Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 50

Onderwerp: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    282
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Red face Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    Beste forumleden, na mij een beetje te hebben ingelezen ben ik zover om een topic te starten met wat vragen over mijn nieuwe Audi 100 (c3 volgens mij).

    De auto is van 1984 en duitse import. Het is van origine een 1.8 benzine geweest, maar door de vorige eigenaar een 1.9 Sdi motor van een caddy in geprutst. Nu mankeert deze auto nogal wat, om te beginnen de handrem werkt niet.

    Is deze af te stellen want binnen in de auto kon ik niks vinden. Er zit een heel stuk speling op, tot je niet verder kunt en remt dan niet.

    Ook zo'n beetje alle deurhandels zijn kapot en instappen moet via de pasagierskant, is hier een oplossing voor? (handles van ebay zag ik?)

    Daarnaast heb ik verschillende elektronica problemen. Het klokje in de tellerset doet het niet, de binnenverlichting en kofferbak verlichting doet het niet. De temperatuur meter doet het niet. En de helft van de lampjes in de tellerbak doen het niet, incl die van de verlichting. Is dit misschien een samenhangend probleem ergens? Zekeringen zijn gecheckt, die zijn het probleem niet, en de tellerset is er ook uitgeweest en die is het ook niet, voor zover te zien achterop de printbanen. Wel ontbreken er lampjes.

    En mocht iemand nog een goed setje spiegels hebben dan hou ik mij ook aanbevolen.
    Als iemand mij een beetje kan helpen zou erg fijn zijn, want over 2 weken willen een vriend en ik ermee 8200 km gaan rijden door europa

    Alvast bedankt

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschillende problemen audi 100

    Wat een ambitie, 8200 km met een onbekend samengeraapt gebakje...

    Handrem afstellen achter bij de trommels. Check ook even de remvoeringen en de wielremcilinders want meestal zijn die versleten als de handrem niet meer werkt.

    Deurhendels breken intern als je ze niet regelmatig smeert. Zoek op sloperijen of op eBay naar vervangers.

    Klokje zal gewoon stuk zijn. Is dat een enorm probleem? Anders zoeken naar een ander instrumentenpaneel. Binnenverlichting en kofferbakverlichting hebben daar niets mee te maken, check de zekeringen maar waarschijnlijk zijn gewoon de schakelaartjes in de portieropeningen mottig. De lampjes in het instrumentenpaneel gaan inderdaad stuk, kun je met een defecte als voorbeeld bij een goede automaterialenzaak halen. Temperatuurmeter stuk is of een probleem in het instrumentenpaneel, slecht aangesloten door hobbybob of een overleden sensor.

    Spiegels vind je op de sloop.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    282
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschillende problemen audi 100

    Mooi idee toch Belastingvrij, diesel, en zuinig!

    Handrem zal ik morgen eens naar kijken, ik kan maar weinig HowTo's vinden of informatie over sleutelen aan de audi 100. Om de hele trommels te demonteren zie ik niet zomaar zitten zonder te weten hoe je de blokken moet terug stellen oid.

    Klokje is niet heel erg, maar dacht misschien dat het 1 met het ander te maken had. Lampjes van de tellerset zijn heel, dus dat
    is het probleem niet...

    De binnenverlichting mist een schakelaartje zo te zien, daarom zal het wel niet werken. Achterin zat geen lampje, die moet ik dus even halen.

    Zekeringen zijn allemaal gecheckt, die onder de motorkap tenminste, of zijn er nog meer?

    Alvast bedankt voor je reactie!!

  4. #4

    Standaard Re: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    Als je achter remschijven hebt, zit hier een extra armpje op voor de handrem. Deze drukt de remzuigers dmv een wormviel naar buiten. Deze armpjes willen wel eens vast zitten. Problemen met de klok/verlichting zal wel te maken hebben met de ombouw naar diesel....
    Hendels zijn op ebay.de te krijgen.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    Een 1.8 heeft volgens mij achter altijd trommels. De klok wordt gewoon aangestuurd door 12V net als de verlichting, alleen de toerenteller (mocht deze gemonteerd zijn, maar is niet standaard in een 1.8) zou bij de ombouw sneuvelen. Ik gok dat de lampjes wel stuk zijn maar dat niet lijken, dat de contacten geoxideerd zijn of de printbaan gebroken is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    282
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    Bedankt voor de antwoorden. Vandaag heb ik op de sloop vlakbij een complete duitse 100 c3 gevonden. Alle 4 deur handle's mee genomen en nog een boel kleine dingen die nog mankeren. Voor 3 tientje's was het klaar. Morgen ga ik verder kijken voor de handrem. Deze is met trommels. Hoe demonteer ik deze? Ik heb het idee dat ze een beetje vastzitten. Alvast bedankt voor de antwoorden :-)

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    Naafkapje eraf wippen, splitpen eruit, kroonmoer los, trommel lostrekken. Misschien moet je de segmenten terugstellen (vermoedelijk niet, zo te oordelen aan de niet werkende handrem)- dit verschilt per type trommel. Rubberdopje voor- of achterin de trommel eruit, stelwieltje achterop of stellen door een boutgat van het wiel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    282
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    Ah oke, net als bij elke willekeurige auto met trommels (zelf Toyota gewent). Dat moet wel lukken.

    Ze handrem heeft een heel stuk speling, en als je hem omhoog trekt zit er weinig gevoel in tot je ineens niet meer verder kunt.
    Vanavond op de snelweg met een gangetje van 100 begon ik bij de achterwielen ineens een vieze lucht te ruiken, er loopt toch iets
    aan blijkbaar, hopelijk is het niks ernstigs

  10. #9

    Standaard Re: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    Maaaaaruh... hoer rijdt dat nou zo'n dieseltje in een 100?

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    282
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    Helemaal super Erg traag (135 km/h max met deze bandenmaat (195/50/15)) Vandaag mee naar Bottrop en terug gereden, verbruik is 0,0. We hebben nu 400 km gedaan, en de tank meter staat net iets tussen de 60 en 70 liter

    Auto heeft nog wel een paar extra aandachtspuntjes. Het klokje is ondertussen gefixt, en de lampjes op het dashboard en de tellerverlichting enzo. Raamslingers en andere kleine interieur dingen gefixt. Morgen nog wat sloop onderdelen ophalen.

    Eigelijk wil ik een nieuwe set wielen met goede banden, dus ori velgen met ori banden maat. Dan kunnen de lichtmetalen velgen eronder weg, en de te kleine banden ook weg (zijn vrij kaal). En ik wil de achterremmerij nakijken, vanwege de handrem. Maar nu is er nog iets anders, de hoofdremcilinder lijkt te lekken, en niet zo'n beetje ook :S. Kan dat alleen de rubbers van het reservoir zijn? Of ook de interne? Hij remt verder uitstekend

    Temp meter doet het nu soms wel en soms niet, de info op internet lijkt erop dat die SDI sensoren dat vaker hebben en gewoon vervangen moeten worden?

    Als iemand antwoorden weet dan graag

  12. #11

    Standaard Re: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    Ik heb eens met de vorige eigenaar gemaild over de ombouw. Lijkt mee ook wel wat namelijk, maar dan een TDI. Maakt hij ook veel toeren met de originele bak er achter?

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    282
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    Ken je de vorige eigenaar?

    Hij maakt best wel veel toeren ja, maar ik weet ook niet of de originele bak erachter zit of de SDI bak Koppeling is volgens mij wel nieuw, want die pakt heel direct aan.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    282
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    Oke, wie kan me naast alle andere problemen vertellen hoe ik aan onderdelen kom. Volgens mij is dat vrij lastig niet? Zijn er revisie setjes voor de hoofdremcilinder?

  15. #14

    Standaard Re: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabla Bekijk Berichten
    Ken je de vorige eigenaar?

    Hij maakt best wel veel toeren ja, maar ik weet ook niet of de originele bak erachter zit of de SDI bak Koppeling is volgens mij wel nieuw, want die pakt heel direct aan.
    Nee ken hem niet, maar heb hem gemaild ivm de ombouw. Omdat een SDI normaal overdwars zit en deze in de lengte, moet je de Audi bak gebruiken(benzine), daarom zal hij meer toeren maken. Hij moest een stuk uit het blok slijpen om de startmotor pas te kunnen maken. Je zou kunnen overwegen om een bak van een 100 diesel te plaatsen. Weet niet of dit past.

  16. #15

    Standaard Re: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    Op MP staat een 100 in onderdelen. Die vent woont in Gieten. Mogelijk heeft hij wat voor je.


    http://link.marktplaats.nl/357921427

    Ik heb een stuurhuis van hem gekocht.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    282
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    Ik heb hem even gemaild. Ik zoek nog een set originele audi 100 wielen. Iemand?

    En wat is de originele bandenmaat? 185/65/15? Of 14"?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fishman Bekijk Berichten
    Op MP staat een 100 in onderdelen. Die vent woont in Gieten. Mogelijk heeft hij wat voor je.


    http://link.marktplaats.nl/357921427

    Ik heb een stuurhuis van hem gekocht.

  18. #17
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabla Bekijk Berichten
    Ik heb hem even gemaild. Ik zoek nog een set originele audi 100 wielen. Iemand?

    En wat is de originele bandenmaat? 185/65/15? Of 14"?
    de 4x108 waren standaard 14 inch en 15 inch optioneel.
    die 15" hebben de voorkeur
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    282
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    Ja 4 x 108 kwam ik ook op uit met mijn schuifmaat Bedankt!

    Er zitten nu 195/50/15 onder, en die zijn te klein, want op de teller heb ik 150 en op gps maar 135
    Dus ik moet naar 185/65/15?

  20. #19
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    normaal was toen 185/70R14H, of VR met de velgen 5 1/2 Jx14H
    ik dacht 195 65 R 15 H of VR op 6,5 Jx15H en bij de 5x112 205/65R 15 6,5 Jx15H.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    282
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Handrem, deurklinken, klok, temp.meter, teller- en binnenverlichting defect

    Hmmmm..... dus eigenlijk moet ik naar 14" en 185/70/14 ?

    Ik heb nog een ander probleem, het handrem lampje blijft branden, en de schakelaar bij de handrem doet gewoon wat ie moet doen... zit daar verder nog iets wat in datzelfde systeem er voor kan zorgen dat het (P) lampje aan blijft?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •