Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Oliezeef vervangen. Oliepomp ook?

  1. #1

    Standaard Oliezeef vervangen. Oliepomp ook?

    Beste

    Ik heb een hoop lopen zoeken maar kan het niet vinden wat nu raadzaam is.

    Ik heb vandaag een bloedmooie TT kunnen kopen. Deze TT heeft het bekende oliedruk probleem (rode olie kan met 3 piepen).
    Maar voor de prijs die ik betaald heb moest hij gewoon mee dus bewust dit risico genomen.

    Voor ik er echt van ga genieten(en rijden) gaan we eerst dit probleem aanpakken door een nieuwe aanzuigzeef te plaatsen.

    Nu mijn vraag.. Is het verstandig om de oliepomp en ketting ook te vervangen dan? En zo ja is dit heel veel meer werk?

    Ik zie onder de olievuldup ook sludge. Dus zoiezo eerst het blok flushen met forte.

    Als ik dan toch bezig ben daar nog meer tips om op te letten en gelijk aan te pakken?
    Laatst gewijzigd door Jnunen; 19-12-16 om 21:20.

  2. #2

    Standaard Re: Oliezeef vervangen. Oliepomp ook?

    Eerst carterpan eronderuit, zeef vervangen(is deze verstopt dan wil je de motor echt niet meer laten draaien wat meer schade kan brengen) en alles schoonmaken, dan met verse olie+filter en flush het blok schoonspoelen en daarna alles weer verversen, en dan hopen dat er geen schade is aan de lagers ed

  3. #3

    Standaard Re: Oliezeef vervangen. Oliepomp ook?

    En de oliepomp? En zo ja is dat bij deze auto veel werk.. Zo duur zijn nou ook weer niet maar als t niet hoeft laat ik t

  4. #4

    Standaard Re: Oliezeef vervangen. Oliepomp ook?

    Vandaag de auto op de brug gedaan dn de zeef vervangen.

    De zeef was niet echt verstopt maar wel aardig sludge vorming in carter en blok.

    Hierna alles weer gemonteerd en een flush toegediend... Kwam mega zooi uit haha..

    Daarna oliefilter vervangdn en hoogwaardig olie erin. Helaas ging het lampje van oliedruk meteen weer aan.

    Hierna de oliedruk gemeten en die was ruim binnen de marges.. Toevallig hadden we in de werkruimte een nieuwe oliedruksensor liggen en die maar vervangen..

    En.. Jahoor lampje blijft uit... Was dus wel de oliedruksensor ipv de oliezeef haha

    Maar goed blokje is mooi onderhanden genomen en nu kan ik gaan genieten van mn nieuwe auto 💪

  5. #5
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliezeef vervangen. Oliepomp ook?

    Mooi dat iets soms heel simpel kan zijn! Veel plezier met je TT.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •