Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Vulpijp doorvoer wielkast carrosseriereparatie

  1. #1
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    198
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Vulpijp doorvoer wielkast carrosseriereparatie

    Heeft iemand op dit forum ooit hetzelfde probleem gehad met zijn Audi 100/200? De doorvoer van de brandstof vulpijp door de buitenkant van de wielkast is bijna geheel rondom 2-3 cm weggeroest. Zijn er reparatiedelen te krijgen of heeft iemand dit eerder gerepareerd?

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  2. #2
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.536
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Vulpijp doorvoer wielkast carrosseriereparatie

    Je bedoeld dat het "gat" waardoor de leiding loopt, groter is geworden omdat er metaal verdwenen is vanwege roest?

    Hmmm good question. Ik denk dat ik het gat verder zou uitkrassen/vergroten, totdat er geen materiaal meer los komt. Blank maken (staal)
    Vervolgens twee stalen plaatjes van de juiste dikte nemen, elk een halve cirkel en in de vorm van het gat (zal niet perfect rond zijn tenslotte) en die elk tussen de leiding en de betreffende kant van het gat wurmen tot alles goed past (dremel = your friend). Dan die helfen in-situ op een paar plekken puntlassen en doorlassen.
    Dan een zinkspray of zoiets en primer en lak.
    Zo blijft het gat netjes een echt gat maar wel bruikbaar (leiding is los te halen).

    Ik heb even getekend wat ik bedoel. Die rode en blauwe vlakken zijn de plaatjes. Zwart is de leiding in het midden.

    Gat reparatie.jpg


    Alternatief en quick&dirty, maar dan krijg je die leiding er nooit meer uit, is het gat uitkrassen/vergroten, totdat er geen materiaal meer los komt en er een liquid-metal in/op smeren. Ik ben gek op JB-Weld. Maar JB-Welb is zo goed, zo knetterhard, dat je die leiding er dus nooit meer normaal uitkrijgt (weet waar je aan begint).
    Laatst gewijzigd door Steven; 02-05-24 om 03:13.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #3
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Vulpijp doorvoer wielkast carrosseriereparatie

    Helaas is dit een veelvoorkomende dooroesting. Zeker bij de VFL modellen
    Na 87 komt dit wat minder voor. Plaatwerk is vaak imitatie welke nooit direckt goed past. Zelf eea maken is dan net zoveel werk en geeft een goed reslutaat.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •