Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Kabelboom repareren typ 44, welk gereedschap?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Kabelboom repareren typ 44, welk gereedschap?

    Allen,

    mijn 100 vertoond hier en daar wat kleine electrische problemen. Zo doen mijn electrische ramen het voor de helft of verkeerd om en werkt de c.v. niet of soms en meer van dat soort dingetjes.
    Bestuurdersportier heb ik het doorvoerrubber even opzij geschoven en zag hier al een heel stel uitgedroogde kabels zitten. Nou wil ik het goed aanpakken door alle kabelbomen te doorlopen en dan alle slechte kabels vervangen.
    Dit betekent dus kabelschoentje uit stekker verwijderen en nieuwe kabelschoen op een nieuwe kabel krimpen en weer in de stekker steken, ik weet alleen niet wat voor kabelschoentjes ik nodig heb en welk gereedschap daarbij hoort. Kan iemand mij hiermee helpen?
    En iemand tips welke kabel ik het beste kan gebruiken?

    Graag hoor ik van die of gene.

  2. #2
    guido
    Guest

    Standaard Re: Kabelboom repareren typ 44, welk gereedschap?

    Een goed idee, maar lastig om uit te voeren. Ook heb je speciale krimptangen nodig. Een adres waar je het nodige vind : https://www.rdae.nl/

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Kabelboom repareren typ 44, welk gereedschap?

    Guido,

    dank voor je reacdtie, is inderdaad erg lastig en veel werk maar wel noodzakelijk helaas. Bedankt voor je link. Ik ben vooral op zoek naar de banaming van de pinnetjes en krimptang, dan weet ik waar ik naar moet zoeken.?

  4. #4
    guido
    Guest

    Standaard Re: Kabelboom repareren typ 44, welk gereedschap?

    Als je op de site van Rick Donkers eerst op zoek gaat naar de lege connector dan staat daar het juiste nummer van de pennen bij (op info klikken) Bij de pennen vind je vaak de informatie over de te gebruiken krimptang of omgekeerd. Namen en types zijn moeilijk te geven. Audi gebruikt alleen bestelnummers. Soms via ETKA online of zo nog wel terug te vinden.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Kabelboom repareren typ 44, welk gereedschap?

    Guido bedankt hier kan ik wat mee!


  6. #6
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Kabelboom repareren typ 44, welk gereedschap?

    https://www.aliexpress.com/item/New-...6-ba2b0ec25082

    Die moet je hebben. Prima ding, ik heb er al heel wat kabelbomen mee aan elkaar gekrompen.
    Audi specifieke connectoren ben ik tot op heden niet kunnen vinden bij RD, hooguit de Bosch stekkers die rondom de motor gebruikt worden.
    Als je b.v. eens op realoem.me kijkt, vind je tekeningen van de kabelbomen met de onderdeelnummers van de stekkers er bij. Die nummers kun je vervolgens bij de dealer bestellen, als die ze nog heeft.
    Maar waarom niet gewoon die paar slechte draden er uit knippen, en nieuwe er in solderen? Goede 2e hands kabelbomen zijn b.v. bij Autewo ook gewoon te koop.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Kabelboom repareren typ 44, welk gereedschap?

    Typ89 bedankt voor je reactie, mooie complete tang. Dank daarvoor! Solderen vind ik niet echt een optie, moet ook een beetje netjes zijn vind ik.
    Autewo kon ik nog niet, ga ik ook nog even induiken.

    Dankje!

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Kabelboom repareren typ 44, welk gereedschap?

    Nou werkelijk solderen niet netjes?
    Jij houdt de kleuren aan het begin en het einde, kabel ertussen krimpsok eromheen.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •