Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: S-tronic: weergave versnelling in Manual-stand

  1. #1

    Standaard S-tronic: weergave versnelling in Manual-stand

    Normaal wordt de versnelling waarin gereden wordt gepresenteerd op het schermpje tussen de klokken. Als ik de s-tronic in manual zet (ik duw hem naar rechts) verdwijnt deze presentatie. Is er een manier om toch de actuele versnelling te presenteren als ik de s-tronic in manual zet?

    Het is een 6-baks s-tronic uit een TT van 2014 met TFSI 2.0 motor.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S-tronic: weergave versnelling in Manual-stand

    bij mij komt er dan de versnelling waarin die staat te zien 123456

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    103
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S-tronic: weergave versnelling in Manual-stand

    Bij mij staat er in de m stand ook gewoon de versnelling in het midden tussen de klokken aangegeven. Ipv D3 ( automaat pook in D 3e versnelling) pook naar rechts staat er nu M3.

  4. #4

    Standaard Re: S-tronic: weergave versnelling in Manual-stand

    Staat er bij jou ook een M voor de versnelling als je de pook naar rechts drukt? Bij mij staat er alleen een M als ik met de paddles aan het stuur van versnelling verander met de pook in stand D of S. Als ik mijn pook naar rechts druk zie ik geen enkel nummer.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    103
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S-tronic: weergave versnelling in Manual-stand

    Bij mij staan de nr's van de versnelling er altijd bij. In de S de D en de M


  6. #6

    Standaard Re: S-tronic: weergave versnelling in Manual-stand

    Bedankt voor je reactie. Ik ga eens vragen bij de dealer waarom ik niks zie als ik de pook naar rechts druk. Hopelijk is het een instelling in de computer.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3
    Land
    Land

    Standaard Re: S-tronic: weergave versnelling in Manual-stand

    Je moet gewoon je boordpc update is dat opgelost

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: S-tronic: weergave versnelling in Manual-stand

    Bedankt voor je reactie. Valt een update van je boordpc onder de garantie? Mijn TT is nu 2 jaar oud.

  10. #9

    Standaard Re: S-tronic: weergave versnelling in Manual-stand

    De dealer kan niet uit documenten halen wat de oorzaak is. Ze stellen voor een onderzoek in te stellen met de auto zelf maar dat gaat natuurlijk wat kosten. Audi Nederland verwijst naar de dealer.

    Is er een bron die ik zou kunnen gebruiken om aan te tonen dat dit in een software update verholpen wordt? Kan ik zelf versies vergelijken?

  11. #10

    Standaard Re: S-tronic: weergave versnelling in Manual-stand

    De dealer heeft de TT gecontroleerd op laatste software versies. Deze zitten er allemaal op, dus dat kan het probleem niet zijn. De dealer vraagt zich nu af of het wel een normale functionaliteit van de TT is die ik heb.

    Dus mijn vraag: zijn er rijders met een TT uit 2014 en een S-Tronic die hetzelfde probleem hebben of dit juist NIET hebben? Het probleem is dus dat ik met de pook naar rechts geduwd geen enkele indicatie op mijn MMI heb in welke versnelling ik rijd. Waar normaal M1..6, D1..6 of S1..6 staat, blijft het blanco.

  12. #11

    Standaard Re: S-tronic: weergave versnelling in Manual-stand

    De dealer heeft zijn best gedaan het probleem op te lossen, maar het is niet gelukt. Vermoedelijk zou het aan het alarm liggen dat naderhand is ingebouwd (Cobra alarm). Zou dit een verklaring kunnen zijn?

  13. #12

    Standaard Re: S-tronic: weergave versnelling in Manual-stand

    De dealer heeft uiteindelijk het euvel gevonden. Na veel doormeten is de stuurunit van de S-Tronic vervangen. Het probleem is opgelost.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    103
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S-tronic: weergave versnelling in Manual-stand

    Mooi dat het is opgelost. Had je naast het missen van de versnellingsindicatie nog andere nadelen van het niet werken van de stuurunit?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •