Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 100, 1991, deurhendel bestuurderszijde is 'lam'

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard 100, 1991, deurhendel bestuurderszijde is 'lam'

    Beste forumleden,

    Ik ben nieuw hier en heb net even rond gezocht naar een antwoord op mijn vraag, maar kon ik niet vinden, vandaar deze nieuwe post.

    Ik krijg vanuit de binnenkant (aan bestuurderszijde) de deur van mijn Audi 100 niet meer open. De hendel is lam geworden nadat ik de deur wilde openen vanuit de binnenkant terwijl het slot erop zat (ik heb de deuren het liefst op slot ivm mogelijke binnendringers). Er kwam dus even kracht op de hendel te staan en daarna deed hij het niet meer. Ik kan de deur wel probleemloos openen vanaf de buitenkant.

    Ik heb de garage gebeld, die willen wel kijken, maar zeggen dat het paneel eraf moet en dat ze dan gaan onderzoeken. Ik ben bang dat dit veel tijd gaat kosten, niet veel ervaring met dit type auto en ook omdat er vervolgens waarschijnlijk onderdelen nodig zijn die hij moet bestellen en die moeilijk te vinden zijn, etc.

    Een paar vragen:
    1. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? Kan dit probleem worden verholpen en zo ja, hoe? Welke onderdelen zijn daarvoor nodig (en eventueel waar te bestellen)?

    2. Is er iemand die dit klusje (tegen redelijke vergoeding) kan uitvoeren? Het liefst in de buurt van Amsterdam, maar ik ben bereid hiervoor te rijden.

    Groet,
    Cat

  2. #2
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: 100, 1991, deurhendel bestuurderszijde is 'lam'

    De Coupe van mijn vriend heeft exact hetzelfde probleem op de zelfde manier veroorzaakt.

    Ik vermoed zelf, dat het kabeltjes is losgeschoten van de handel, of dat misschien het meenemertje (een soort heveltje) gebroken is bij het slot.

    Maar ik wacht ook even de reacties af.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: 100, 1991, deurhendel bestuurderszijde is 'lam'

    Ik ben vandaag toch naar de garage gegaan, te onhandig om niet direct uit de auto te kunnen stappen. Het viel alleszins mee, het paneel werd eraf geschroefd en inderdaad het haakje was losgeschoten. Dit is terug gezet en extra vast gemaakt met een tyrap. Het paneel er weer op geschroefd. Je moet even weten waar alle schroeven zitten, maar het is dus heel eenvoudig.

    Succes!
    Groet,
    Cat

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 100, 1991, deurhendel bestuurderszijde is 'lam'

    Mooi toch. Ouderwets degelijk en als er iets stuk gaat is het eenvoudig te repareren. Grote kans dat dit bij een moderne auto niet mogelijk is.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •