Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Lampje Delta 1 radio vervangen

  1. #1
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Lampje Delta 1 radio vervangen

    Is er iemand hier bekend met hoe de gloeilampjes in de Audi delta/gamma/beta van de eerste generatie moeten worden vervangen? En met wat voor type lampjes, ik houd ze het liefst natuurlijk orgineel. Als er wat anders in komt moet de werkende ook vervangen worden, maar die zit op een nogal moeilijke plek tussen de schakelaars.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  2. #2

    Standaard Re: Lampje Delta 1 radio vervangen

    ik denk een rood ledje zn werk prima zal doen. Eigenlijk de spanning op die 2 puntjes meten en dan ledje 3mm ofzo erop, er moet wat afstand zijn tot printplaat, dus een voorweerstand als de spanning te hoog is kan er onder.. Lijken verdacht veel op de lampjes die ook gewoon in t dashboard overal zitten met of zonder houder. Maar deze is rood geschilderd, waarbij die in t dashboard vroeger vaak blauwachtig waren om wit licht te creeeren.

    Maar ik heb geen originele radio. Wilde bluetooth en zonder veel poespas. Toen maar dit goedkope ding genomen en bevalt wonderbaarlijk goed en de originele audi speakers zijn eigenlijk best wel heel goed voor zn tijd. Of audi gaf er wat meer aan uit dan andere merken haha.

    https://www.bol.com/nl/nl/p/caliber-...6.ProductImage

    Al wil ik m misschien vervangen door een Blaupunkt Madrid 200 zonder cd loopwerk. Die hebben meer een jaren 80 look.

  3. #3
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje Delta 1 radio vervangen

    Heb ze vervangen voor rode gloei/hallogeen lampjes, licht is nu meer donkerrood net als alle andere verlichting. Lampje links kon je er zo uit trekken, recht met de soldeerbout gedaan, tevens de lampjes achter de digitale getallen rood aangestipt met rode lichtdoorlatende modelbouw verf.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi100cd1985 Bekijk Berichten
    Maar ik heb geen originele radio. Wilde bluetooth en zonder veel poespas. Toen maar dit goedkope ding genomen en bevalt wonderbaarlijk goed en de originele audi speakers zijn eigenlijk best wel heel goed voor zn tijd. Of audi gaf er wat meer aan uit dan andere merken haha.

    https://www.bol.com/nl/nl/p/caliber-...6.ProductImage
    Ik heb bluetooth doormiddel van een cassettebandje, opgeladen doe je er 8 uur mee, als de auto stilstaat doe ik hem altijd aan de lader via de sigaretten aansteker. De orginele nokia speakers zijn inderdaad best goed voor die tijd, heb ze uiteindelijk wel vervangen voor JBL Stage 2, zelfde specificaties verder.



    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door MechielHoenink; 14-05-24 om 15:45.

  4. #4

    Standaard Re: Lampje Delta 1 radio vervangen

    Grappig cassette met bluetooth, wist niet dat het bestond. Had vroeger zo eentje met een draad, werkte best prima. Maar wilde t wat moderner hebben.

    Als iemand ooit een Sony/JVD DAT autoradio uit de jaren 80 ziet dan roep me maar, die zoek ik al jaren.

    Ja de speakers kunnen wel beter, maar dan wil ik die voorin op t dashboard vervangen, maar vol opengedraaid blijft t aanhoorbaar en dat is mij in een volvo 740 nooit gelukt, wat een inferieure troep zat daar in.
    Laatst gewijzigd door audi100cd1985; 14-05-24 om 15:56.

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.383
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje Delta 1 radio vervangen

    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


  6. #6

    Standaard Re: Lampje Delta 1 radio vervangen

    Mooi ali heeft ook alles.

    Probeer iig niet een stationair regelklep, de sigaar, van ali. Die werkt niet goed, of eigenlijk heel belabberd. Had ook niet anders verwacht haha, maar dacht probeer t eens want de audi 100 is daar nog tot 2004 in productie geweest. Maar blijkbaar amper of niet met de 5 cilinder. Dus totaal andere elektronica. Maar ding lijkt er sprekend op, doen ze goed.

  7. #7
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.576
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Lampje Delta 1 radio vervangen

    Op Ali koop je reverse-engineerd gekopieerde troep. Als het verdacht goedkoop is, heeft dat een reden...
    Als je op eBay iets zoekt, en de gemiddelde prijs is bv. 100 Euro, en dan komen de "uit China" lijstjes waar het zelfde ding, maar 20 of 30 euro kost, dan moet je al onraad ruiken...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  8. Ad
  9. #8
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje Delta 1 radio vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Op Ali koop je reverse-engineerd gekopieerde troep. Als het verdacht goedkoop is, heeft dat een reden...
    Als je op eBay iets zoekt, en de gemiddelde prijs is bv. 100 Euro, en dan komen de "uit China" lijstjes waar het zelfde ding, maar 20 of 30 euro kost, dan moet je al onraad ruiken...
    Inderdaad beter niet aan beginnen, achterlichten verkopen ze ook op ali, dat kunstof wordt binnen een paar jaar gewoon wit....

    Chinese voorbumpers met mistlampgaten raad ik ook af, gaten zijn ontzettend lelijk afgewerkt, zonder mistlampen kijken ze prima.

    Voor de VW Santana hebben ze zelfs led achterlichten ontwikkeld🫠

    Dure elektronica onderdelen van de K-Jetronic koop je nog beter tweedehands dan van Ali, want eerlijk is eerlijk, Bosch reproductie is niet goedkoop.


    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  10. #9
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.576
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Lampje Delta 1 radio vervangen

    Precies. En als je iets met rubber erin verwerkt koopt. Stay away. Ze sparen geld door er totaal geen UV-Bescheming in te verwerken.
    Mijn zoon moest zo nodig een nieuwe 400cc motorfiets uit China kopen. Een Mash. Wat een bagger.
    In het boekje staat "elke 3000km oliewissel" en de benzineleidingen moeten elke 4 jaar vervangen worden. Pardon???

    De reden is dat de rubberen slangen na 2 jaar zo vreselijk uitgedroogd waren. Het rubber om het schakelpookje en die van de kickstarter: totaal uitgedroogd: de scheurtjes zaten er in en het brokkelt gewoon af.
    De rubberen onderdelen van m'n Honda Africa Twin uit 1989 zijn er beter aan toe...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  11. #10
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje Delta 1 radio vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Precies. En als je iets met rubber erin verwerkt koopt. Stay away. Ze sparen geld door er totaal geen UV-Bescheming in te verwerken.
    Ook stekkertjes voor in het motorruim met rubber machet zijn waardeloos, rubber is al binen 1 jaar vergaan, en dan zit het niet op de warmste plek in het motorruim.

    Alle auto elektronica stekkertjes, bedrading en rubber doorvoeren/stofkapjes koop ik altijd bij rdae, dan heb je tenminste geen troep.



    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  12. #11
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.576
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Lampje Delta 1 radio vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi100cd1985 Bekijk Berichten
    Probeer iig niet een stationair regelklep, de sigaar, van ali. Die werkt niet goed, of eigenlijk heel belabberd.
    Koop deze (heb ik ook gedaan): https://www.ebay.ch/itm/266661124564

    Leerlaufregler (Idle Air Control Valve, IACV) als drop-in-replacement voor:
    Audi: 034133455B
    Bosch: "0 280 140 512"

    Is van Löwe Automotive. Made in Germany en een goede vervanger voor Bosch imho.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  13. #12

    Standaard Re: Lampje Delta 1 radio vervangen

    Ik heb hun eens gecontacteerd en ook hun productie is helaas niet in Duitsland. Heb verder niet naar exacte detail gevraagd en ook niet gekocht, dus geen idee hoe de kwaliteit is, maar het wordt iig niet in Duitsland gemaakt, is ook gekkenwerk voor de bedragen die ze vragen, daar krijg je geen Productiehal voor in werking in Duitsland. Al helemaal niet met all prijzen van toeleveranciers. Niet voor niks dat Bosch amper nog K-jetronic spullen ze maakt, die productielijnen hebben ze nooit overgeheveld naar India of China waar nu bijna alles van Bosch vandaan komt.

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje Delta 1 radio vervangen

    Ook met duurder spul wat je hier koopt, loop je het risico dat het dezelfde cheapo meuk is die door iemand is geïmporteerd, met een vette marge eroverheen. Ik heb een profi fotostudio ingericht, daarbij heb ik hetzelfde ondervonden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •