Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Weinig licht D2S koplamp

  1. #1
    raze88's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Weinig licht D2S koplamp

    Beste medeforummers,

    Afgelopen weekend heb ik de xenonlampen van de TT gewisseld voor een nieuwe philips 4300k set. Reden hiervoor was dat de hoeveelheid licht uit de koplamp zeer weinig is(mistlampen geven een stuk meer licht en zijn noodzakelijk om nog in het donker wat te kunnen zien.) . Helaas heeft het vervangen van de lampen zelf geen effect. Nu heb ik in het verleden een soort gelijk probleem gehad bij mijn a4 b6. Oorzaak hiervan was de reflector icm de lens die aangetast waren. Helaas kan ik dit bij de tt moeilijk op een makkelijke zien omdat de bumper er eerst vanaf moet al vorens de koplamp te demonteren is.

    Voordat ik dit ga doen, ben ik benieuwt of er mensen zijn die dit probleem herkennen? En of de lenzen en reflectoren van de tt de zelfde problemen vertonen als bij de b6, of dat het ook de balast kan zijn of de hoogteerstelling?

    Al vast bedankt.
    Audi A4 b8 2.0TFSI S-Line 301PK | VW T-Roc R-Line

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Weinig licht D2S koplamp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raze88 Bekijk Berichten
    Beste medeforummers,

    Afgelopen weekend heb ik de xenonlampen van de TT gewisseld voor een nieuwe philips 4300k set. Reden hiervoor was dat de hoeveelheid licht uit de koplamp zeer weinig is(mistlampen geven een stuk meer licht en zijn noodzakelijk om nog in het donker wat te kunnen zien.) . Helaas heeft het vervangen van de lampen zelf geen effect. Nu heb ik in het verleden een soort gelijk probleem gehad bij mijn a4 b6. Oorzaak hiervan was de reflector icm de lens die aangetast waren. Helaas kan ik dit bij de tt moeilijk op een makkelijke zien omdat de bumper er eerst vanaf moet al vorens de koplamp te demonteren is.

    Voordat ik dit ga doen, ben ik benieuwt of er mensen zijn die dit probleem herkennen? En of de lenzen en reflectoren van de tt de zelfde problemen vertonen als bij de b6, of dat het ook de balast kan zijn of de hoogteerstelling?

    Al vast bedankt.
    Herken dit wel van m'n A8-je. Vooral met nat weer, dan lijkt het of het natte wegdek het licht absorbeert, ik gebruik dan ook wel eens de mistlampen ter ondersteuning.
    Heb vorig jaar de lampjes vervangen voor Philips X-tremeVision.
    Dit moeten lampjes zijn met meer lichtopbrengst. Maar goed, zoals gezegd, bij nat weer lijkt het nog niet veel in vergelijking met anderen weggebruikers.
    Overigens heb ik in het recente verleden een Xenon upgrade van Pilot-xenon ingebouwd in mijn toenmalige A6. Dit leverde ook heel veel lichtopbrengst op bij droog weer.
    Ook toen viel al op dat bij een nat wegdek de lichtopbrengst beduidend minder was. Dit zou mogelijk toch te maken kunnen hebben met verouderde reflectoren o.i.d.
    Wat ook kan meespelen is, dan men vaak kiest voor een te hoge kleurtemperatuur, maar dat is bij jou niet het geval. Misschien dat de kwaliteit van de lampjes nog een rol speelt. Met 4300k tot 5000k zit je rond de 3000 lumen, en 4300k is gewoon OEM.

    Ik heb dus nog niet echt kunnen ontdekken waaraan het nu uiteindelijk ligt. Bij mij werkt overigens de afstelling wel goed.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  3. #3

    Standaard re: Weinig licht D2S koplamp

    Na 10 jaar zijn chroom-gecoate reflectoren gewoon op. Je lenzen zullen vervangen moeten worden. Neem eens contact op met retrofitlab.nl
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Weinig licht D2S koplamp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Na 10 jaar zijn chroom-gecoate reflectoren gewoon op. Je lenzen zullen vervangen moeten worden. Neem eens contact op met retrofitlab.nl
    Is een goeie, heb al even op de site gekeken. Mogelijk kan ik daar iets mee, bedankt.

    Heb inmiddels geïnformeerd. Lijkt me een uitdaging die ik aanga.
    Laatst gewijzigd door slt; 18-12-15 om 17:35.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  5. #5
    Audiracing's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    82
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Weinig licht D2S koplamp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slt Bekijk Berichten
    Is een goeie, heb al even op de site gekeken. Mogelijk kan ik daar iets mee, bedankt.

    Heb inmiddels geïnformeerd. Lijkt me een uitdaging die ik aanga.
    En was dit de oplossing? Heb volgens mij hetzelfde probleem


  6. #6
    raze88's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Weinig licht D2S koplamp

    Recent heb ik zelf een set bij retrofitlab besteld. Al met al een behoorlijke klus met inbouwen(Zaagwerk in het binnenwerk van de koplamp om de reflectoren passend te krijgen), maar het resultaat mag er wezen.


    Vooraf (Onderste bundel is mistlicht):
    IMG_2810.jpg

    Een van de reflectoren van binnen:
    FullSizeRender (3).jpg

    FullSizeRender (4).jpg

    Resultaat:
    FullSizeRender (2).jpg


    Grootlicht:
    FullSizeRender (1).jpg

    Dimlicht:
    FullSizeRender.jpg
    Laatst gewijzigd door raze88; 07-02-17 om 08:27. Reden: Aanvulling
    Audi A4 b8 2.0TFSI S-Line 301PK | VW T-Roc R-Line

  7. #7
    Audiracing's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    82
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Weinig licht D2S koplamp

    thnx! Ziet er goed uit. Wat heb je precies besteld? En wat kost het ongeveer?

    sorry voor de brutale vraag maar kan je helaas geen prive bericht sturen.

    grtz
    Laatst gewijzigd door Audiracing; 07-02-17 om 08:00.

  8. Ad
  9. #8
    raze88's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Weinig licht D2S koplamp

    Op advies van Retrofitlab heb ik de "BMW 3 E46 AL SINGLE XENON MH1" set besteld. Handigste is denk ik om even contact met ze op te nemen.
    Audi A4 b8 2.0TFSI S-Line 301PK | VW T-Roc R-Line

  10. #9
    Coilt's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Weinig licht D2S koplamp

    Dit probleem zit zeker in de orginele projectors..

    Zijn de bekende bosch projectors waarvan de coating inbranden,deze retro zelf ook uitgevoerd bij me tt naar een bi-xenon projector h1.
    Dit ook na contact te hebben gehad met retrofitlab en deze als advies gekregen om te monteren.

    De bi functie heb ik ook van de projector aangesloten = dus normaal + xenon grootlicht als je ze beide aansluit.
    Ze hebben hiervoor zelf een adapter plaatje laten/gemaakt om dit simpeler in de tt 8n koplamp te monteren , dus ook mijn mening even contact maken met ze!

    De koplamp openhalen is zo gebeurt en de rest volgt zijn eigen (erg kleine aanpassing benodigd en bij interesse heb ik hiervan nog foto's voor je toen ik mijn koplampen heb gedaan)

  11. #10
    Audiracing's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    82
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Weinig licht D2S koplamp

    thnx,

    heb wel interesse. kan je helaas geen privebericht sturen..

  12. #11
    Coilt's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Weinig licht D2S koplamp

    ***krijg de foto's niet lekker als bijlage gevoegd***

    Dit is de link naar het album op me FB , hierin staan van de d2s orgineel demontage (en fotos van me orginele bosch projectors) .. naar het montage punt licht aanpassen om de projector erin te monteren etc.

    De set komt van retrofitlab af , en heb er nu afgelopen keer ook het nieuwe type xenon lamp h1 xb35 gemonteerd welke nog een beetje extra output geeft als een basic lamp

    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.721143074591200.1073741831.100000865430470& type=1&l=4daebca174
    Laatst gewijzigd door Coilt; 23-02-17 om 12:05.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •