Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Computer kan geen contact maken met de auto

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Computer kan geen contact maken met de auto

    Hallo beste mensen,
    Zoals ik al eerder gemeld heb, is de comfortmodule van mijn TT Roadster defect; ik heb een Engelse comfortmodule bij de wagen gekregen (module uit een Engelse sloper) en deze zou goed zijn en moest 'alleen maar' ingeleerd worden.
    Nu, ik ben met TT en module naar een universele garage gestuurd die mij werd aangeraden; Na een uur pielen en solderen van een los contact op de module, sloot men de diagnose computer aan, dit bleek via het zekeringkastje in het dashboard te gaan (had dat maar eerder gedaan...(>). Diagnose was: "computer kan geen contact maken met voertuig"! Dit was een Guttman diagnose computer. Tijd voor 'zwaar geschut', de Snapptools diagnose computer werd aangesloten, helaas met zelfde resultaat.
    Onverichterzake kon ik weer huiswaarts, na ff 89 euries te hebben moeten aftikken, want de mannen hadden er toch werk aan gehad....Men adviseerde mij naar een Audi dealer te gaan want met VAG spullen zou het een fluitje van een cent zijn.
    Dus, ik naar mijn dealer. Aldaar prikten ze de VAG-diagnose computer op de inmiddels (ook bij mij) bekende plek in/onder het dashboard. Resultaat? Helaas hetzelfde: "computer kan geen contact maken met het voertuig"!
    De dealer raadt mij nu aan een onderzoek naar de electronica te laten doen; dit zal ongtwijfeld enige uren in beslag nemen x werkplaatstarief Audi-dealer =veel geld...(-

    Iemand enig idee wat hier mis kan zijn?

    vast bedank en groetjes

  2. #2

    Standaard Re: Computer kan geen contact maken met de auto

    Heb je de auto al lang en is hij sindsdien weleens uitgelezen? Heeft een vorige eigenaar niet ergens een schakelaartje geplaatst om diefstal lastiger te maken?
    Audi A3 1.8T AUM - 2001 - 264.000 km
    Volvo 240 B23A M46 - 1983 - 257.000 km
    Mazda MX-5 NBFL - 2002 - 153.000 km

  3. #3
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Computer kan geen contact maken met de auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArjandO Bekijk Berichten
    Heb je de auto al lang en is hij sindsdien weleens uitgelezen? Heeft een vorige eigenaar niet ergens een schakelaartje geplaatst om diefstal lastiger te maken?

    precies dat zou maar zo kunnen. even de k-line doormeten en rest vd obd stekker (12v massa etc.) en je weet het zo...
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Computer kan geen contact maken met de auto

    @hansdevogel en ArjandO: heb de auto pas een paar weken en universele garage kon er niets mee (geen contact met auto), maar zij hadden geen VAG 'tools'; dealer constateerde hetzelfde wel met VAG tools (diagnosecomputer).
    Ga binnenkort de aangegeven tips van jullie laten uitproberen bij de dealer. Dank!

  5. #5

    Standaard Re: Computer kan geen contact maken met de auto

    Zou voor je naar de dealer gaat eerst even informeren bij de vorige eigenaar en/of zelf opzoek gaan naar een niet-origineel schakelaartje.
    Audi A3 1.8T AUM - 2001 - 264.000 km
    Volvo 240 B23A M46 - 1983 - 257.000 km
    Mazda MX-5 NBFL - 2002 - 153.000 km


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Computer kan geen contact maken met de auto

    OK, Dank voor de tip, ik zal er eens een mailtje aan wijden. Wordt vervolgd (-

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Computer kan geen contact maken met de auto

    The continuing story.....

    Sorry, lange tijd weg geweest; tijd voor een update:

    Dealer had de VAG-COM geprobeerd zonder de (originele Audi) radio (met cassettespeler, jawel!) uit te bouwen. Ik werd via via doorverwezen naar Martijn van Eck uit Gaanderen (toffe gast) en hij bouwde de radio uit en wist in NO TIME een (fos) aantal instellingen in de computer van de TT Roadster te herstellen. Ik moet nog een keer terug voor de aanpassingen: electrisch openen cabriokap en centrale deurvergrendling. Deze opties waren niet zo dringend noodzakelijk, mede omdat het seizoen eindigde en ik de auto wilde stallen en schorsen. Zodra het mooie weer dreigt te komen, ga ik weer naar Arjan !

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •