Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Bonkend geluid

  1. #1

    Standaard Bonkend geluid

    Beste leden,

    Ik zit al enige tijd met een probleem aan mijn Audi TT Quattro Cabrio waar ik maar niet uit kom.
    Als ik over een drempel of een slecht wegdek rij hoor ik aan de linkerkant, in de buurt van het voorwiel, regelmatig een bonk/tik, net of er iets los hangt (geluid van metaal tegen metaal)

    Het vreemde is dat het soms een hele tijd weg is (de halve zomer bv niet gehoord) en na een tijd hoor je het weer achter elkaar.

    Ik heb hem al regelmatig op de brug gezet om te kijken of er iets los zit/hangt, ook alle veren rondom, koppelstangen en verschillende rubbers waaronder die van de draagarm zijn vervangen. Het leek hierna een stuk minder/weg te zijn, maar na een tijd toch weer teruggekomen.

    Misschien dat een van jullie dit eerder heeft meegemaakt/gehoord?

  2. #2
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Bonkend geluid

    Het zou nog een homokineet kunnen zijn, de binnenste hoor je vooral bij accelereren en de buitenste meer bij stuuruitslagen
    Heb je tevens het veerpootlager vervangen, die worden vaak vergeten maar kunnen vaak gaan bonken of geluid maken bij stuurbewegingen.
    Als een veerpootlager echt verrot is kun je ook wel speling voelen als je het loshangend wiel naar boven toe duwt of zijdelingsbeweegt
    Laatst gewijzigd door hansdevogel89; 03-09-14 om 15:49.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bonkend geluid

    Had ik ook bij mijn TT, bonk, piep en gekraak bij bepaald weer en vooral als je over een drempel, kuil of stoeprandje reed.
    Ook bij mij was niks te vinden, geen spelingen, defecte rubbers etc.

    Bleek een bekend probleem te zijn en wordt meestal veroorzaakt door uitdroging van de diverse ophangrubbers (van stabilisator stangen).
    Je kan het testen door de rubbers los te halen, in te spuiten en weer te monteren, is het weg dan moet je ze vervangen. (inspuiten is enkel een tijdelijk lap middel)
    Let op, alleen inspuiten zonder ze ook los te halen heeft geen/weinig nut/effect, je moet ze echt inspuiten als ze niet ingeklemd zitten.

    Ik heb de rubbers toen ingespoten (dus tussen stang en rubber), na spuiten was het probleem 'spontaan' weg, bleef ook na paar dagen/weken weg. Zou de rubbers bij de eerst volgende onderhouds beurt laten vervangen, helaas is die beurt nooit meer gekomen

  4. #4
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Bonkend geluid

    Kijk ook de versnellingsbak steun eens. Even de luchtfilter eruit schroeven en de steun losschroeven met een krik met houtje onder de
    carterpan. De mijne kon ik gewoon heen en weer tikken en was compleet verrot

  5. #5

    Standaard Re: Bonkend geluid

    Bedankt voor de reacties, top! ik hoop dat ik van het weekend wat tijd heb om jullie suggesties na te lopen.

    Ik laat jullie weten of er iets is uitgekomen.

    Joey


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •