Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: TTS - moeilijk te verkopen of juist niet?

  1. #1

    Standaard TTS - moeilijk te verkopen of juist niet?

    Hoi allemaal,

    Allereerst bedankt voor alle nuttige info die ik al van het forum bij elkaar heb kunnen schrapen

    Ik sta op het punt om een TTS uit 2008 met 70dkm en S-Tronic uit Duitsland te importeren. Hebben jullie ervaring met de verkoop van TTS'en in Nederland? Er zijn er maar een handje vol en ik heb het idee dat ze lang te koop blijven staan. Dit is een belangrijk punt voor mij, aangezien het zomaar zou kunnen dat ik opeens op korte termijn naar het buitenland vertrek. Wij hebben de afgelopen jaren in verschillende landen gewerkt als expat.

    Ben benieuwd naar jullie input!!

    Groeten,
    SVD-bijna-TTS
    Laatst gewijzigd door SVDTTS; 22-02-17 om 07:17.

  2. #2
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: TTS - moeilijk te verkopen of juist niet?

    Tja het is een liefhebbersauto met beperkt publiek. Als de prijs en kilometers goed zijn is alles te verkopen maar belangrijk is dat je echtheid onderhoud, schades etc kunt bewijzen. Ik denk dat de 2e generatie TT sowieso minder courant is dan 1e of 3e model. Misschien kun je beter een 1e generatie met 3.2 V6 kopen...
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: TTS - moeilijk te verkopen of juist niet?

    Een TT is per definitie een minder courant en minder gevraagd model. Hoe duurder, hoe minder vraag.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: TTS - moeilijk te verkopen of juist niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansderk Bekijk Berichten
    Tja het is een liefhebbersauto met beperkt publiek. Als de prijs en kilometers goed zijn is alles te verkopen maar belangrijk is dat je echtheid onderhoud, schades etc kunt bewijzen. Ik denk dat de 2e generatie TT sowieso minder courant is dan 1e of 3e model. Misschien kun je beter een 1e generatie met 3.2 V6 kopen...
    Inderdaad! Degene die ik op het oog heb heeft gelukkig alles compleet. Helaas is 1e generatie geen optie voor mij. Ik gebruik de auto als 1ste auto en dan is nieuwer toch fijner (naar mijn mening).

  5. #5

    Standaard Re: TTS - moeilijk te verkopen of juist niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Een TT is per definitie een minder courant en minder gevraagd model. Hoe duurder, hoe minder vraag.
    Het is zeker een kleine markt! Ik heb er nu een aantal 'geparkeerd' op Autoscout om bij te houden hoe snel (of langzaam ) ze verkopen.


  6. #6
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: TTS - moeilijk te verkopen of juist niet?

    Het is een niche binnen een niche, staan voor 22K/27K te koop en dat vind ik sowieso duur voor een 7/9 jaar oud sportautootje met net-niet uitstraling (niets ten nadelen van de kwaliteit ervan). Snap wel dat ze dan lang te koop staan, concurrentie is bijvoorbeeld een Cayman of Z4. Zou dan persoonlijk niet snel voor een TT gaan en dan heeft audi nog dikke credits bij mij...

    Ik denk dat je hem privé verkoopt onder de 20K, dus aan jou wat je inkoop is en wat je bereid bent evt af te schrijven voor de fun.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  7. #7

    Standaard Re: TTS - moeilijk te verkopen of juist niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Het is een niche binnen een niche, staan voor 22K/27K te koop en dat vind ik sowieso duur voor een 7/9 jaar oud sportautootje met net-niet uitstraling (niets ten nadelen van de kwaliteit ervan). Snap wel dat ze dan lang te koop staan, concurrentie is bijvoorbeeld een Cayman of Z4. Zou dan persoonlijk niet snel voor een TT gaan en dan heeft audi nog dikke credits bij mij...

    Ik denk dat je hem privé verkoopt onder de 20K, dus aan jou wat je inkoop is en wat je bereid bent evt af te schrijven voor de fun.
    De 'net-niet' uitstraling is een kwestie van smaak natuurlijk ik persoonlijk vind een cayman of Z4 uit hetzelfde jaar meer veroudererd dan de TT. Als je dan dezelfde prestaties wilt kom je uit bij een Z4M of Cayman S. En die zijn nog wel iets duurder!

    In mijn geval ben ik op zoek naar een coupe met achterbank, ik heb een hondje die vaak mee op pad gaat. Dan blijft er niet zo heel veel over.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: TTS - moeilijk te verkopen of juist niet?

    Als je in plaats van de TT voor een S3 kiest, heb je een fijne snelle auto met ruimte voor de hond maar wel een die makkelijker te verkopen is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard Re: TTS - moeilijk te verkopen of juist niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SVDTTS Bekijk Berichten
    De 'net-niet' uitstraling is een kwestie van smaak natuurlijk ik persoonlijk vind een cayman of Z4 uit hetzelfde jaar meer veroudererd dan de TT. Als je dan dezelfde prestaties wilt kom je uit bij een Z4M of Cayman S. En die zijn nog wel iets duurder!

    in geval van de Z4 kan je beter vergelijken met de 3.0SI (265ps) , de Z4M is nog een totaal ander niveau ...
    mk2 roadster "dakar beige"

  11. #10
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: TTS - moeilijk te verkopen of juist niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SVDTTS Bekijk Berichten
    De 'net-niet' uitstraling is een kwestie van smaak natuurlijk
    Waarmee je al een beetje de kern aangeeft van het lastig verkoopbaar zijn van dit type , naast het feit dat er mogelijk niet heel veel mensen in de markt zijn voor een daily sportcoupé met plek voor de hond.

    Maar het blijft sowieso een gaaf bakkie, dus lekker doen. Heb je een linkje naar de auto in kwestie?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  12. #11

    Standaard Re: TTS - moeilijk te verkopen of juist niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Als je in plaats van de TT voor een S3 kiest, heb je een fijne snelle auto met ruimte voor de hond maar wel een die makkelijker te verkopen is.
    Dat is een waarheid als een koe! Ik ben zelf meer op zoek naar dat sportwagen/coupé gevoel. Het hondje is heeuuulll klein gelukkig S3 SB komt later als de kids er zijn
    Laatst gewijzigd door SVDTTS; 23-02-17 om 10:12.

  13. #12

    Standaard Re: TTS - moeilijk te verkopen of juist niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
    in geval van de Z4 kan je beter vergelijken met de 3.0SI (265ps) , de Z4M is nog een totaal ander niveau ...
    Klopt, je hebt gelijk. Fantastische auto trouwens. Helaas geen achterbank....

  14. #13

    Standaard Re: TTS - moeilijk te verkopen of juist niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Waarmee je al een beetje de kern aangeeft van het lastig verkoopbaar zijn van dit type , naast het feit dat er mogelijk niet heel veel mensen in de markt zijn voor een daily sportcoupé met plek voor de hond.

    Maar het blijft sowieso een gaaf bakkie, dus lekker doen. Heb je een linkje naar de auto in kwestie?
    Volgens mij zie je wel aan mijn reacties dat mijn hart alleen nog mijn hoofd (en mijn vrouw ) moet overtuigen. Dus ik reken op jullie

    Dit zou hem moeten worden:
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...8&pageNumber=1
    Laatst gewijzigd door SVDTTS; 23-02-17 om 10:20.

  15. #14

    Standaard Re: TTS - moeilijk te verkopen of juist niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluepower Bekijk Berichten
    Mijn TTS rijdt heerlijk, en het sportwagen gevoel is daar veel meer aanwezig dan de A3 Sportback die ik ernaast heb.
    Bij het juiste bedrag mag ie desondanks wel weg(2010-er met net 50K op de teller)!
    Kun je mij een DM sturen met meer info? Prijs, foto's, etc?

  16. #15

    Standaard Re: TTS - moeilijk te verkopen of juist niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluepower Bekijk Berichten
    Kan je helaas geen PM sturen, maar je kunt mij een appje sturen: 06-twee zeven vier zeven drie vier zeven twee
    Ik heb je nummer genoteerd! Kom er op terug.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •