Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 1.8 bokt bij normaal optrekken

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    8
    Kudos
    0

    Standaard 1.8 bokt bij normaal optrekken

    Goedendag mensen,

    Ik zit met een raadsel waar de anwb ook geen raad mee wist; mijn c3 1.8 loopt erg beroerd wanneer je begint te rijden, tijdens optrekken dus. Alleen wanneer je zeeer langzaam accelereert gaat het nog een beetje. Dit gaat gepaard met een flink bokkende motor en veel gesputter tot je wat sneller rijdt, zeg 80 en dan kun je rustig verder snelheid maken en lijkt alles in orde te zijn. Echter, wanneer je vol gas achteruitrijdend wegsprint, is er echt niks mis, als een zonnetje.

    De auto rijdt op lpg, overgeschakeld naar benzine heb je hetzelfde probleem. Koude start en stationair loopt de motor goed, ook bij gasgeven in stilstand is er niks aan de hand. Heb van de week alles, voor zo ver mogelijk althans, gecheckt op vacuum lekkage, pakkingen en slangen vervangen, bougies, verdelerkap en de daarbij behorende kabels etc. Er zaten aardig wat lekkages maar die zijn verholpen dus. Er zit trouwens een Pierberg carburateur op.

    Dus: auto rijdt zeer beroerd vooruit maar prima achteruit.

    Beetje wezen brainstormen en kwam tot het volgende; vooruit rijdend (en juist tijdens optrekken) neemt de motor een andere positie aan dan wanneer je achteruit wegrijdt; bij vooruit optrekken helt de motor enigszins achterover en bij achteruit wegrijdend helt de motor voorover. Ik vermoed dat de motorsteunen/rubbers af zijn waardoor de hoek groter zal zijn dan normaal gesproken.

    Mijn vraag is, kan het zijn dat ergens een vacuumlek ontstaat alleen tijdens optrekken in combinatie met slechte motorsteunen?

    Ps; mijn naam is Ite, heb twee c3's en bevalt me zeer goed; op wat kleine dingetjes na rijdt ik nagenoeg probleemloos 65.000 km en met veel plezier in de audi 100. (beste tweedehands ooit!)

    Alvast bedankt voor het meedenken om dit euvel uit de wereld te helpen.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 bokt bij normaal optrekken

    Titel aangepast zodat de vraag duidelijk wordt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •