "oplichten"?
    Bij mij gebeurt er in het scherm niets, toen het Ali-express kabelboom en touchscherm er nog niet tussen zat kwam er ondanks dat er niets oplichtte, dan echter wel geluid uit de speakers met een AMI kabeltje met een jackplug op een geluidsbron aangesloten.
    In de nieuwe situatie met de Ali-expres-kabelboom en touchscherm er wel in werken de AMi met de jackplug aangesloten op een geluidsbron echter niet meer.

    De Tune2air is via bluetooth verbonden met mijn Iphone.
    Aansluiten van de Tune2air op de AMI-poort maakt dat in het mediascherm bij AMI ineens mijn Iphone naam staat.
    Dan klik ik daar op, gaat hij zoeken naar media, en na een korte tijd zegt hij: geen apparaat verbonden en staat er bij terugkeer in het Mediascherm weer dat er aan de AMI geen apparaat is verbonden, in het grijs.

    Ik begin te twijfelen aan mijn AMI connector, iemand goede input/ideeen...?

    Alvast mijn dank,

    Groet, Daniel

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.667
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI werkt niet goed

    Bijna dezelfde samenstelling hier, Q5 2010 met MMI 3G High, maar dan met AUX aansluiting, en (dus) géén AMI.
    Ook een 10,25” Ali (Coika) scherm geïnstalleerd.

    Volgens mij licht alleen de gekozen bron wit op, de andere blijven grijs (oranje eigenlijk).
    Zie de bijgaande pagina’s uit het MMI instructieboekje.
    Bij een aangesloten apparaat op de AMI verschijnt de naam van dat apparaat (op plek 4, eerste foto), dus als er geen apparaat aan hangt, zou het best kunnen dat er daar niets staat.
    Volgens mij hoeft er inderdaad geen apparaat aan te hangen, alleen een AMI kabel is voldoende. In mijn geval hoeft er niets in de AUX aansluiting gestoken te worden, het scherm gaat automatisch over op AUX, in jouw geval zal de AMI connector als er een stekker in zit ervoor zorgen dat het scherm overschakelt naar AUX.

    Dus zou ik ook vermoeden dat er iets niet goed is met je AMI connector, maar wel vreemd dan dat hij dus wél functioneert….. Het boekje waarschuwt er wel voor voorzichtig te zijn met aan- en afkoppelen, blijkbaar kwetsbaar dus.
    Hopelijk meldt zich iemand die er meer van weet.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2024
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: AMI werkt niet goed

    Dank voor je bericht Kees.

    Hopelijk heeft er nog iemand anders goede ideeen, ik ben verder niet bekend met het AMI systeem, weet dus ook niet goed 2at ik wel of juist niet moet verwachten..

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.667
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI werkt niet goed

    Hoop ik ook voor je!
    Nog even een kleine aanvulling, ik weet wel dat AUX en AMI niet beide kunnen functioneren. Af-fabriek was het niets, óf AUX óf AMI. Bij retrofit van een AMI aansluiting wordt de eventuele AUX aansluiting afgekoppeld.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Standaard Re: AMI werkt niet goed

    Om een fout in je AMI aansluiting, uit te sluiten:

    Als je Iphone aansluit op de AMI, met de juiste kabel.
    Hoor je dit te zien, bij Media -> Bron
    En kan je muziek die op je Iphone staat afspelen.

    1.jpg2.jpg3.jpg

    Werkt dat ?

    Peeet
    Laatst gewijzigd door Peeet; 26-04-24 om 09:21.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2024
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: AMI werkt niet goed

    Ik heb helaas niet zo een Iphone kabel, en zou er speciaal eentje moeten bestellen, heeft iemand wel eens een kabel met een ouderwets 3,5 mm jackplugje aangesloten om te zien wat hij dan doet? Moet dit ook zichtbaar zijn? Als dat het geval is kan ik al iets gerichter gaan zoeken.

    Of het alternatief, mijn AMI via vagcom laten uitzetten/op aux laten zetten, zou dat het probleem kunnen oplossen?

  7. #7
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.667
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI werkt niet goed

    Zou toch niet nodig moeten zijn, lijkt me.
    Voor de zekerheid….. heb je AUX wel aan (geactiveerd) staan in het Settings menu van het touchscreen? Zie foto (van mijn menu).
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2024
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: AMI werkt niet goed

    Ik ben weer een klein stukje verder. Via het Ali vcdskabeltje het hidden menu geactiveerd. Daar bleek dat aux niet aanstond, de 2 andere opties (AMI BT en AMI) stonden wel aan. Krijg nu iig mijn Tidal muziek vanuit het carplay gedeelte wel uit de speakers. Telefoon is nog niet wat het zijn moet. Ik kan via de carplayapp op het scherm wel iemand kiezen, telefoon laten overgaan, echter hoort de andere kant mij wel, maar ik de andere kant 1 seconde en daarna niet meer. Kees , jij had zo’n zelfde soort systeem, herken je zoiets?
    Laatst gewijzigd door ddddvvvv; 28-04-24 om 21:37.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2024
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: AMI werkt niet goed

    Ik ben weer een klein stukje verder. Via het Ali vcdskabeltje het hidden menu geactiveerd. Daar bleek dat aux niet aanstond, de 2 andere opties (AMI BT en AMI) stonden wel aan. Krijg nu iig mijn Tidal muziek vanuit het carplay gedeelte wel uit de speakers. Telefoon is nog niet wat het zijn moet. Ik kan via de carplayapp op het scherm wel iemand kiezen, telefoon laten overgaan, echter hoort de andere kant mij wel, maar ik de andere kant 1 seconde en daarna niet meer. Kees, jij had zo’n zelfde soort systeem, herken je zoiets?
    Laatst gewijzigd door ddddvvvv; 28-04-24 om 21:37.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •