Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Verdelerkap / rotor welk merk?

  1. #1

    Standaard Verdelerkap / rotor welk merk?

    Ik installeer altijd Bosch, maar de rotor van Bosch is al tijden niet meer leverbaar. Heb Bosch Duitsland zelfs gecontacteerd en is niet meer in productie.

    Nu zie ik soms wel NOS ergens voorbij komen op ebay of waar dan ook.

    En voor nu is alles nog goed, 2 jaar terug vervangen en toen was die rotor wel leverbaar.

    Maar heeft iemand weleens Topran gemonteerd.

    Dan ben je voor 15 euro klaar, is het vergelijkbaar. Produceert Bosch het allemaal nog wel zelf. Bosch luchtfilters komen uit dezelfde fabriek waar Mann filters ook vandaan komen, staat vaak Made in Spain op.

    Zullen ze t voor deze oude modellen echt zelf maken, zullen ze daar een hele productielijn nog voor hebben lopen om voor die kleine aantallen ons te kunnen voorzien. Ik heb wel tijdje terug een Beru verdelerkap in handen gehad bij een vriend, waren met de ontsteking bezig, niks vervangen. Hij had er 0 klachten over.

    Zelf heb ik al 2 jaar een Topran deurhendel op mijn audi 100 zitten, was 7 euro. Ik dacht probeer t gewoon, beter dan een niet werkend portier. En dat ding gaat nog steeds soepel.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.209
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Verdelerkap / rotor welk merk?

    Topran is groot, ik dacht vroeger dat het uit Turkije kwam maar de magazijnen/importeur zijn in duitsland. Niet een heel verkeerd merk denk ik, prima voor auto's waar je weinig keuze hebt of niet mega veel geld aan kwijt wilt.

    Dit zeggen ze bij autodoc er over.
    https://www.autodoc.nl/auto-onderdel...BoCFdwQAvD_BwE

    Heb je al eens bij winparts gekeken voor je wagen? Misschien ook een valeo kapje, beru is ook goed, maakt bougies.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 30-04-23 om 10:33.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard Re: Verdelerkap / rotor welk merk?

    Heb er eens topran opgezet, bevalt prima. Dacht voor die prijs. De topran deurklinken (nu 3 vervangen) bevallen ook prima. En dat voor amper 7 euro per stuk, hoe maak je het.
    Laatst gewijzigd door audi100cd1985; 06-05-24 om 11:53.

  4. #4
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Verdelerkap / rotor welk merk?

    De 20v heeft een "specialere" breete vd verdeler, ze is anders dan de 10v.
    Zo uit mn hoofd is er een zelfde uit een Toyota. Dacht hun V6 model
    Een "10v" past wel en deze is meestal gecopieerd door de toeleveranciers om onder de noemer ook voor de 20v gebruikt te worden
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #5

    Standaard Re: Verdelerkap / rotor welk merk?

    Ik heb alles nu vervangen inclusief bobine. Kreeg laatst een vonk van de bobine op de rand waar die 2 delen samenkomen, was daar langs bezig met een vacuumpompje. Nou dat heb ik wel even gevoeld. Zit een plastic kap op dus de staat van de bobine is daardoor slecht te controleren.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •