Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 72

Onderwerp: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat: gerepareerd!

  1. #21
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Bedoel je de schakelaar bij het licht aan het plafond bij de voorruit? Bij stand aan doet de lamp het, bij stand deur doet de lamp het niet, er komt daar geen stroom. Dat geldt ook voor de lamp in de achterbak en voor de twee lampen li en re achterin, die ook een deur stand hebben maar ook niets doen in die stand. Het zit dus voor mijn gevoel ergens daarvoor, omdat ze het allemaal niet. Daarom zoek ik ook het schema zodat ik de draden terug kan volgen en doormeten.
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  2. #22
    jeroenbreuer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.151
    Kudos
    27
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Het zit bij een A3 zo als je de sleutel uit het contactslot haalt dan gaat automatisch de binnenverlichting aan. Dat heeft bij mijn auto een tijdje niet gewerkt.

    Dus vandaar de suggestie.
    Audi 100 2.0i 85kw basis '86
    "Vorsprung durch technik"

    Saab 9-3 LPT S CombiCoupe
    " Born from Jets"

  3. #23
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenbreuer Bekijk Berichten
    Het zit bij een A3 zo als je de sleutel uit het contactslot haalt dan gaat automatisch de binnenverlichting aan. Dat heeft bij mijn auto een tijdje niet gewerkt.

    Dus vandaar de suggestie.
    En alle suggesties zijn ook welkom, maar ik weet alleen niet of ze dat ik '89 ook al hadden, maar daarom ook dat schema, dan kan ik alles nalopen, ook eventueel het contactslot als daar een aansluiting zit. Nu wordt het zoeken naar de bekende speld in de hooiberg..
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  4. #24
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    ik heb heb schema gevonden;
    200 20V in een USA uitvoering.
    zal proberen (als de scanner werkt) deze te uploden

    het schema bestaat uit 2 delen, nl de leeslampjes en de vertragings relay.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #25
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    ik heb heb schema gevonden;
    200 20V in een USA uitvoering.
    zal proberen (als de scanner werkt) deze te uploden

    het schema bestaat uit 2 delen, nl de leeslampjes en de vertragings relay.
    ff uploden.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #26

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Bij mijn 10 jongere auto is het als de deur lang blijft openstaan dan dooft het binnenlicht.Het gaat enkel terug aan als alle deuren dicht zijn.Door draadbreuk of slechte microswitch in slotvanger denkt de auto steeds dat er een deur openstaat en zal het binnenlicht niet branden.Je hebt dan ook nog een verbinding met de centrale vergrendeling.

  7. #27
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    ff uploden.
    Top Viermaal! Ik ga 'm morgen even printen (leesbaarheid nu niet echt goed) en ermee aan de gang. Bedankt zover voor alle steun en tips!
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  8. Ad
  9. #28
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Die microzwitches in slotvangers hebben deze wagens noig niet. Gewoon die drukknoppen op de lijsten en thats it.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  10. #29
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Klopt, en ik heb ze allemaal nog eens doorgemeten. Het schema is moeilijk leesbaar, maar met wat gepuzzel kom ik er wel uit. Wat opvalt bij mij is dat de bijrijdersschakelaar wel de aansluiting heeft voor 2 draadjes, maar er zit er maar een op (bruin/blauw). Op de bestuurderskant en de achterklep zit een schakelaar met twee aansluitingen en daar zit naast de bruin/blauwe ook een bruin/zwarte draad op, cfm schema. Relais heb ik bekeken, dat lijkt in orde, maar weet niet hoe ik 'm moet testen. Heb een tweede relai, maar die geeft geen verandering en ook die zag er van binnen niet doorgebrand uit. Verder met de bedrading ga ik even niet, dan moet ik alles slopen en daar wacht ik nog even mee.
    Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het probleem ligt aan het ontbreken van de bruin/zwarte draad aan bijrijderskant, maar ja, je weet nooit. Het leek ook zo dat op die stekker nooit een kabel had gezeten, en kon zo ook geen draad vinden in de B-stijl. Hoort die er op?

    De leeslampen werken allemaal normaal, daar zoek ik verder niet bij.

    Vond nog wel een losse witte draad tussen de deur en de koets (in het rubber)aan bestuurderskant. Die bleek na wat zoeken van het relais van de stroomverzorging van de elektrische stoelverstelling te zijn. Die doen het normaal, alleen de memoryfunctie niet, en na doorverbinden van de kabel leek het er op dat die het wel weer doet! Dus nu even een nette kabel trekken, doet dat het hopleijk ook weer.

    Nu nog de binnenverlichting (en ook de zoemervan de verlichting. Hebben die een relatie?)
    Wordt vervolgd.
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjverbrugh Bekijk Berichten
    Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het probleem ligt aan het ontbreken van de bruin/zwarte draad aan bijrijderskant, maar ja, je weet nooit. Het leek ook zo dat op die stekker nooit een kabel had gezeten, en kon zo ook geen draad vinden in de B-stijl. Hoort die er op?
    Bij mijn 200 uit '86 zitten er alleen aan de linkerkant (bestuurderszijde) van de auto 2 draden op de schakelaar. Wat precies de functie van de 2e draad is weet ik niet, maar hij zit er vast niet voor niets. De schakelaar is zo gebouwd dat alleen als de deur open is ze beide worden doorverbonden met massa, als de deur dicht is hebben zo onderling geen contact.

  12. #31
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjverbrugh Bekijk Berichten

    Nu nog de binnenverlichting (en ook de zoemervan de verlichting. Hebben die een relatie?)
    Wordt vervolgd.
    Ja zeker.
    als de radio (das echt origineel zo) en of verlichting aanstaat, dan klinkt er bij het openen van de best deur een zoem ter herinnering hierover. dat is dus de relatie hierbij.

    aan de achterzijde van de radio aansluiting zitten er 2 witte draden gemonteerd. deze zijn voor de zoemer en de ant versterker (ook de remote draad van de evt Bose of aktive luidspeakers stuurt zo deze aan.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  13. #32

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Zoemer werkt op chauffeurdeur bij licht of radio aan..Bruin/groen is deurschakelaar chauffeur.Het witte draadje aan de zoemer is die van de radio.De rode komt van het kontakt.De grijze komt van de verlichtingsschakelaar
    Om het nog wat moeilijker te maken heeft men nog de parkeervergrendel-regelunit.

  14. #33
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    Ja zeker.
    als de radio (das echt origineel zo) en of verlichting aanstaat, dan klinkt er bij het openen van de best deur een zoem ter herinnering hierover. dat is dus de relatie hierbij.

    aan de achterzijde van de radio aansluiting zitten er 2 witte draden gemonteerd. deze zijn voor de zoemer en de ant versterker (ook de remote draad van de evt Bose of aktive luidspeakers stuurt zo deze aan.
    De originele radio zit er niet meer in...heb even achter de radio gekeken (enorme spagettibrei aan draden) en daar heb ik de twee witte draden gevonden. Dit zitten dus niet aangesloten. Daarom ook geen zoemer vanaf de radio. Verder viel me op dat er andere luidsprekerkabels zijn getrokken en dat er voor de nieuwe radio een plus over het contact is aangesloten. Die zit volgens mij niet in de originele stekker aan de radio, daar zit alleen plus op (vandaar ook de zoemer natuurlijk). Zal zo eens even een foto maken.

    @domblondje: die draden zijn dat de draden naar het relais? Die ga ik ook even nalopen. Volgns zit er een bruin/zwarte op ipv bruin/groen, maar zal ze even controleren.

    Wordt weer vervolgd.
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  15. #34
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Hierbij even een foto: zo hangt d spagetti erbij...


    Dit is de stekker waar de plus over het contact voor de radio is gehaald. Lijkt een originele stekker, maar waar was die voor?


    Nog even vraag: deze stekker verbindt een rode- en een wittedraad met alleen een witte draad? Op de rode staat constante plus. Weet iemand waar deze voor is?


    En we gaan weer door met zoeken!
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  16. #35

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Dit was naar de zoemer.De meeste portiercontacten zijn bruin/blauw.De draad van chauffeurdeur is br/gn maar verspringt in een stekkertje naar bruin/blauw en komt zo naar de zoemer.
    Een radio heeft een geheugen (zenders),constante 12 V.

  17. #36
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    die 2 witte draden sluit je gewoon aan op de remote van elk type radio.
    a omdat anders de elk versterkte ant niet werkt
    b omdat er gewoon een zoemer klinkt als je de radio vergeet uit te zetten als je uitstapt.

    de draad-stekker is een extra 12V voedingsdraad die normaal gebruikt wordt bij de evt Airbag of ASR.

    ff simpel gesproken;
    er zijn 3 of 4 stekkers mogenlijk.
    1 stekker dinn met hieraan de 12V 12V geheugen massa Gala verlichting en die 2 witte remote-elk ant-zoemer
    dan de dinn met hierin de 8 speaker aan sluitingen
    dan een kleine rode dinn met hierin 3 draden, deze zijn voor de orgi radio aanduiding in het evt display van het chek panel.
    en dan mogelijk (dus niet altijd!!') nog een bruine dinn met hieraan een vreemd type stekker welke je kan wisselen met de normale speaker aansluiting
    voor de evt Bose of aktieve luidsprekers.
    zie hiervoor ook±
    http://www.audiforum.nl/forum/car-en...g-iso-din.html
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  18. #37
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Oke, ik ga eerst maar eens de 2 witte aansluiten op de remote van de radio (blauw in dit geval). Kijken of de zoemer dan werkt.

    Stapje voor stapje verder...
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  19. #38
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    ik heb even jouw foto bewerkt en de plaatsing erbij genoemd;
    A Dinn is de de spanning massa gala remote
    B Dinn 1 is de gewone speaker setting
    B Dinn 2 is die voor achter speakers aktive (ingebouwde versterker in de speaker)
    Tussen stekker om de B din te wisselen voor het type speaker
    en de laatste is dan de chekpannel aansluiting (clock, data, enm) dit geeft dan bij de alpha beta gamma en delta radio de frequentie casseteloop en de VF verkeersfunk -duitse voorloper van de rds/TA- in het display weer.

    de andere aansluitingen hierna verschillen per merk radio dus daar geef ik geen com op
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  20. #39
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Oke, thanks voor de info, interessant!. Dus mocht ik ooit nog een originele Delta vinden dan kan ik die aansluiten en ook op de info display krijgen,wie weet!

    Heb de witte draad verbonden met de blauwe van de aansturing van de remote (lees antenne), maar geen zoemer. Op de remote staat ook alleen spanning als de radio aan staat....Ik laat de radio maar even voor wat het is en probeer maar weer de binneverlichting aan de praat te krijgen.

    Ben nu achter het paneel links onder de A-stijl (waar de motorkapontgrendeling vast zit) aan het neuzen...Ook daar weer is weer aan de bedrading gerommeld, ik probeer nog een foto te maken.

    Wordt vervolgd!
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  21. #40
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Nou, ben wel effe klaar met de binnenverlichting. Weet ook even niet meer waar ik zoeken moet, en heb geen zin om de hele bedrading eruit te halen. Ik stop dus maar effe met zoeken, dan maar even geen licht als de deur open gaat.

    Heb wel door alle zoekacties de werking van de memory van de elektrisch verstelbare stoelen weer aan de praat! Dus dat is mooi meegenomen.

    Dank voor alle adviezen, schema's en meedenken tot zover!
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •