Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Rode indicatie check display en slijtage banden controleren?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    41
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Rode indicatie check display en slijtage banden controleren?

    Voor het eerst heb ik een Audi gekocht. Nu heb ik een TT 1.8 uit 1999.

    Hij ziet er goed uit en rijdt lekker.
    Mijn vragen:

    - Als ik bij de tellers het linkse knopje druk loopt hij (per druk) alle zaken door. Hij loopt alles door (per druk) en geeft in de kleur rood aan. Aan het einde geeft hij OK. Nu maak ik mij zorgen omdat het in de kleur rood in beeld komt. Maar de auto lijkt het goed te doen.

    - Distributieriem vervangen moment of km stand is niet te vinden. Dat laat ik dus preventief doen.

    - Banden zijn niet nieuw, maar wellicht nog goed voor de APK. Vraag, tussen de profielen zitten bolletjes die de slijtage weergeven, toch? Is het zo als daar ruimte op blijft, de band ook voldoende profiel heeft?
    Of zie ik dat verkeerd?

  2. #2
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard re: Rode indicatie check display en slijtage banden controleren?

    Bij vroegere Audi's van mij was rood gewoon de standaardkleur voor de teksten.
    De genoemde bobbeltjes (slijtage-indicatoren) geven aan dat wanneer het bobbeltje gelijk komt met het rubber ernaast de band vervangen dient te worden. Zelf laat ik het niet zo ver komen en vervang de band al bij 3 mm. profiel (wel zo veilig).

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    41
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: Rode indicatie check display en slijtage banden controleren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Bij vroegere Audi's van mij was rood gewoon de standaardkleur voor de teksten.
    De genoemde bobbeltjes (slijtage-indicatoren) geven aan dat wanneer het bobbeltje gelijk komt met het rubber ernaast de band vervangen dient te worden. Zelf laat ik het niet zo ver komen en vervang de band al bij 3 mm. profiel (wel zo veilig).
    Super bedankt!
    Dat geeft mij nachtrust

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •