Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Smartphone koppelen met standaard telefoonadapter?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    56
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Smartphone koppelen met standaard telefoonadapter?

    Goedendag,

    ik heb onlangs een Audi TT roadster aangeschaft met een RNS-E systeem. Hierop zit een telefoon adapter aangesloten die op de middenconsole is gemonteerd.
    Weet iemand voor welk type telefoon deze houder geschikt is en waar ik andere houders (interfaces) kan kopen voor een smartphone (bijvoorbeeld samsung S5/S6).
    Ik zou mijn smartphone graag koppelen met het RNS-E systeem.

    vast bedankt,
    Antoine
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Haga's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Smartphone koppelen met standaard telefoonadapter?

    Houder klik je gewoon los.

    Passende houder heeft je dealer. Niet schrikken van de prijs.

    En koppelen smartphone met RNSE is alleen handsfree bellen ( als je de Bluetooth module in je auto hebt)
    Real men ride twins

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    56
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Smartphone koppelen met standaard telefoonadapter?

    Dank voor je antwoord, ik ben er inmiddels achter dat de telefoonhouder alleen bedoeld is om te laden.
    De verbinding met het RNS-E systeem komt tot stand via Bluetooth en dat werkt met (bijna) iedere telefoon met Bluetooth, zo ook mijn Samsung.

    mvg, Antoine

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    60
    Posts
    848
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Smartphone koppelen met standaard telefoonadapter?

    Heb je bij het koppelen van je smartphone een luide "Gong" ?
    Audi TT Roadster 2.0Tfsi

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    56
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Smartphone koppelen met standaard telefoonadapter?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnp Bekijk Berichten
    Heb je bij het koppelen van je smartphone een luide "Gong" ?
    Ja inderdaad, ik ben door alle menu's heen gegaan maar op de een of andere manier kan je het volume van de gong niet instellen helaas.
    Dit is bij het connecten en disconnecten van de blue-tooth verbinding met mijn telefoon.
    Heb jij een oplossing?

    mvg,
    Antoine


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    60
    Posts
    848
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Smartphone koppelen met standaard telefoonadapter?

    Klopt Antoine.

    Er schijnt wel een oplossing voor te zijn maar die moet ik nog uitproberen.
    Je hebt er alleen wel vcds voor nodig om je SDS te aktiveren (die staat standaard af-fabriek ge-deactiveerd bij de cabrio modellen)
    Zodra je dan een stem commando kunt ingeven laat je de help voorlezen door de dame, en op dat moment schijn je pas het volume te kunnen regelen via je volumeknop op je stuur of je radio/RNS
    Zover ik weet is dat de enige manier.
    Ik laat je nog weten of t gelukt is.
    Audi TT Roadster 2.0Tfsi

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    56
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Smartphone koppelen met standaard telefoonadapter?

    Hallo John,

    Dank voor je reactie. Ik weet niet wat je bedoeld met vcds en SDS, maar als het werkt ben ik geïnteresseerd!
    Ik heb de Nokia 6300 telefoonhouder gedemonteerd, zie https://www.youtube.com/watch?v=atmyFNT82bY.
    Dit heeft geen invloed op de bluetooth werking / koppeling naar mijn smartphone. VOlgens mij is de afdekplaat bij de carbio iets anders dan die van de coupé?

    Ik wil de 12V van de connector van de Nokia houder gebruiken voor een GPS tracker, maar er zit een slimme schakeling die de 12V uitschakelt naar ongeveer 20 seconden.
    Waarschijnlijk omdat de Nokia houder niet meer verbonden is of dat er geen telefoon in de houder wordt gedetecteerd. Weet je hoe ik dit kan omzeilen?

    vast bedankt,
    Antoine

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    60
    Posts
    848
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Smartphone koppelen met standaard telefoonadapter?

    VCDS is het codeer systeem van RossTech (vroeger VAGCOM) en SDS is de spraak controle optie van Audi.

    Ik heb t geprobeerd volgens de beschreven methode, helaas zonder een goed resultaat.

    Als je SDS wil gebruiken in je Roadster zal je het via vcds nog moeten inschakelen, plus je rns-e moet ook voorbereid zijn.
    Bovendien zal je een microfoon moeten aansluiten, maar deze kan je via je telefoon mic (naast je interieur lampjes in t dak) afsplitsen.
    Dit werkt bij mij nu prima en wat ik wel merkte is dat de pairing gong wel iets zachter is maar het blijft een lastig probleem en rete-irri.

    Zou mooi zijn als er hier mensen zijn die de gouden tip hebben.

    De houder achter zal ik ook even gaan openmaken want ik wil er ook een extra 12V aansluiting maken voor USB laden etc.
    Laatst gewijzigd door johnp; 05-06-17 om 22:54. Reden: e
    Audi TT Roadster 2.0Tfsi

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    56
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Smartphone koppelen met standaard telefoonadapter?

    Hallo John,

    Ben benieuwd of de 12V van jouw houder aan blijft als de houder is afgekoppeld? Bij mij valt deze na 20-30 seconden weg.
    Zoals gezegd had ik deze spanning graag willen gebruiken voor een GPS tracker en een USB aansluiting zou ook erg handig zijn.
    Is er een andere optie om een geschakelde 12V ergens vandaan te halen (bv van de sigarettenaansteker)?

    mvg,
    Antoine

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    60
    Posts
    848
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Smile Re: Smartphone koppelen met standaard telefoonadapter?

    Vandaag maar even de extra 12 Volt aansluiting ingebouwd.

    Was wel een klusje omdat ik hem heb afgeleid van de originele 12V naast de asbak.
    Hiervoor moet je wel even wat demonteren om het asbakje los te krijgen helaas maar t is te doen.
    https://www.motor-talk.de/blogs/sinn...-t3783233.html

    Daarna de leiding naar achter brengen, dit gaat t makkelijkste buitenom aan de passagierskant en de draad dan te klemmen tussen tunnelzijkant en tapijt dat werkt prima.
    Je kan m dan netjes door de plastic delen heen leiden naar de achterste plaat boven de FSE houder.
    Daarna een 12V contrastekker (Halfords) netjes inbouwen en je hebt een prima resultaat. Ook is de boel meteen gezekerd.


    Audi TT Roadster 2.0Tfsi

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    56
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Smartphone koppelen met standaard telefoonadapter?

    Hallo John,

    ziet er netjes uit! Ga je de telefoonhouder nog verwijderen? Ik heb dat wel gedaan en wil bij de Audi dealer het originele afdekplaatje nog bestellen zodat het er weer netjes uit ziet.

    Ondertussen heb ik mijn dashcam een eigen 12V gegeven (zit dus niet meer op de sigarettenaansteker aangesloten).
    Ik heb een geschakelde 12V "afgetapt" uit de zekeringenbox met een zogenaamde "fuse holder bypass".

    FuseHolderBypass.jpg

    In de fuse box zijn nog diverse lege plekken, waaronder één voor een 2de sigarettenaansluiting in de kofferbak, die in mijn auto niet aanwezig is. Daar heb ik deze bypass ingezet. Ik heb de 12V kabel achter het dashboard laten lopen en uiteindelijke de aansluiting in het dashboardkastje gemaakt. Deze is overigens makkelijk te demonteren (zit vast met 5 boutjes). De kabel achterlangs plaatsen is nog wel lastig, maar met een stukje installatiedraad (VD-draad) en wat geduld is het uiteindelijke gelukt.

    In mijn sigarettenaansteker heb ik een USB lader geplaatst: https://www.bol.com/nl/p/dubbele-usb...wse#modal_open
    Deze past perfect en ook de schuifdeksel kan nog dicht.

    Ik zal nog wat foto's maken en uploaden de volgende keer.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    60
    Posts
    848
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Smartphone koppelen met standaard telefoonadapter?

    Mooie oplossing netjes. Is de aansluiting ook gezekerd zo ? Waar heb je m geplaatst?
    Welke 12V contra stekker heb je gebruikt?
    Je kunt overigens ook USB contra aansluitbussen kopen zag ik bij de Conrad, is ook netjes!
    Ik mis een 12V in de kofferbak overigens niet zo. Bij mijn vorige wagen (BMW Touring) is dat toch wel handig.
    De 12V die ik nu heb ingebouwd was bedoeld voor een GoPro voor de vakantie, maar ik moet nog ff kijken of ik een houder (Brodit o.i,d.) in de plaats van die cradle ga gebruiken.
    Een bakje zie ik niet zo zitten omdat er in de Roadster al genoeg mooie handige bakjes met klepjes zitten. Ook bv onder de stoelen.
    Audi TT Roadster 2.0Tfsi

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •